کد خبر : 1466560 | 19 مهر 1396 ساعت 03:55 | 176K بازدید | 0 دیدگاه

صعود مستقیم آلبی سلسته به جام جهانی

اکوادور 1-3 آرژانتین؛ مسی، معجزه ساز کیتو

تیم ملی آرژانتین با پیروزی 3-1 در خانه اکوادور با هت تریک لیونل مسی، به طور مستقیم راهی جام جهانی روسیه شد.

اکوادور 1-3 آرژانتین؛ مسی، معجزه ساز کیتو

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان خورخه سامپائولی برای زنده نگه داشتن امیدهای صعودشان به جام جهانی به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند و به لطف هت تریک مسی توانستند به آن برسند. ضمن اینکه نتایج سایر دیدارها هم کمک کرد تا آنها با قرار گرفتن در رتبه سوم جدول منطقه آمریکای جنوبی، به طور مستقیم راهی جام جهانی شوند. 

 

اکوادور بازی را هجومی آغاز کرد و هنوز یک دقیقه از بازی سپری نشده بود که به گل رسید. روی همکاری روماریو ایبارا و اوردونس بود که توپ به محوطه جریمه آرژانتین رسید و در نهایت ایبارا با یک ضربه دقیق، سرخیو رومرو را مغلوب کرد.

آرژانتینی ها که کاملا غافلگیر شده بودند، برای دقایقی کاملا تحت تاثیر این گل زودهنگام قرار داشتند اما خیلی زود ابتکار عمل را در دست گرفتند و حملات شان را شروع کردند. تلاش آلبی سلسته خیلی زود نتیجه داد و این تیم در دقیقه 12 به گل تساوی رسید.

مسی که در میانه زمین اکوادور توپگیری کرده بود، دی ماریا را در سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد و او هم با یک پاس در عرض عالی، بار دیگر مسی را در مقابل دروازه در موقعیت گلزنی قرار داد. کاپیتان آرژانتین هم اشتباه نکرد و توپ را از بین پاهای دروازه بان اکوادور وارد دروازه کرد.

 

 

1246252

 

آرژانتینی ها که امیدوار شده بودند، حملات شان را ادامه دادند و بعد از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه، در دقیقه 20 توانستند به گل دوم برسند. روی اشتباه مدافع اکوادور بود که مسی صاحب موقعیت شد و بعد از پیشروی به داخل محوطه جریمه، با یک ضربه غیرقابل مهار کار را تمام کرد.

 

1246254

 

 

در ادامه بازی متعادل تر شد و تیم میزبان هم حملاتش را از سر گرفت اما این آرژانتین بود که می توانست در دقیقه 31 توسط دی ماریا به گل سوم برسد اما خروج به موقع دروازه بان اکوادور، مانع از افزایش اختلاف به دو گل شد. در دقایق پایانی نیمه اول علی رغم تلاش دو تیم، موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد نشد و این نیمه با برتری 2-1 آرژانتین به پایان رسید.

 

نیمه دوم با حملات اکوادور آغاز شد و بازیکنان این تیم که نمی خواستند طلسم شکست ناپذیری شان مقابل آرژانتین در خانه شکسته شود، فشار زیادی روی دروازه آرژانتین وارد کردند اما دفاع فشرده بازیکنان میهمان مانع از رسیدن آنها به دروازه می شد.

 

در حالی که تیم میزبان سخت به دنبال زدن گل تساوی بود، آرژانتین در دقیقه 62 به گل سوم رسید. مسی که پشت محوطه جریمه اکوادور صاحب موقعیت شده بود، در حالی که بین سه مدافع حریف محاصره شده بود، با یک ضربه تماشایی توپ را از بالای سر دروازه بان حریف وارد دروازه کرد.

 

 

1246253

 

 

بعد از این گل بازی متعادل شد و ناامیدی بازیکنان اکوادور برای به تساوی کشیدن بازی باعث شد تا آرژانتینی ها پیش بکشند. اما این روند چندان طول نکشید و بازیکنان میزبان بار دیگر توپ و میدان را در اختیار گرفتند و در 20 دقیقه پایانی بازی حملات زیادی روی دروازه آرژانتین داشتند اما هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد و بازی در نهایت با همان نتیجه 3-1 به سود آرژانتین به پایان رسید تا این تیم به طور مستقیم راهی جام جهانی 2018 شود.

دیدگاه‌ها