کد خبر : 1462973 | 01 مهر 1396 ساعت 09:22 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

چرا لیورپول جایی در بین مدعیان ندارد؟

بن بست کلوپ؛ سپتامبری برای فراموشی!

علیرغم شروعی بسیار خوب، ماه سپتامبر نشان داد که لیورپول برای قهرمانی به نمایشی بهتر از بازی های فعلی نیاز دارد.

بن بست کلوپ؛ سپتامبری برای فراموشی!

 

به گزارش "ورزش سه"، در ابتدای فصل و ماه آگست همه چیز برای لیورپول خوب به نظر می رسید. آنها توانستند بعد از سالها دوری دوباره با غلبه بر هوفنهایم راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان شده و از 3 بازی ابتدایی خود نیز 2 پیروزی کسب کنند که یکی از این بازی ها برتری 0-4 برابر آرسنال بود؛ اما با ورود به ماه سپتامبر همه چیز تغییر کرد.

 

 

1241061

 

 

ماه برای لیورپول خوب آغاز نشد و آنها در حال حاضر 5 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. سپری کردن 4 بازی متوالی بدون کسب حتی یک پیروزی باعث شد تا ابرهای سیاه دوباره بر آسمان آنفیلد رخنه کنند و بدتر از آن مرسی سایدی ها در این بازی ها نمایشی ضعیف، بی روح و بدون هدف را برابر رقیبان خود ارائه داده بودند.

 

در دیدار برابر سویا در لیگ قهرمانان، لیورپول به وضوح بازی بهتری ارائه داد و چندین موقعیت مسلم گلزنی از جمله یک ضربه پنالتی را نیز در نیمه اول از دست داد؛ اما شاید مهم ترین عامل تساوی خانگی در هفته اول را باید ضعف دفاعی دانست؛ زیرا معمولا هر موقعیت خطرناکی روی دروازه این تیم تبدیل به گل می شود.

 

 

1241059

 

 

اگرچه اختلاف امتیاز با صدر جدول لیگ خیلی زیاد نیست؛ اما به نظر نمی رسد با شرایط فعلی، شاگردان کلوپ شانس زیادی برای فتح لیگ برتر داشته باشند و شاید انتظار هواداران این تیم باز هم به درازا بکشد.

 

بعد از حذف برابر لسترسیتی در جام اتحادیه و پذیرش شکست با 2 گل برابر این تیم، یورگن کلوپ در مصاحبه از شرایط دفاعی تیم خود گله کرد و اذعان داشت که از دریافت اینگونه گل ها دیگر خسته شده است.

 

البته مشکلات خط دفاعی برای لیورپولی ها هرگز موضوع تازه ای نیست و قبل از ورود سرمربی آلمانی نیز بسیاری دیگر از مربیان این تیم قربانی همین مشکلات شده و شغل خود را در آنفیلد از دست داده بودند.

 

 

1242228

 

 

این در حالیست که ممکن است طی روزهای آتی اوضاع از این هم بدتر شود، زیرا امروز آنها دوباره باید به مصاف لسترسیتی این بار در رقابت های لیگ برتر بروند و بعد از آن نیز نوبت انجام سفر دشوار به مسکو و بازی برابر اسپارتاک در هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان فرا می رسد.

 

مشکل بعدی یورگن کلوپ عملکرد ضعیف این تیم در بازار تابستانی بوده است. اگرچه محمد صلاح در بسیاری از بازی ها قادر به تکرار روند درخشان خود در رم بوده است، اما چمبرلین که با اصرار فراوان و بعد از کش و قوسهای زیاد راهی آنفیلد شد هنوز با سیستم کلوپ هماهنگی برقرار نکرده و نمایش خوبی در ترکیب قرمزهای بندر لیورپول ارائه نداده است.

 

 

1242141

 

 

اگرچه شاید برخی از هواداران لیورپول قادر به هضم شکست برابر لسترسیتی با این استدلال بودند که برخی از بازیکنان اصلی در ترکیب تیم کلوپ قرار نداشتند، اما نباید فراموش کرد که در ترکیب حریف نیز اوضاع دقیقا به همین ترتیب بود و لستر نیز با تیم دوم خود راهی میدان شده بود، پس شاید در این خصوص توجیه قابل قبولی وجود نداشته باشد.

 

همیشه در لیگ برتر صحبت از آن است که قرار نیست جام قهرمانی در ماه سپتامبر به تیمی اعطا شود و با بررسی شرایط چلسی در همین مقطع فصل قبل در می یابیم که امکان تغییر ناگهانی و بهبود همه جانبه شرایط نیز وجود دارد؛ اما نباید فراموش کرد که در این ماه تیم های بزرگ باید امتیازات زیادی را برای مقاطع دشوار و سرنوشت ساز فصل جمع کنند و لیورپول با ادامه این روند بی شک جایی در میان مدعیان قهرمانی لیگ برتر در بهار سال بعد نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها