کد خبر : 1463646 | 04 مهر 1396 ساعت 09:40 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

کابوسی که دیگر تمام شده

راه سومین قهرمانی پیاپی رئال در CL از آلمان می گذرد؟

بر خلاف گذشته، دیگر برخورد با قرعه تیم های آلمانی تبدیل به کابوس رئال مادرید نمی شود.

راه سومین قهرمانی پیاپی رئال در CL از آلمان می گذرد؟

به گزارش "ورزش سه"، شاید دیگر زمانی که رئال مادرید از رویارویی با تیم های آلمانی در اروپا به علت سبک بازی فیزیکی و قلدرانه آنها هراس داشت، گذشته و حالا دیگر شرایط اینگونه نیست.

 

در اواخر هزاره قبل بایرن بارها سد راه کهکشانی ها در اروپا شد اما به نظر می رسد دورتموند از موضع ضعف، میزبان شاگردان زیزو در سیگنال ایدونا پارک خواهد بود.

 

جالب اینجاست که هر 6 دوره آخر لیگ قهرمانان، قوهای سپید حداقل یک حریف آلمانی را مغلوب کرده اند و آمار خوبی برابر ژرمن ها به ثبت رسانده اند.

 

 

1243483

 

 

همه چیز در سال 1998 و با درخشش کریستین کارمبئو آغاز شد که رئال مادرید با گل او در یک چهارم نهایی از سد لورکوزن و در نیمه نهایی از سد دورتموند گذشت تا در نهایت در بازی فینال نیز بیانکونری را با تک گل پدراگ میاتوویچ مغلوب کند و به جام قهرمانی دست یابد.

 

دو سال بعد و در جریان دیدار سنتی لیگ قهرمانان میان رئال و بایرن این بار در نیمه نهایی، بالاخره نیکلاس آنلکا که آن روزها به شدت زیر تیغ انتقادات قرار داشت به داد کهکشانی ها رسید و این تیم با درخشش مهاجم فرانسوی خود راهی فینال شد تا در نهایت در فرانسه با 3 گل والنسیا را مغلوب کرده و باز هم بر قله اروپا تکیه بزند.

 

 

1243478

 

 

در بازی برگشت مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2002، رئال مادرید با گل های الگوئرا و گوتی با نتیجه 0-2 از سد بایرن گذشته و در مجموع 3 بر 2 این تیم را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز از سد بارسلونا گذشت تا در بازی فینال با گل خاطره انگیز و فراموش نشدنی زیدان، 1-2 لورکوزن  قدرتمند تاپ مولر را شکست داده و به نهمین قهرمانی در اروپا دست یابد.

 

 

1243482

 

 

تا سالها بعد، کهکشانی ها هرگز طعم شیرین حضور در مراحل نیمه نهایی لیگ قهرمانان را تجربه نکردند اما طی دو فصل متوالی و با هدایت مورینیو، ابتدا در ضربات پنالتی و با درخشش مانوئل نویر قافله را به بایرن باختند تا حسرت صعود به فینال برای این تیم به درازا بکشد.

 

 

1243476

 

 

یک سال بعد و در حالیکه همگان قوهای سپید را فینالیست می دانستند، جادوی لواندوفسکی و زدن 4 گل در یک دیدار توسط او در دورتموند، رئالی ها را مات و مبهوت کرد تا در دیدار برگشت تلاش این تیم سرانجامی نداشته و شاگردان کلوپ راهی فینال شوند.

 

 

1243484

 

 

اما یک سال بعد، رئال مادرید با آنچلوتی انتقام دورتموند را از بایرن گرفت و بدون توجه به برتری 0-1 دیدار رفت، با 4 گل در آلیانس آره نا تیم گواردیولا را مغلوب کرده و راهی فینال لیسبون شد تا با گل فراموش نشدنی راموس رقیب همشهری را شکست داده و بعد از سالها فاتح اروپا شود.

 

2 سال بعد و علیرغم شکستی عجیب در آلمان، با درخشش و هت تریک رونالدو در بازی برگشت آنها ولفسبورگ را مغلوب کرده تا در فینال باز هم اتلتیکو را شکست دهند و بر بام اروپا تکیه بزنند.

 

 

1243479

 

 

سال قبل نیز تیم زیزو با درخشش فراموش نشدنی رونالدو و 5 گل در 2 دیدار رفت و برگشت بایرن را مغلوب کرده و این بار در فینال از سد یوونتوس گذشت تا برای اولین بار تیمی 2 سال پیاپی اروپا را فتح کند.

 

پس بررسی کارنامه مادریدی ها نشان می دهد که دیگر تیم های آلمانی گربه سیاه آنها نیستند و به نوعی راه قهرمانی از رویارویی با آنها می گذرد.

 

منبع: مارکا

 

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها