کد خبر : 1460284 | 20 شهریور 1396 ساعت 10:49 | 20.4K بازدید | 0 دیدگاه

تجربه‌ای که نظرمحمدی نداشت و دست نشان داشت

خودزنی سپیدرود و شورش بندرنشینان

سپیدرودی ها در تنها دیدار خود در جام حذفی، نتوانستند از رقیبی به نام ملوان بندرانزلی بگذرند؛ دیداری که با توجه به میزبان بودن، این تیم از اعتماد به نفس کافی برای مقابله با حریف دیرینه برخوردار نبود.

خودزنی سپیدرود و شورش بندرنشینان 

به گزارش "ورزش سه"، سپیدرودی ها پس از شکست برابر ملوان بندرانزلی انتقادات فراوانی را نسبت به عملکرد خود می بینند. اگر این شکست دو سال پیش و یا حتی سال پیش به وقوع می پیوست این حجم از انتقادات به سوی تیم خودساخته سپیدرود روانه نمی شد؛ چرا که آن موقع اوضاع به گونه ای دیگر بود و سرخ های رشت به دنبال اثبات خود بودند اما اکنون این تیم در لیگ برتر توپ می زند، یعنی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران و طبیعی است که توقعات از این تیم بالا رفته باشد. 

 

آنها پس از پیش فصل خوبی که سپری کردند پا به بازی های لیگ گذاشتند و به سه شکست پیاپی دست پیدا کردند(که اگر کمی منصف باشیم باید بگویم حداقل 4 امتیاز از آن بازی ها باید به دست می آوردند). آنها پس از آن توانستند یک پیروزی و یک تساوی نیز برای خود ثبت کنند تا اوضاع را کمی بهبود بخشند اما به محض اینکه شرایط کمی آرام شد بدشانسی در قرعه کشی و برگزاری دیدار برابر رقیب سنتی بازهم استرس ها را بالا برد، استرسی که در ابتدای این بازی در چهره علی نظرمحمدی جوان نمایان بود. 

 

پس از آغاز بازی و برتری ملوانی ها همانطور که انتظار می رفت تیم مهمان سوار بر بازی شد و کفه ترازو را به سوی خود چرخاند. گل پژمان نوری از روی ضربه ایستگاهی نیز بیانگر همین نکته بود؛ حتی پس از آن گل و در نیمه دوم انزلی چی ها دو، سه بار تا فروپاشی دروازه سرخ ها پیش رفتند؛ اما در نهایت با خوش شانسی تیم میزبان و البته درخشش دروازه بان این تیم فرصت ها از دست رفت تا در آخرین دقایق دیدار شاگردان نظرمحمدی با استفاده شانس به ثمر رساندن ضربه پنالتی بازی را به تساوی بکشانند. 

 

در وقت های اضافه نیز شاگردان دست نشان با خودباوری بالایی که به همراه داشتند توانستند با استفاده کامل از اشتباهات سرمربی و بازیکنان سپیدرود تیر خلاص را بزنند و پس از آن به عنوان تیم پیروز از ورزشگاه پیر شهر رشت خارج شوند. 

 

نکته عجیب در رابطه با این بازی اینکه بازیکنان سپیدرود با استرس بالا پا به میدان گذاشتند. استرس در میان بازیکنان این تیم آنقدر بالا گرفته بود که با گذشت زمان بازی و حتی وقتی در بهترین زمان ممکن بازی را به تساوی کشاندند، نتوانستند از آن استفاده کنند. فشاری که روی بازیکنان با تجربه این تیم نیز مشهود بود و نفراتی مانند حسین کعبی و احمد آهی که سالهاست در بهترین شرایط در سطح اول فوتبال ایران بازی می کردند نیز دچار اشتباهات فاحشی شدند. 

 

این اتفاق در حالی می افتاد که بازیکنان تیم ملوان در کمال آرامش به بازی می پرداختند، گویا آنها به این نتیجه رسیده بودند که چیزی برای از دست دادن ندارند؛ بنابراین تنها به پیروزی فکر می کردند. این موضوع چنان خود را نشان می داد که بازیکنان جوان و کم تجربه ای مانند سینا دست نشان، بابک مرادی و نقدی پور نیز توانستند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند. 

 

این موضوع در کادر مربیان دو تیم نیز مشهود بود، هرقدر که علی نظرمحمدی جوان ترکیب ابتدایی خود را اشتباه به میدان فرستاده بود و بعدا از طریق تعویض های خود به دنبال پاک کردن اشتباهات بود نادر دست نشان باتجربه ترکیب ابتدایی را خیلی منطقی به زمین فرستاد و پس از آن با تعویض های خود سعی در بهتر کردن آهنگ تیم داشت. 

 

هر آنچه که بود این ال گیلانو به سود انزلی چی ها به پایان رسید. پایانی که چیزی جز استعفای نافرجام نظرمحمدی را برای رشتی ها به دنبال نداشت و حالا آنها باید به فکر آینده باشند. برای نظرمحمدی جوان بهترین الگو همین کوچینگ دست نشان در دیدار حذفی بود، شک نکنید ملوانی ها اگر زودتر گل تساوی را می پذیرفتند، می توانستند در همان نود دقیقه کار را تمام کنند اما به دلیل اینکه زمان نداشتند، بازی به وقت های اضافه کشیده شد. 

 

حالا نظرمحمدی باید دقیقا بازیکنانی که برای لیگ هفدهم به خدمت گرفته است را یک بار دیگر لیست کند و دقیقا بداند چه بازیکنانی و با چه خصوصیاتی به همراه دارد تا در بهترین زمان ممکن از آنها استفاده کند؛ بازیکنانی که در دیدارهای اینچنینی می توانند عصای دست وی و منجی تیم باشند.

دیدگاه‌ها