کد خبر : 1469192 | 30 مهر 1396 ساعت 13:01 | 28.9K بازدید | 0 دیدگاه

ربیع خواه و کمال سیستم بازی پرسپولیس را عوض می کنند؟

بازی با دو هافبک وسط یا یکی ؛ دغدغه برانکو

برانکو ایوانکوویچ در بازی های اخیر پرسپولیس تیمش را با دو هافبک دفاعی به میدان فرستاده و باید دید آیا او قصد دارد در بازی های بعدی و البته دربی پنجشنبه نیز از ربیع خواه و کامیابی نیا به طور همزمان استفاده کند؟

به گزارش "ورزش سه" محرومیت ها و مصدومیت های کامیابی نیا و نبود نوراللهی باعث شد که برانکو در بازی های پرسپولیس ربیع خواه را در هافبک دفاعی بازی بدهد اما بازگشت کمال به ترکیب با تغییر سیستم بازی پرسپولیس همراه شد. برانکو یک هافبک تهاجمی را کم کرد و با دو هافبک دفاعی تیمش را آرایش داد. او در آخرین بازی پرسپولیس برابر نفت در جام حذفی نیز همین روش را به کار گرفت تا این ذهنیت شکل بگیرد که پروفسور قصد ایجاد تغییراتی ساختاری را در روش بازی تیمش دارد.


دربی و دغدغه برانکو


بی شک بزرگترین دغدغه برانکو در حال حاضر دربی 85 تهران است که روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. برانکو برای این بازی مسلمان و احمدزاده دو هافبک تاثیرگذارش را در اختیار ندارد و این می تواند بهانه خوبی برای استفاده همزمان از دو هافبک دفاعی باشد. با این وجود او می تواند کمال و ربیع خواه را در هافبک دفاعی و امیری و بشار رسن را در هافبک تهاجمی به بازی بگیرد. ترکیبی که با وجود تعداد هافبک های سطح بالا در ترکیب استقلال می تواند منطقی هم به نظر برسد. برانکو خوب می داند که در دربی باید در جنگ هافبک ها برنده شود آن هم در حالی که استقلال بازیکنان موثری در این خط دارد. البته که شفر نیز بیشترین تعداد هافبک دفاعی را در لیست بازیکنانش در میان تیم های لیگ برتری دارد و آنقدر این تعداد زیاد است که شفر چشمی را کاملا یک دفاع وسط حساب کرده است.

 

1248865


فقر هافبک در دربی


پرسپولیس برای بازی دربی مشکلی متفاوت با فصل قبلش دارد. این تیم فصل قبل همیشه با کمبود بازیکن در خط دفاع مواجه بود اما در این فصل بیشترین کمبودها را در خط هافبک و حمله داشته است. محرومیت طارمی و مسلمان و مصدومیت احمدزاده و نبود نوراللهی باعث شده است تا برانکو با چالش کمبود هافبک  مواجه باشد. او برای دربی اما دو هافبک دفاعی در اختیار دارد و این احتمال وجود دارد که همزمان از این دو بازیکن استفاده کند. ربیع خواه به عنوان یک عنصر کاملا تدافعی که نزدیک به خط دفاع بازی می کند و کمال که قرار است در تمام نقاط زمین توپ را برای پرسپولیس کند می توانند دو هافبک ثابت در ترکیب پرسپولیس در دربی و حتی ادامه بازی های این فصل باشند. استفاده همزمان از  دو هافبک دفاعی در پرسپولیس همچنین می تواند به معنای نمایشی متفاوت از این تیم باشد.

 

1248867

دیدگاه‌ها