کد خبر : 1469683 | 02 آبان 1396 ساعت 16:11 | 35K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین تصاویر دربی  ـ فرشاد عباسی

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (2)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (2)

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که 48 ساعت تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله بار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. 


به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر به جای مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند؛ چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند. 


اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.


فرشاد عباسی عکاس باسابقه ورزشی ایران دومین عکاس برگزیده لیست ماست؛ عباسی کار خود را در نشریات هفتگی آغاز کرده و سپس با روزنامه های ورزشی از صبح ورزش تا خبرورزشی، جهان فوتبال، نود، تماشا و ... همکاری دائمی داشته و در حال حاضر نیز در روزنامه همشهری به کار مشغول است. عباسی از قدیمی های این حرفه و یکی از بهترین های عکاسی ورزشی در ایران است. 

 

همه این عکس ها در نهایت در یک پست جداگانه منتشر خواهد شد.

 

1249357

 

فرشاد عباسی- عکاس

 

 

 


* شرح دو عکس رحمتی: لحظه دفع پنالتی مهدی طارمی در دربی 82؛ وقتی که مهدی رحمتی با این شیرجه استثنایی دروازه تیمش را از فروریختن برای بار سوم نجات داد تا به عقیده خیلی ها از شکست سنگین استقلال جلوگیری کند. رحمتی همیشه برای من در دربی ها چهره جذابی بوده چراکه علاوه بر رفتارهای مورد توجه برای عکاس های ورزشی همیشه لباس های خوشرنگی به تن می کند و استایل جذابی دارد. 

 


* مهرداد میناوند و علیرضا منصوریان رفقای نزدیکی بوده و هستند و من باور نمی کنم که بعد از این همه سال رفاقت در تیم ملی با هم مشکلی داشته باشند. این عکس را برای این انتخاب کرده ام که بگویم در پس هر رویارویی، رفاقتی عمیق نهفته است. به خصوص برای بچه محل های با معرفت جنوب شهری. 

 


* علی دایی کمتر در دربی ها روی خوش دیده. اما جایش همیشه در فوتبال ایران بزرگ و محفوظ است. این تصویر مربوط به اولین دربی او بعد از بازگشت به ایران پس از دوران طولانی لژیونری در اروپاست که البته برخلاف انتظار به نفع او به پایان نرسید. 

 


* جای منصورخان پورحیدری در دربی ها همیشه خالی است. در سال های اول عکاسی او چهره ثابت نیمکت استقلال بود که بعدها در پست های مختلف باز هم روی نیمکت استقلال می نشست. این تصویر مربوط به دربی 70 است که استقلال با تک گل برهانی بازی را از پرسپولیس برد. روح منصورخان شاد. 

 


* اولین گل مهدی هاشمی نسب در دربی ها روی سانتر رضا شاهرودی به ثمر رسید. ما در آن زمان هنوز با دوربین های آنالوگ عکاسی می کردیم و امکانات محدودی برای به تصویر کشیدن لحظات داشتیم. هاشمی نسب این شادی گل را بارها در دربی ها تکرار کرده و در بعضی بازی ها با من قرار می گذاشت که سمت دوربین من بیاید. یاد او حسابی به خیر که عامل گرم شدن دربی بود. 

 


* فرهاد مجیدی و پرویز مظلومی خالقین عدد 4 برای استقلال هستند. این تصویر شادی مشترک این دو چهره دربی باز را نشان می دهد که در بزرگترین قطع ممکن روی جلد خبرورزشی منتشر شد. فرهاد مجیدی به خاطر چهره جذابش همیشه سوژه خوبی برای عکاس ها محسوب می شد چه در جوانی و چه در دوران رو به اتمام فوتبالش که البته در دربی ها می درخشید.

 

دیدگاه‌ها