کد خبر : 1457565 | 07 شهریور 1396 ساعت 14:04 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

یک استرالیایی بازی ایران و کره را قضاوت می کند

پیتر گرین؛ به یاد شش تایی شدن بحرین

پیتر گرین داور استرالیایی، بازی جذاب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 میان کره جنوبی و ایران را در سئول سوت می زند.

پیتر گرین؛ به یاد شش تایی شدن بحرین

به گزارش "ورزش سه"، روز پنجشنبه و در شهر سئول پایتخت کره جنوبی دو تیم ایران و کره یکی از حساس ترین مسابقات باقیمانده از مقدماتی جام جهانی را برگزار می کنند.


پیتر گرین داور سرشناس استرالیایی قضاوت این بازی حساس را به عهده دارد.

 


خاطره بد از گرین


پیتر گرین آخرین بار برای ما ایرانی ها در بازی استقلال و الاهلی امارات از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که در دوبی برگزار شد قضاوت کرد. مسابقه ای که در نهایت دو بر یک به نفع تیم اماراتی به پایان رسید. گرین در این بازی چهار کارت زرد به بازیکنان استقلال نشان داد.
او همچنین مسابقه حساس مرحله یک چهارم نهایی میان العین امارات و الهلال عربستان را نیز در هفته های اخیر قضاوت کرد که در نهایت با نتیجه بدون گل به پایان رسید. او در این بازی پربرخورد 4 کارت زرد و یک کارت قرمز از جیب خودش خارج کرد.

 


داوری با کارت های زرد


پیتر گرین از جمله داورانی است که اصولا از کارت های زرد زیاد استفاده می کند اما او کمتر به استفاده از کارت های قرمز تمایل نشان می دهد.  او در 9 فصلی که در لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرده در 26 مسابقه 80 کارت زرد از جیبش خارج کرده که میانگین بیش از سه کارت در هر مسابقه می شود. او همچنین در این مسابقات 3 کارت قرمز داده است که آمار 0.11 برای هر مسابقه را برای او به ثبت می رساند.

 


داور باخت کره جنوبی


اما پیتر گرین خیلی هم برای کره ای ها خوش یمن نیست. او آخرین بار دیدار تیم های ملی چین و کره جنوبی را از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 سوت زد که در نهایت این بازی یک بر صفر به سود چین به پایان رسید تا کره جنوبی برای رسیدن به جام جهانی کار دشواری پیش رو داشته باشد.

 


به یاد شش تای بحرین


اما درباره پیتر گرین بد نیست بدانید که او داور بازی خاطره انگیز تیم ملی برابر بحرین است. این بازی که در سال 2011 برگزار شد را تیم ملی ایران با نتیجه 6 بر صفر برد تا انتقامی سخت از بحرین بگیرد. از این نظر می توان پیتر گرین را داوری خوش یمن برای فوتبال ایران دانست.

دیدگاه‌ها