کد خبر : 1457733 | 08 شهریور 1396 ساعت 11:50 | 285.2K بازدید | 8 دیدگاه

حاشیه های جالب سرمربی تیم ملی ادامه دارند 

شعر و آواز کی‌روش برای خبرنگاران کره‌ای!

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در روزهای حضور در کره جنوبی مورد توجه ترین چهره مسابقه حساس پیش روی ایران و کره در مرحله مقدماتی جام جهانی بوده است.

شعر و آواز کی‌روش برای خبرنگاران کره‌ای!

به گزارش "ورزش‌سه"، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که تنش هایش با کره از بازی برگشت ایران مقابل این کشور در آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل 2014 آغاز شد، با تیمی رشد یافته و مطمئن در شرایطی پای به کره می گذارد که خبرنگاران میزبان جنگ روانی به یادماندنی او چوی کانگ هی سرمربی کره را از یاد نمی برند. در پایان آن دیدار که با تک گل رضا قوچان نژاد به سود ایران به اتمام رسید، کارلوس کی روش با حرکتی عجیب به سمت نیمکت کره جنگ را تا آخرین ثانیه ادامه داد. حرکتی که باعث محرومیت و جریمه برخی بازیکنان و کادرفنی تیم ملی شد. 


او که پیش از بازی قصد تهییج بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را داشت با استفاده از خطای سرمربی کره که گفته بود ترجیح می دهد ایران به جام جهانی صعود نکند، کاری با چوی کرد که در تاریخ فوتبال آسیا بی سابقه بوده و البته جنگ را از وی برد اگرچه کره در این مسابقه نمایش بهتری داشت و حتی می توانست برنده بازی باشد اما ایران با استفاده از تک حمله خود در این بازی، مسابقه را به نفع خود تمام کرد و به عنوان تیم اول به جام جهانی رفت در حالی که ممکن بود قطر به جای کره به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کند!


 کی روش که از سوی رسانه های کره ای بارها با عنوان روباه خطاب شده در عین حال برای آنها فردی قابل احترام نیز هست و باتوجه به پیروزی های متوالی یک بر صفر مقابل کره آنها واهمه شدیدی از کی روش دارند. امروز در نشست مطبوعاتی کی روش که با دو مترجم در سالن حاضر شده بود، فراموش نکرد که سربه سر خبرنگاران بگذارد و بعد از چند سوال تهاجمی از سوی آنها با لبخند گفت: چرا اخم های همه شما در هم است؟ فراموش نکنید که قبل از هر چیز ما فردا با یک بازی فوتبال طرف هستیم ...


اما نقطه اوج نشست مطبوعاتی جایی بود که یک خبرنگار کره ای از دفتر رویترز در سئول سوالی را پرسید که سرمربی تیم ملی روز گذشته هم در گفت و گو با همین خبرگزاری به آن پاسخ داده و نقش مسائل سیاسی در عدم دعوت از شجاعی را انکار کرده بود. کی روش وقتی دوباره با سوال این خبرنگار درباره مسعود شجاعی و عدم دعوتش به تیم ملی مواجه شد، خطاب به او گفت: آیا شما من را نمی شناسید؟ آیا من کسی هستم که اجازه بدهم سیاست روی من تاثیر بگذارد؟ ما یک تیم کامل هستیم که در هر بازی تعدادی از بازیکن هایمان در فهرست قرار می گیرند. 


او سپس روی پا ایستاد تا آرین قاسمی مترجمش آخرین جمله را به زبان بیاورد. آرین از قول کی روش شعری از یک ترانه مشهور انگلیسی را به زبان آورد: اگر تا به حال مرا نشناخته ای هرگز مرا نخواهی شناخت ... 


کی روش سپس زیر نور فلش عکاس ها میز کنفرانس را ترک کرد و از کریدور کناری، سالن را ترک کرد؛ در این حال در لحظه ترک سالن با خبرنگار رویترز چشم در چشم شد. لحظه ای که وقت نمایش لبخندی بود که در این مواقع به لب دارد.

دیدگاه‌ها