کد خبر : 1457898 | 09 شهریور 1396 ساعت 08:04 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی فهرست جدید تیم جوانان ایران 

سه لیگ برتری در تیم زیر 19 سال ایران

لیست تیم فوتبال زیر 19 سال ایران توسط فرهاد پورغلامی در شرایطی اعلام شد که تنها نام سه بازیکن که سابقه ی حضور در لیگ برتر دارند، در این فهرست به چشم می خورد.

سه لیگ برتری در تیم زیر 19 سال ایران 

به گزارش "ورزش سه"، پس از انجام استعدادیابی برای تشکیل تیم زیر ۱۹ سال فوتبال کشور و انجام تمرین‌های این تیم زیر نظر مربیان بدنساز، کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گزینه‌های متعددی را برای هدایت این تیم زیر نظر داشت؛ اما در نهایت و در فاصله دو ماه مانده تا شروع رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۱۹ سال، کمیته فنی فرهاد پورغلامی سرمربی سابق ملوان و دستیار فصل گذشته مجید جلالی در تیم پیکان را به عنوان گزینه نهایی به هیات رییسه فدراسیون فوتبال معرفی کرد و این مربی هدایت تیم جوانان را عهده دار شد.


تیم جوانان ایران در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا 2018 میزبان فلسطین، اردن و سوریه است و باید از 25 شهریور به مصاف این حریفان برود. از همین رو اردوهای آماده سازی تیم جوانان ایران از پنج شنبه‌ی هفته ی جاری آغاز می شود و بازیکنان باید خود را در آکادمی فوتبال به مربیان معرفی کنند. در ادامه دو اردوی تدارکاتی در کشورهای عمان و سپس ارمنستان برگزار می شود تا کم کم تیم زیر 19 سال آماده حضور در رقابت های آسیایی شود.


فرهاد پورغلامی پس از اینکه به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب شد، پس از بررسی هایی که به عمل آورده 28 بازیکن را به اردوی تیم جوانان فراخوانده و پس از اردوی عمان 5 بازیکن از لیست نهایی خط خواهند خورد.


اسامی دعوت شده به اردوی تیم جوانان به تفکیک استان به شرح زیر است:


* ودود غفاری  و محمدرضا آزادی از آذربایجان شرقی
* علیرضا رضایی از قزوین
* محمد باقری، محمد گروسی، امیر جان ملکی، عرفان خانی، محمد جانی، رضا رحیمی، احمدرضا احمدوند، سجاد اقایی، محمد خدابنده لو، حمیدرضا طاهرخانی از تهران
* علی تاری از البرز
* علی کیخسروی، محمدرضا شیخ حسینی، مهدی رحیمی، حسین غضنفریان از اصفهان
* حمیدرضا نیا گنجی، سبحان پسندیده از مازندران
*  فرزان دانا از فارس
* مهران حاجب از بوشهر
* محمد کریمیان فرد، امیر حسین معظمی از همدان
* بهزاد دودانگه، میثم داودپور و علی شهررویی از خوزستان
* مهدی هاشم نژاد از گیلان


*نکته ای که در این لیست به چشم می خورد، این است که تنها نام سه بازیکنی که سابقه ی حضور در لیگ برتر را دارند به چشم می خورد. محمدرضا آزادی بازیکن تراکتورسازی که با گلزنی مقابل سایپا در غیاب فرزاد حاتمی به عنوان جوانی آینده دار معرفی شده است؛ حمید طاهرخانی که دقایق اندکی برای پرسپولسی ها در لیگ برتر بازی کرده و آخرین نفر هم علی کی خسروی است که به شکلی عجیب در هفته ی سوم لیگ برتر تجربه ی حضور در بالاترین سطح مسابقات کشور را به دست آورد. کی خسروی پس از اخراج دروازه بان سوم سپاهان و در شرایطی که گلر اول و دوم طلایی پوشان مصدوم بودند، در 10 دقیقه پایانی فرصت حضور در زمین مسابقه را پیدا کرد و موفق به مهار پنالتی امید سینک هم شد تا تاثیر زیادی در نتیجه ی بازی داشته باشد.


فرزان دانا هم تنها بازیکنی است که در تیم فجرسپاسی شیراز در لیگ یک عضویت دارد و مابقی بازیکنان در رده ی پایه ی تیم های استانی خود بازی می کنند.


معمولا یکی از مشکلاتی که مربیان خارجی برای کار در رده ی پایه ی فوتبال با آن مواجه هستند، این موضوع است که آنها روش های برگزاری اردوی تیم های رده ی پایه در ایران را نمی پسندند؛ چرا که معمولا در رده ی پایه فوتبال ایران تلاش می شود که بازیکنان ملی پوش در اردوهای تیم ملی به فرم مناسب خود برسند، اما معمولا در کشورهای پیشرفته، لیگ های رده ی پایه به طور موازی با تیم های رده ی بزرگسالان و با همان برنامه دنبال می شود تا بازیکنان رده ی پایه در لیگ به فرم مناسب خود دست یابند و در صورت لزوم در اختیار تیم ملی هم قرار می گیرند و اینطور نیست که اردوهای تیم ملی محلی برای پرورش آنها باشد. این در شرایطی است که در ایران مسابقات در رده های پایه به صورت پراکنده و جزیره ای دنبال می شود و این همان مشکلی است که مربیان خارجی به آن اشاره می کنند.


در نهایت باید ببینیم تیم ملی که باز هم با روش های گذشته دست به انتخاب سرمربی خود زده است، در مسابقات آسیایی به چه عنوانی دست پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها