کد خبر : 1469515 | 01 آبان 1396 ساعت 19:16 | 76.2K بازدید | 0 دیدگاه

به ربیع خواه اعتراض نکنید؛ نوراللهی نیست

محسن ربیع خواه علیرغم موفقیت در اجرای فرامین برانکو ایوانکوویچ اکنون به سیبل انتقادات هواداران تبدیل شده و این در حالی است که کادرفنی نیز نفر دیگری جز او برای سود بردن در پست هافبک دفاعی در اختیار ندارد.

به گزارش "ورزش سه"، محسن ربیع خواه در فصل گذشته در میان شگفتی همگان توانست به یکی از بازیکنان باثبات پرسپولیس تبدیل شود و در نهایت نیز حضور در پست هافبک دفاعی و دفاع میانی را نیز چشید تا یکی از بازیکنان چند پسته سرخپوشان لقب گیرد تا از این حیث به مهره قابل اعتماد برانکو ایوانکوویچ تبدیل شود.


ربیع خواه که بازی بدون هیجان و اجرای رباتیک خواسته‌های کادرفنی اکنون به سوژه انتقادات تبدیل شده، در این فصل و البته لیگ گذشته کم بازی بدون نقش از خود به اجرا نگذاشته است که می‌توان در این بین به دیدار پرسپولیس و الهلال در جدال برگشت مرحله گروهی که سرخپوشان سیدجلال حسینی را در اختیار نداشتند اشاره کرد. ربیع خواه در آن دیدار در کنار محمد انصاری مصدوم حاضر شد و در نهایت توانست حمله وران آبی‌پوش را ناکام بگذارد و یک نتیجه صفر – صفر در حساب پرسپولیس ثبت شود و زمینه صعود آنها فراهم شد.

 


ربیع خواه البته با حضور در پست هافبک دفاعی توانسته تا حدود زیادی خواسته‌های برانکو ایوانکوویچ را به اجرا بگذارد و دلیل اعتماد بیش از اندازه مرد کروات نیز به او این مساله بوده است. در ترکیب میانی سرخپوشان که اغلب از بازیکنان هجومی و تکنیکی شکل می‌گیرد، حضور بازیکنی با کمترین ریسک پذیری که با حضور در فاز دفاعی تیمش مانع از حملات پردامنه حریفان می‌شود یک نعمت بزرگ به حساب می‌آید. البته بیشتر انتقادات نسبت به او نیز به نظر می‌رسد از لحاظ فنی دور باشند و عدم حضور او در قاب محبوبیت هواداران یکی از دلایلی است که باعث خرده گرفتن به عملکرد فنی او می‌شود. در دیدار برابر الاهلی اگر محسن ربیع خواه به جای کمال کامیابی نیا مرتکب آن خطای منجر به اخراج می‌شد و تیمش توانایی حفظ نتیجه و عبور از حریف عربستانی را نداشت، مسلما داستان به شکل دیگری رقم می‌خورد. ربیع خواه اما در همان دیدار نیز با تغییر پست صورت گرفته توانست یک بازی بدون نقص از خود به جا بگذارد. ربیع خواه با بازی ساده خود در تیم برانکو ایوانکوویچ توانسته بخشی از وظایف محوله را به بهترین شکل به پایان برساند و مسلما از یک تیم نباید انتظار در اختیار داشتن 11 ستاره همطراز داشت.


پرسپولیس در دیدار برابر استقلال در دربی هشتاد و پنج احمد نوراللهی را در اختیار نخواهد داشت و برانکو ایوانکوویچ بار دیگر با توجه به داشته‌هایش روی زوج محسن ربیع خواه و کمال کامیابی نیا در خط میانی نگاه ویژه‌ای دارد که باعث خواهد شد بار دیگر توجهات روی عملکرد شماره 18 این تیم باشد. هواداران پرسپولیس نیز باید به این نکته آگاه باشند که ربیع خواه اکنون بهترین پتانسیل این تیم در نقطه‌ای است که برانکو ایوانکوویچ نیازمند است و فشار روی او می‌تواند نتیجه‌ای عکس روی عملکرد تیمی داشته باشد. غیبت نوراللهی اکنون باعث می‌شود تا پازل پرسپولیس تنها با ربیع خواه به بهترین شکل و اتفاقی که مدنظر برانکو ایوانکوویچ است پیش برود و باید دید ماحصل آن در دربی هشتاد و پنج چه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها