کد خبر : 1464023 | 05 مهر 1396 ساعت 12:16 | 31.6K بازدید | 0 دیدگاه

روز پرحادثه نفت بعد از اولین پیروزی علی کریمی

تشویق جادوگر و لبخند به استعفا

علی کریمی اولین پیروزی اش به عنوان مربی را در برابر سپاهان، پرافتخار ترین تیم لیگ برتر به دست آورد تا آغازی جالب را در زندگی جدید فوتبالی اش رقم بزند هرچند امروز و یک روز بعد از این برد، انتشار خبر قبول استعفای او از سوی مالک باشگاه ماجراهای تازه ای را به وجود آورد.

به گزارش "ورزش سه"، باخت سنگین به پیکان در دومین بازی که کریمی که به عنوان سرمربی تجربه می کرد باعث شد تا نسبت به آینده جادوگر در کسوت جدید نگرانی های زیادی به وجود بیاید. کریمی یک چهره فوق العاده محبوب در ایران است و خیلی ها نگران بودند که مربیگری در تیم بحران زده نفت به اعتبار و محبوبیت جادوگر خدشه وارد کند اما کریمی در سومین حضورش روی نیمکت مربیگری سپاهان را با مربیگری زلاتکو کرانچار مشهور و با تجربه شکست داد و تا اولین بردش به عنوان مربی، یک پیروزی با ارزش باشد.


یک تیم عاشق سرمربی


دیروز و بعد از سوت پایان بازی نفت و سپاهان، رختکن زرد پوشان تهرانی حال و هوای عجیبی داشت. بازیکنان تیم نزدیک به 10دقیقه در رختکن علی کریمی را مانند هوادارانش تشویق کردند و شعارهایی که سال ها روی سکوها در وصف جادوگر داده می شد را تکرار کردند. «جادوگر آسیا» و « علی فقط کریمی» شعارهای جالبی بود که بازیکنان نفت در وصف سرمربی محبوبشان در رختکن سرداده و این برد را به مربی جوان تیمشان تقدیم کردند. واقعیت این است که بازیکنانی که امروز در نفت تهران شاگرد جادوگر هستند به شدت او را دوست دارند و این عشق و علاقه در پایان بازی با سپاهان شکل علنی تری پیدا کرد به طوری که فضای رختکن این تیم را شبیه  به سکوهای جایگاه شماره 36 ورزشگاه آزادی کرده بود. جایی که سال ها جادوگر توسط هوادارانش تشویق شده بود.


ناراحتی جادوگر و اردوی شمال


علی کریمی  پیش از بازی با سپاهان از مشکلات باشگاهش دلخور بود و مثل همیشه هم ناراحتی اش را از کسی پنهان نکرد حتی وقتی مالک باشگاه به هتل محل اقامت نفتی ها رفت با برخورد گرمی از سوی جادوگر مواجه نشد. کریمی به دلیل مشکلات مالی باشگاه ناراحت است چرا که هنوز ماجرای قرارداد و دریافتی های بازیکنان این تیم مشخص نشده است. از طرف دیگر او قصد دارد تیمش را در تعطیلات پیش روی لیگ به اردو ببرد که موانع پیش روی برگزاری این اردو نیز بر ناراحتی او اضافه کرد. با این حال در تمرین امروز تیم نفت او از مسئولان تیم خواست که هرچه سریعتر اطلاعات لازم را از محل اردوی رامسر به دست بیاورند.

 

1243782


استعفای پیامکی و انتقام به سبک جهانیان


علی کریمی به دلیل مشکلات عدیده ای که هنوز در تیم نفت وجود دارد و عدم اجرای تعهدات توسط مالکان جدید قبل از بازی سپاهان آنقدر عصبانی بوده که با اس ام اس به جهانیان اعلام می کند اگر مشکلات حل نشود بازی با سپاهان آخرین حضورش در نفت خواهد بود. جالب است که بعد از برد تیم و در حالی که کریمی داشت در اولین تمرین بعد از بازی با بازیکنانش فوتبال بازی می کرد این خبر منتشر شد که جادوگر استعفا داده و مالک باشگاه با قبول استعفای او به دنبال استخدام یک مربی خارجی است. تحلیل این اتفاق کار سختی نیست. ناراحتی کریمی از جهانیان مالک نفت به دلیل عدم پایبندی به تعهدات مالی و سخت افزاری از سوی مالک جدید باعث شد تا او حتی در هتل محل اردوی تیم ناراحتی اش را نشان دهد. جهانیان اما درصدد انتقام برآمده و درحالی که کریمی تیم را تمرین می دهد خبر از قبول استعفای او می دهد. انگار مالک نفت قصد دارد با این کار از اس ام اس کریمی استفاده کرده و قصد دارد با شناخت از خصوصیات اخلاقی جادوگر او را مجبور به استعفا کند. کریمی اما در حین تمرین وقتی متوجه خبر استعفایش شد لبخند زد و گفت من سر تمرین هستم و استعفا نداده ام.


کلیشه ای به نام مربی خارجی بزرگ


جالب است که مالک باشگاه نفت در همین اولین روزهای حضورش در فوتبال حرفه ای ایران صحبت از مذاکره با 4-5 مربی درجه یک خارجی می کند که قرار است هدایت تیم نفت را به جای کریمی به عهده بگیرند. نکته جالب این جا است که باشگاههای بزرگ ایران مانند استقلال برای استخدام مربی درجه یک خارجی مشکلات زیادی دارند و بارها اعلام کرده اند که نمی توانند چنین مربیانی را به ایران بیاورند. درواقع به نظر می رسد مالک باشگاه نفت قصد دارد با مطرح کردن نام مربی درجه یک خارجی اخبار و توجهات را به سوی خود جلب کند. اما موضوع مهم این است که مطرح کردن نام مربی درجه یک جهان آن هم برای تیم نفت که هنوز برای برگزاری اردوی داخلی با مشکلاتی مواجه است بیشتر بازی با افکار عمومی است که البته آنقدر در این سال ها توسط مدیران مختلف از آن استفاده شده که دیگر کمتر کسی باورش می کند مگر این که یک مربی درجه یک خارجی مقابل دوربین رسانه ها پای قرارداد را امضا کند. آن وقت است که می توان وعده ای جهانیان را نیز باور کرد.

دیدگاه‌ها