کد خبر : 1462896 | 31 شهریور 1396 ساعت 18:03 | 43K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال به دنبال ششمین مربی خارجی تاریخ

استقلال در حالی درصدد آوردن والتر زنگا است که گلر جام جهانی 1990، برای آنها مهم ترین گزینه بعد از دوران علیرضا منصوریان است.

استقلال به دنبال ششمین مربی خارجی تاریخ

به گزارش "ورزش سه"، استقلال که 15 سال است رنگ مربی خارجی را به عنوان سرمربی ندیده است، در دورانی مربیان بزرگی از بین خارجی ها داشته است، البته اولین مربی خارجی باشگاهی در ایران مربوط به سال 1348 بوده که پیکان تهران از وجود آلن راجرز بهره برد .


فهرست مربیان خارجی تاریخ استقلال به شرح زیر است :
1-مرحوم زدراوکو رایکوف: او از زمستان 48 بعد از پایان قراردادش با فدراسیون فوتبال سرمربی تیم استقلال شد. با استقلال در سال 49 قهرمان آسیا، قهرمان لیگ اول منطقه ای و قهرمان مسابقات تهران شد و در سال 1351 با عنوان قهرمانی در مسابقات تهران صاحب چهارمین جامش شد. استقلال با رایکوف در سال 52 قهرمان جام اتحاد و در سال 53 قهرمان لیگ دوم تخت جمشید شد. رایکوف در سال 55 به دنبال بروز اختلاف با برخی نفرات از استقلال جدا و به تیم فوتبال سپاهان رفت.


2-ولادیمیر جگیچ: در سال 56 هدایت استقلال را بر عهده گرفته و با استفاده از حاجیلو، نعلچگر، شاهرخ بیانی، شاهین بیانی، شاهرخ مطیعی، رضا رجبی و... این تیم را بسیار جوان کرد. در تابستان 57 او با استقلال قهرمان جام حذفی کشور شد و آخرین جام قبل از انقلاب را به این تیم اختصاص داد.


3-یوگنی سکوموروخوف: استقلال در سال 72 از وجود این مربی خوب روس بهره برد. درست است که استقلال در این سال، در دسته سوم بود؛ اما عملکرد آبی ها به نحوی قابل توجه بهبود یافت. سکوموروخوف که از استقلال جداشده بود در سال 78 به این تیم برگشت و نتایج قابل توجهی هم داشت؛ اما بعد از شکست در دربی برگشت سال 78 از این تیم کنار گذاشته شد.


4-لئونید بیلفسکی: در سال 73 جای سکوموروخوف به ایران آمد و هدایت استقلال را بر عهده گرفت؛ اما چون نتایج گرفته شده توسط او خوب نبود جایش را به نصر الله عبداللهی داد.


5-رولند کخ: در سال81 سرمربی استقلال در لیگ دوم حرفه ای شد و در 18 بازی 7برد و7مساوی و 4باخت داشت؛ اما از استقلال کنار گذاشته شد و بعد از او استقلال در 8 بازی پایانی سال 81 تنها یک برد گرفت و مقام چهارمش در حضور کخ به مقام نهم تنزل یافت. رولند کخ تا همین امروز هم دستیار است و تنها تجربه سرمربیگری او در همان سال مورد اشاره بود.

دیدگاه‌ها