کد خبر : 1461996 | 27 شهریور 1396 ساعت 15:50 | 18.8K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشگاه تازه تاسیس اصفهان نیازمند توجه؛

مقصر نواقص ورزشگاه نقش جهان کیست؟

ورزشگاه نقش جهان باید در شرایطی از تیم فوتبال پرسپولیس پذیرایی کند، که علیرغم گذشت نزدیک به یک سال از افتتاح آن، هنوز نمی تواند از ظرفیت طبقه دوم استفاده کند.

مقصر نواقص ورزشگاه نقش جهان کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ما در مورد اینکه چرا طبق دوم ورزشگاه نقش جهان مورد استفاده قرار نمی گیرد، اینگونه پاسخ داد: «طبقه دوم قطعا باز نمی شود، چون ما مجوز باز کردن طبقه دوم را نداریم. این موضوع بر عهده ما نیست و بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است.»


این در حالی است که حالا نزدیک به حدود یکسال از بازگشایی ورزشگاه نقش جهان می گذرد و در آستانه دیدار برابر پرسپولیس این موضوع بیشتر از هر زمان دیگری خودنمایی می کند. چرا که مروری از دیدارهای گذشته این دو تیم نشان می دهد که همیشه این مسابقه که به ال کلاسیکوی فوتبال ایران معروف است، هواداران زیادی را چه در تهران و چه در اصفهان به خود جذب می کند.


ورزشگاه نقش جهان در آبان ماه سال گذشته به صورت رسمی و پس از نزدیک به یک دهه افتتاح شد؛ ولی هنوز پس از نزدیک به یک سال نه تیم سپاهان و نه هواداران آن می توانند از تمام ظرفیت های موجود ورزشگاه استفاده کنند.


حال سوال اینجاست اگر قرار باشد طبقه دوم به دیدار حساسی مثل پرسپولیس و سپاهان نرسد و همچنان بدون استفاده باقی بماند،  بر پایه کدام منطق 10 سال ساختن طبق دوم طول کشید؟! آیا غیر از این بوده که در دیدار های حساسی چون دیدار پیش رو هواداران سپاهانی بتوانند حمایت همه جانبه خود را از تیم خود انجام دهند و پرسپولیسی ها هم بتوانند با تعداد بیشتری در ورزشگاه حاضر شوند؛ اتفاقی که قطعا می تواند به زیبایی این مسابقه همیشه زیبا هم کمک کند.


متاسفانه با گذشت چندین ماه از بازگشایی ورزشگاه بزرگ و زیبای نقش جهان حتی مسائل عادی این ورزشگاه نیز رفع نشده و اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد، باز هم باید منتظر از بین رفتن ورزشگاه و تعطیلی آن در آینده ای نه چندان دور باشیم.


 در حال حاضر وقتی در مورد تپه خاک عجیب بیرون ورزشگاه صحبت می‌شود با پاسخی کوتاه که در اختیار ما نیست و دستور قضائی روی آن وجود دارد، روبرو می‌شویم. در مورد چادر ورزشگاه  و ژنراتورهای ورزشگاه از زمان طولانی 8 ماه تا بهره برداری کامل توسط شرکت توسعه و تجهیز صحبت می شود. در مورد استفاده از طبقه دوم با این پاسخ که ایمن سازی با شرکت فولاد مبارکه است و مجوز آن با شرکت توسعه و تجهیز است، روبرو می‌شویم.


در مورد چمن ورزشگاه هم که صحبت بسیار است و متاسفانه عدم تخصص در مورد نگهداری مهمترین بخش ورزشگاه کار را به جایی کشانده که نگرانی ها را در مورد ورزشگاه بیش از پیش می‌شود.


این ها همه در شرایطی است که به عنوان مثال می توان خاک بیرون از ورزشگاه را با هماهنگی مسئولان قضائی جهت سلامت بازیکنان و هواداران به منطقه ای دیگر انتقال داد و هر شرکتی که نسبت به آن ادعا دارد، در آن محل از این منبعی که خریداری کرده، استفاده کند.


به نظر می رسد مسئولین شرکت فولاد مبارکه که مالکیت ورزشگاه نقش جهان را تا 20 سال آینده در اختیار دارند، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که همچنان به برخی تعهدات خود نظیر ساختن مجموعه استخر قهرمانی، نصب ژنراتورها و تکمیل چادر ورزشگاه عمل نکرده و مدیران باشگاه سپاهان به عنوان سه متولی اصلی ورزشگاه نقش جهان، باید هماهنگی و درایت بیشتری در آینده داشته باشند تا این ورزشگاه مدرن روز به روز فرسوده تر از قبل نشود و با مشکلاتی نظیر قطعی برق که در دیدار جام حذفی برابر صنعت نفت آبادان رخ داد، روبرو نشود.


هواداران سپاهانی و فوتبالدوستان برای چنین روزی لحظه شماری می کنند.

دیدگاه‌ها