کد خبر : 1459516 | 16 شهریور 1396 ساعت 20:16 | 78.5K بازدید | 0 دیدگاه

سپاهان بازهم در نقش جهان برنده نشد

سپاهان 0 - صنعت نفت آبادان 1؛ صعود فراز در تاریکی!

نفت آبادان در مسابقه ای که چندین بار به خاطر خرابی نورافکن های ورزشگاه متوقف شد، توانست با گل مگنو باتیستا به برتری برسد و صعودی قابل توجه داشته باشد.

سپاهان 0 - صنعت نفت آبادان 1؛ صعود فراز در تاریکی!

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان و نفت آبادان در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که هردو تیم امیدوار به صعود به دور بعدی بودند. در این بین نفتی ها در این بازی به چند بازیکن اصلی خود استراحت دادند و به نظر می رسید چندان تمایلی به ادامه جام حذفی ندارند. از سوی دیگر سپاهان می خواست اولین پیروزی خانگی در این فصل را جشن بگیرد اما باز هم در این مسیر موفق نشد.


مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی/ پنجشنبه 16 شهریورماه 1396/ ساعت 18:45
ورزشگاه نقش جهان اصفهان/تماشاگر: حدود 6 هزار نفر
داور: پیام حیدری            کمک ها: مهدی عالی قدر و مهدی الوندی      داور چهارم: امید جمشیدی

 

سپاهان اصفهان:


لی اولیویرا، حسن جعفری، عزت الله پورقاز، ژایرو رودریگوئز، سعید آقایی، شاهین ثاقبی، میلاد سرلک، مهرداد محمدی(72- حسین پاپی)، ساسان انصاری،جلال علی محمدی و مروان حسین
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

نفت آبادان: 


داود نوشی صوفیانی، مسعود ابراهیم زاده، مرتضی اسدی، علی عبداله زاده، محسن حمیدی، مگنو باتیستا، زبیر نیک نفس، کرار جاسم(85- مسلم مجدمی)، محمد شادکام، رضا جبیره(62- حسین ساکی) و محمدامین درویشی(57- آگوستو سزار)
سرمربی: فراز کمالوند

 

 

اخطار


ژایرو رودریگوئز(41) و (79) حسن جعفری(84) شاهین ثاقبی(90+1) از سپاهان

 

مسلم مجدمی(89) از نفت آبادان

 

اخراج


محمدزیبر نیک نفس(64) از نفت آبادان

رودریگوئز بازیکن سپاهان در دقیقه 79 با دریافت اخطار دوم از زمین بازی اخراج شد.

 

شرح بازی:


سپاهان که قصد داشت طلسم پیروز نشدن در ورزشگاه نقش جهان را بشکند، بازی را هجومی آغاز کرد. بازیکنان طلایی پوش میزبان تلاش زیادی کردند تا به گل برسند و در سوی دیگر نفت آبادان بیشتر چشم به ضدحملات سریع و البته ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه داشتند. ارسال های بی نقص کرار از دقایق ابتدایی شروع شد و روی یکی از همین توپ ها هم به گل رسیدند. در ادامه سپاهان برای رسیدن به گل تساوی به آب و آتش زد اما دفاع فشرده نفتی ها و البته بی دقتی مهاجمان سپاهان مانع از بازشدن دروازه تیم آبادانی شد. 
توقف های مکرر بازی در نیمه دوم تا حدی از هیجان مسابقه کاست؛ با این وجود در اوایل نیمه دوم بازی متعادلی را شاهد بودیم. دقایق پایانی اما متعلق به سپاهانی ها بود. آنها توپ های زیادی را روی دروازه نفت ارسال کردند ولی در رسیدن به گل ناکام ماندند تا شکست تلخی را در نقش جهان تجربه کنند.

 

شرح گل:


یک بر صفر نفت آبادان(مگنو باتیستا): در دقیقه 9 مسابقه تیم نفت آبادان صاحب یک ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه شد. کرار جاسم پشت توپ ایستاد و ضربه خوبی زد. لی اولیویرا به طور ناقص توپ را دفع کرد اما در ریباند مگنو باتیستا صاحب توپ شد و با یک بغل پا دروازه سپاهان را گشود.

 

بهترین بازیکن زمین؛ مگنو باتیستا


هافبک برزیلی نفت آبادان در این مسابقه علاوه بر اینکه گل برتری تیمش را به ثمر رساند، در مرکز زمین تقابل های جذابی با بازیکنان سپاهان داشت. او در جنگ های تن به تن معمولا پیروز شد و در کارهای دفاعی نیز موثر بود.

 

اتفاق ویژه؛ نفت بی انگیزه صعود کرد!


نفت آبادان از حدود دو هفته قبل اعلام کرده بود انگیزه برای حضور در جام حذفی ندارد. همچنین فراز کمالوند نیز تصمیم گرفت در این بازی به چند مهره اصلی اش مثل شیمبا، سزار و ناصر سالاری استراحت بدهد. با این حال نفتی ها با حفظ گل  زودهنگام خود توانستند بر سپاهان چیره شوند و جشن پیروزی بگیرند.

 

لحظات حساس:



دقیقه 15: ضربه کرار جاسم را لی اولیویرا دروازه بان سپاهان مهار کرد.
دقیقه 16: ضربه مروان حسین هافبک عراقی سپاهان با برخورد به پای مدافع نفت به بیرون رفت.
دقیقه 21: شاهین ثاقبی روی پاس جلال علی محمدی در موقعیتی بسیار مناسب قرار گرفت اما ضربه اش را خوب نزد و مدافعان نفت توپ را از صحنه دور کردند.
دقیقه 23: ضربه کرار جاسم از فاصله ای دور با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

 

 

دقیقه 29: ضربه از راه دور مهرداد محمدی راهی به دروازه پیدا نکرد.
دقیقه 32: رضا جبیره بازیکن نفت آبادان با سرعت بالا در حال نزدیک شدن به دروازه سپاهان بود؛ عزت الله پورقاز مدافع سپاهان از پشت روی پای جبیره تکل زد و باعث سرنگونی مدافع نفت شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.
دقیقه 38: ساسان انصاری در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار گرفت اما ضربه او چندان خوب نبود و داود نوشی صوفیانی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 39: جلال علی محمدی با حرکاتی تکنیکی خط دفاع نفت آبادان را بهم ریخت؛ او بعد از عبور از چند بازیکن نفت وارد محوطه جریمه شد و در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت اما ضربه اش خوب زده نشد و به بالای دروازه رفت.
دقیقه 43: ضربه ایستگاهی کرار جاسم را لی اولیویرا در اختیار گرفت.

دقیقه 44: اشتباه ژایرو رودریگوئز موقعیت مناسبی را در اختیار رضا جبیره قرار داد؛ ضربه او را لی اولیویرا ناقص برگرداند اما توپ به کرار جاسم رسید. در ادامه شوت محکم هافبک عراقی نفت را مدافعان سپاهان برگشت دادند.
دقیقه 45: سپاهانی ها روی ضربه ایستگاهی  صاحب موقعیت مناسبی شدند؛ در شلوغی محوطه جریمه نفت توپ به پورقاز رسید اما ضربه او خوب نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 47: ارسال مهرداد محمدی روی دروازه نفت آبادان با ضربه سر رودریگوئز همراه شد اما توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 61: ضربه سر رودریگوئز راهی به دروازه نفت آبادان پیدا نکرد.

دقیقه 62: ضربه از راه دور و زیبای کرار جاسم با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 64: خطای شدید محمد زبیر نیک نفس را داور با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد.

دقیقه 71: ضربه سر کرار جاسم در موقعیتی مناسب به اوت زده شد.

دقیقه 81: ساسان انصاری در محوطه جریمه نفت صاحب موقعیتی خوب شد اما در دو مرحله داود نوشی صوفیانی واکنش های خوبی نشان داد و مانع از گلزنی سپاهان شد.

دقیقه 90+5: ارسال ضربه ایستگاهی توسط بازیکنان سپاهان با ضربه سر جعفری همراه شد و در دو قدمی دروازه از جلوی پای سعید آقایی عبور کردتا آخرین موقعیت طلایی پوشان هم از دست برود.

 

حاشیه ها:


*قبل از شروع بازی فراز کمالوند و زلاتکو کرانچار خوش و بش گرمی با هم داشتند.
*فراز کمالوند سرمربی نفت به برخی بازیکنان اصلی خود مثل شیمبا، آگوستو سزار و ناصر سالاری استراحت داد و از جوان تر ها استفاده کرد.
*تیم نفت آبادان در بازی امروز برای نخستین بار با پیراهن های سبزرنگ به میدان رفته است.
*علی کریمی، هافبک تازه وارد سپاهان با حضور در ورزشگاه نقش جهان نظاره گر بازی شد.

*مسعود ابراهیم زاده و امین درویشی دو بازیکن تازه وارد نفت آبادان برای اولین بار در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفتند.

*زلاتکو کرانچار در دقیقه 45 به شدت به عملکرد داور اعتراض کرد که همین مساله باعث شد قاضی مسابقه به او تذکر بدهد.

* ۱۰۰ نفر از هواداران صنعت نفت در ضلع شمال غربی نقش‌جهان قرار گرفتند و به سبک آبادانی تیم خود را حمایت می‌کنند.
* 4 نفر توریست که ۲ نفر آنها خانم بودند با خرید پرچم سپاهان و زرد کردن صورت خود قصد ورود به نقش جهان را داشتند که با ممانعت مسئولین همراه بود.
* سعید آقایی پیش از آغاز مسابقه به سمت نیمکت صنعت نفت رفت و در آغوش فراز کمالوند قرار گرفت.
* علی عبدالله‌زاده نیز به سمت نیمکت سپاهان رفت و لحظاتی با نیمکت نشینان این تیم صحبت کرد.
* در مراسم شروع بازی، بازیکنان سپاهان بنری در دست داشتند که عید غدیر خم را تبریک گفته بود.
* این دیدار با ۶ دوربین تصویربرداری می‌شود که دو دوربین برای خط آفساید درنظر گرفته شده است.
* پس از سوت پایان نیمه اول، هواداران سپاهان به شدت نسبت به داوری اعتراض کردند و سرپرست تیم سپاهان نیز به سمت داور رفت و به هنگام خروج داوران از زمین با آنها صحبت کرد.

*بازی دو تیم یکبار در ابتدای نیمه اول و یکبار در دقیقه 74 به خاطر خاموش شدن نورافکن های ورزشگاه متوقف شد اما بعد از چند دقیقه داور دوباره بازی را شروع کرد.

دیدگاه‌ها