کد خبر : 1459093 | 14 شهریور 1396 ساعت 18:49 | 38.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرا بازی های گروه دوم همزمان نبود؟

تکرار خاطره تلخ ایران این بار برای استرالیا

شب دهم گروه دوم رقابت های مقدماتی جام جهانی با دیدار استرالیا برابر تایلند آغاز شد و با دیدار عربستان مقابل تایلند خاتمه می یابد.

تکرار خاطره تلخ ایران این بار برای استرالیا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در روز پایانی خود به سر می برد و استرالیا با پیروزی برابر تایلند به کار خود در این مرحله از مسابقات خاتمه داد.


این در شرایطی است که سه دیدار گروه اول که ایران نیز در این گروه قرار داد، به صورت همزمان و از ساعت 19:30 دقیقه به وقت تهران به ترتیب در کشورهای ازبکستان، ایران و قطر آغاز می شود؛ اما سه دیدار گروه دوم رقابت ها با اختلاف فاحش زمانی برگزار می شود.


دلیل این موضوع اختلاف زمانی در قاره آسیا و به خصوص استرالیا با کشورهای دیگر است که امکان برگزاری همزمان دیدارهای گروه دوم را غیرممکن ساخته است. ضمن اینکه در آئین نامه مسابقات فیفا هیچ دستورالعملی مبنی بر برگزاری همزمان دیدارهای در روز پایانی وجود ندارد.


زمانی که دیدار عربستان در مقابل ژاپن برگزار می شود (ساعت 22 شب به وقت تهران)، ملبورن نیمه های شب را سپری می کند و از همین رو استرالیا مجبور شد زودتر از اصلی ترین رقیب خود به میدان برود و این فرصت را به عربستان بدهد تا با آگاهی از نتیجه ی این تیم به دیدار ژاپن برود.


حالا عربستان و شاگردان فان مارویک می دانند که با یک پیروزی خفیف یک گله هم می توانند به طور مستقیم و به عنوان تیم دوم پس از ژاپن به جام جهانی برسند. در صورتی که اگر دیدار استرالیا در مقابل تایلند و عربستان در مقابل ژاپن به صورت همزمان برگزار می شد، عربستانی ها با استرس بیشتری به زمین وارد می شدند و یک چشم آنها به دیدار همزمان بود.


البته این بدشانسی که نصیب استرالیایی‌ها شده را تیم ملی ایران 7 سال پیش تجربه کرد؛ وقتی که تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2010 در دیدار هفته پایانی  10 امتیازی بود و عربستان و کره شمالی 11 امتیازی بودند. در این شرایط تیم ملی ایران که در آن زمان افشین قطبی هدایت آن را بر عهده داشت، باید در دیدار پایانی و در کشور کره جنوبی به مصاف تیم ملی این کشور می رفت و تیم عربستان هم در خانه از کره شمالی میزبانی می کرد. آن زمان هم مثل امشب شانس یار عربستانی ها بود و آنها یک ساعت دیرتر از دیدار ایران و کره جنوبی به مصاف میزبان خود رفتند. در پایان ایران که تا دقیقه 82 از کره جنوبی پیش بود، با گل دقایق پایانی با تساوی به کار خود پایان داد و عربستان و کره شمالی هم مساوی کردند. با نتایج به دست آمده کره شمالی به همراه کره جنوبی به جام جهانی رفت و عربستان به دیدار پلی آف پا گذاشت تا ایران از حضور در جام جهانی آفریقای جنوبی بازبماند.


پس از نزدیک به 7 سال این اتفاق باز هم با برنامه ریزی فیفا به سود عربستان به وقوع پیوسته و آنها این شانس را دارند که با آگاهی از نتیجه رقیب خود به میدان مسابقه قدم بگذارند. در حال حاضر استرالیا 19 امتیازی شده ولی در صورت پیروزی عربستان با هر نتیجه ای، این تیم به همراه ژاپن به صورت مستقیم به جام جهانی می رسد.

دیدگاه‌ها