کد خبر : 1469397 | 01 آبان 1396 ساعت 12:02 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش قمری به دست‌فروشی بانوی رکابزن

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: آتوسا عباسی تاکنون درخواستی از فدراسیون نداشته است، با این حال ما به او گفته‌ایم که بیاید تا مشکلش را بررسی و آن را حل کنیم؛ اما برای شوهرش نمی توانیم کاری انجام دهیم، چرا که محروم است.

واکنش قمری به دست‌فروشی بانوی رکابزن

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا،  نشست خبری خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری برگزارشد.

 

قمری در این نشست در مورد گلایه های آتوسا عباسی از بی توجهی فدراسیون، پاسخ داد: شوهر او (روح الله احمدی)سه سال پیش به دلیل استفاده از مواد نیروزا برای شاگردش محروم شد. البته ما دو سال او را محروم کردیم اما اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرد باید چهارسال محروم باشد. خود عباسی هم به دلیل بارداری دو سال از دوچرخه‌سواری دور بود. زمانی هم که برگشت در قهرمانی کشور سوم شد و او را به اردوی تیم‌ ‌ملی برای حضور در کاپ ژاپن دعوت کردیم، اما نتوانست انتخاب شود.

 

او ادامه‌ داد: ما برای شوهرش کاری نمی توانیم انجام دهیم، چرا که محروم است، اما خود عباسی تاکنون کوچک‌ترین نامه یا درخواستی از ما نداشته است. عباسی اگر مشکلی در زندگی‌اش داشت باید به ما می‌گفت‌ تا از طریق صندوق حمایت از قهرمانان به او  کمک می کردیم. بهتر بود که در ابتدا درخواستی به ما می داد و ما هم بر اساس وظایف قانونی خود به او کمک می کردیم. شوهر او به دلیل محرومیت دیگر نمی‌تواند مربیگری کند. با این حال ما از عباسی خواسته ایم بیاید تا مشکلش را بررسی و آن را مرتفع کنیم. البته این که عنوان شده است که عباسی طلای قهرمانی آسیا را دارد، این طور نیست و او در سال 2011 در کاپ آسیایی مدال برنز گرفت و تنها کسی که در میان بانوان مدال قهرمانی آسیا را دارد فرانک پرتوآذر است که توانست برنز بگیرد.

 

قمری در مورد این  که به نظر می‌رسد فدراسیون در اجرای تست سلامت و مبارزه جدی با دوپینگ در بین ورزشکاران تبعیض‌هایی را قائل می‌شود، تاکید کرد: در قهرمانی کشور ورزشکارانی که مشکل داشتند دوباره از آنها تست سلامت گرفتیم که مشکل شان حل شده و در مسابقات برون مرزی نیز شرکت کردند. در مورد رکابزن تیم شهرداری تبریز هم در جلسه‌ای که با مسئولان این تیم داشتیم، آنها عنوان کردند که او مشکلی ندارد در مسابقات خارجی هم تست داده است و تعهد دادند که بدون مشکل در تور آذربایجان شرکت کند. از آنجایی که به‌ هر حال تور آذربایجان را برگزار می‌کردند، ما هم با مساعدت سعی کردیم که مشکل حل شود.

 

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به فعالیت فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ، بیان‌ کرد: در این شش ماه مبارزه با دوپینگ در اولویت‌های کاری ما قرار داشت و برای ورزشکاران پرونده سلامت تشکیل دادیم و تست‌هایی نیز از آنها گرفته شد. برای ما بسیار مهم بود ورزشکاری که به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود پاک باشد. ما سعی کردیم با انواع تست‌ها مسیر دوچرخه‌سواری را به سمت پاک بودن سوق دهیم و کسب عناوین قهرمانی با سلامت و جوانمردی باشد. بر همین اساس ضمانت‌هایی نیز از ورزشکاران گرفتیم.

 

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه‌ این نشست در مورد وضعیت پیست‌های نیمه کاره دوچرخه‌سواری نیز ، گفت‌: با توجه به گزارشی  که از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گرفته‌ایم پیست کرمان و رشت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اما آن چه که برای ما مهم است، این  بوده که رکابزنان ما در یک فضای سر پوشیده تمرین کنند تا رکوردهای واقعی آنها را در تمرین داشته باشیم. از این رو پیست چوبی و سرپوشیده نیاز اصلی ما است. با پیگیرهایی که وزیر ورزش و جوانان داشته است امیدوارم که هر چه‌ سریع‌تر پیست چوبی ساری به بهره‌برداری برسد و در اختیار جامعه دوچرخه‌سواری قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت سرمربی اسلوونیایی کوهستان چه خواهد شد، تصریح کرد: او خواسته‌هایی دارد که قرار است فردا (سه‌شنبه) این موضوع در کمیته‌ فنی  مطرح شود و با توجه به درخواستش ببینیم ادامه‌ همکاری با او برای ما مقدور است یا خیر.

 

قمری در مورد نیاز رکابزنان به تجهیزات به روز نیز، خاطر نشان کرد: برای بازی‌های آسیایی جاکاراتا ما نیاز به تجهیزات به روز و جدید داریم از این رو کمیته‌ فنی و مدیر تیم‌های ملی بررسی‌هایی را انجام داده و حتی نوع دوچرخه‌ها را در دو بخش سرعت و نیمه استقامت مشخص کرده‌ایم. در حاشیه کاپ جهانی لهستان هم بازدیدی از یک کارخانه دوچرخه‌سواری خواهیم داشت تا با آنها صحبتی مبنی بر ‌اسپانسری و خریداری دوچرخه‌ها داشته باشیم. به‌ هر حال در بازی‌های آسیایی هزارم ثانیه و صدم ثانیه مقام‌ها را مشخص می‌کند. از این رو ما باید تجهیزات به روزی را در اختیار داشته باشیم تا از حریفان عقب نمانیم.

 

او افزود: برآوردی که ما داشته ایم هزینه دوچرخه‌ سرعت 15 تا 18 هزار دلار و برای نیمه استقامت 14 تا 16 هزار دلار است. در حال‌ بررسی هستیم که از طریق تخفیف و ‌اسپانسر بتوانیم این دوچرخه‌ها را تهیه کنیم.  

 

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد این که نگران نیست تعداد تست‌های مثبت دوپینگ در داخل ایران زیاد شود و این مساله اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری را حساس تر کند، گفت‌: به‌ هر حال وقتی نظارت خیلی زیاد باشد یکی، دو تست مثبت هم در این بین وجود دارد. نمی‌شود که کار را رها  کرد و هر کسی هر کاری که بخواهد انجام دهد. ما وظیفه خودمان را انجام می‌دهیم و اطلاع رسانی هم به اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری نیز داریم. در اعزام هایی هم که به مسابقات برون مرزی داشتیم به ندرت تست ورزشکاری مثبت شده است. عمدتا تست‌های مثبت از ناحیه باشگاه‌ها و استان‌ها بوده است که به آنها اخطارهای لازم را داده‌ایم تا بیشتر پیگیر این مساله باشند.

 

قمری در مورد تعیین تکلیف دوچرخه‌های خریداری شده نیز گفت‌: 300 دستگاه دوچرخه خریداری شده است که قرار است فردا در کمیته‌ فنی در مورد آن تصمیم گیری کنیم و بر اساس شاخص هایی آنها را بین استان‌ها تقسیم کنیم.

 

او در مورد لژیونر شدن ماندانا دهقان نیز، گفت‌: طبق قانون ثبت‌نام‌ها در اول هر سال انجام می‌گیرد و ما هم منتظر هستیم که او در سال اول 2018 به صورت رسمی در  این تیم اماراتی ثبت‌نام شود و سپس در مورد لژیونر شدن او اظهار نظر کنیم.

دیدگاه‌ها