کد خبر : 1459866 | 18 شهریور 1396 ساعت 18:45 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی والورده مانع قهرمانی بارسلونا شد!

سرمربی جدید بارسلونا در زمان حضورش در ‌اسپانیول مانع از قهرمانی آبی‌ اناری‌ها شده بود.

وقتی والورده مانع قهرمانی بارسلونا شد!

به گزارش "ورزش سه"، ارنستو والورده امشب نخستین داربی‌اش را در کاتالونیا به عنوان سرمربی بارسلونا تجربه خواهد کرد. با این حال او پیش از این به عنوان بازیکن و سرمربی ‌اسپانیول این داربی را تجربه کرده بود.

والورده به همراه ‌اسپانیول در فینال جام یوفا در سال‌های 2007 و 1988 حضور داشت. او از سال 2006  تا 2008 به عنوان سرمربی این تیم شناخته می‌شد. والورده همچنین یکی از اسطوره‌های باشگاه کاتالانی محسوب می‌شود که نامش روی یکی از ورودی‌های ورزشگاه این باشگاه حک شده است.

 

 

1240097

 

 

او زمانی که در تیم سفید و آبی پوشان مربیگری می‌کرد خاطرات خوبی را در داربی‌ها برای هواداران بر جای گذاشت. ‌اسپانیول با هدایت این سرمربی در تاریخ نهم ژوئن 2007 توانست بارسلونا را در ‌دقیقه 90 متوقف کند. این نتیجه‌ باعث شد بارسا رونالدینیو و لیونل مسی نتوانند لالیگا را فتح کنند.

در چهار داربی که والورده با ‌اسپانیول تجربه کرد بارسلونا نتوانست حتی یک پیروزی کسب کند. یک دیدار با پیروزی ‌اسپانیول به پایان رسید و سه بازی دیگر مساوی شد.

گل مشهور تامودو هنوز از یاد آبی‌اناری‌ها نرفته است و خاطره تلخی برایشان محسوب می‌شود. با این حال پس از 10 سال والورده در طرف دیگر خواهد بود و به دنبال پیروزی برابر تیم سابقش است تا تیمش بتواند در رتبه‌های بالایی جدول باقی بماند.

دیدگاه‌ها