کد خبر : 1459855 | 18 شهریور 1396 ساعت 14:18 | 60.2K بازدید | 0 دیدگاه

سلمانی: بهترین و بدترین شب زندگی‌ ورزشی‌ام بود

گلر سوم، قاتل ژنرال و تیم سابق‌اش!

پیمان سلمانی شب گذشته ستاره تیمش در مصاف با تیمی بود که فوتبال حرفه ای خود را از آنجا آغاز کرده است.

گلر سوم، قاتل ژنرال و تیم سابق‌اش!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته تیم ذوب آهن در شرایطی که امیدوار بود با یک پیروزی راحت به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی راه پیدا کند، برابر تیم فجرسپاسی قرار گرفت که شروع خوبی هم در رقابت های لیگ آزادگان نداشته؛ آنها از 4 دیدار ابتدایی لیگ در سه دیدار شکست خورده اند و تنها یک بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته اند تا با 3 امتیاز در رده چهاردهم جدول 18 تیمی مسابقات قرار بگیرند.


اما در دیدار برابر ذوب آهن و مسابقات جام حذفی همه چیز در اولین دیدار برای شاگردان علی کلانتری تحت تاثیر درخشش پیمان سلمانی، گلر 23 ساله فجری ها فراموش نشدنی پیش رفت و آنها در ضربات پنالتی موفق به کنار زدن میزبان لیگ برتری و پرافتخار خود در شرایطی شدند که پیمان سلمانی در دو قهرمانی سبزپوشان که طی سال های اخیر به دست آمد، یکی از اعضای تیم گل محمدی بود.

 

1240085


پیمان سلمانی فوتبال خود را از آکادمی باشگاه ذوب آهن آغاز کرده و تا پیش از اینکه برای گذراندن خدمت سربازی در تابستان سال جاری راهی فجرشهید سپاسی شیراز شود، 10 سال در این تیم بوده است.


سلمانی پس از اینکه سه سال را در آکادمی باشگاه ذوب آهن پشت سر گذاشت، درسال 2012 با درخواست رسول کربکندی سرمربی وقت ذوب آهن به تیم اول باشگاه راه یافت و سه سال بعد موفق شد اولین و البته تنها بازی خود را در لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان انجام دهد؛ در دیداری که به عنوان جایگزین به جای رشید مظاهری رقیب شب  گذشته اش وارد زمین شد.


سلمانی را بی شک می توان ستاره و کلید صعود فجرسپاسی به مرحله بعدی جام حذفی مقابل تیم سابقش دانست؛ جایی که در طول 120 دقیقه حضور در میدان بارها حملات و ضربات ایستگاهی مهاجمین ذوب آهن را همانند یک دروازه بان با تجربه و مطمئن از خود می کرد و یا به زیبایی و بدون اشتباه به بیرون محوطه جریمه می فرستاد. اوج هنرنمایی سلمانی دقیقه 120 بازی بود که ضربه سر مهاجم ذوب آهن که با شدت زیادی هم به سمت دروازه می‌رفت را به صورت یک ضرب در اختیار گرفت؛ واکنشی که حیرت و تحسین مدافعین تیم فجرسپاسی را در پی داشت.

 

1240084


در ضربات پنالتی نیز سلمانی بهتر از همتای با تجربه ی خود رشید مظاهری عمل کرد و موفق شد یکی از ضربات پنالتی ذوبی ها را تشخیص دهد و با واکنشی تحسین برانگیز دفع کند و موجبات صعود تیمش را فراهم سازد.


گلر تیم ذوب آهن در پایان بازی در مورد نمایش خوبی که داشت، گفت: « از یک نظر دیشب بهترین شب زندگی من بود که توانستم در یک بازی سنگین در دروازه فجر خوب عمل کنم و دل مردم شیراز را شاد کنیم. از طرفی دیگر نیز بدترین روز ورزشی‌ام بود به این دلیل که 10 سال در باشگاه ذوب‌آهن بودم و 7 سال بزرگسالان بودم، اینکه عملکرد خوبی داشتم وظیفه‌ام بود و بازی در مقابل تیم سابق نیز برایم یک انگیزه به شمار می‌رفت.»


ذوب آهن شب گذشته با درخشش دروازه بان خود که در حال حاضر دوران سربازی را در فجرسپاسی سپری می کند، مغلوب شد، اما از طرفی هم باید خوشحال باشد که دروازه بان 23 ساله ای که پرورش داده حالا به یک گلر مطمئن و ارزشمند تبدیل شده و با پشت سر گذاشتن سربازی با شرایطی بهتر از گذشته به تیمش بازخواهد گشت و می تواند این نمایش ها را در چارچوب دروازه ی ذوب آهن هم تکرار کند.

دیدگاه‌ها