کد خبر : 1469811 | 03 آبان 1396 ساعت 10:59 | 27K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین تصاویر دربی ـ مجتبی صالح

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (5)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (5)

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که 48 ساعت تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله وار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.


به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر بجای مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند.


اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.

 

1249505

 


مجتبی صالح ورزشی نویس بخش فوتبال خارجی سال های قبل روزنامه خبر ورزشی است که عکاسی ورزشی را به طور جدی از از روزنامه خبر ورزشی آغاز کرده تا امروز با بهترین رسانه های ایران ادامه داده است. مجتبی صالح ذهنیتی کلاسیک در قاب بندی هایش دارد. قاب هایش منظم و متوازن هستند و نوعی پختگی را در نماهای ثبت شده در کارهایش می توان دید. او  عکس های برگزیده اش را از لا به لای چند دربی انتخاب کرده که جملگی تماشایی و خاطره انگیزند:

 


دربی 73، آخرین دربی بود که دو تیم  علی کریمی و فرهاد مجیدی را به عنوان کاپیتان درون زمین داشتند. دیداری که با پیروزی 3 بر صفر آبی پوشان به پایان رسید. ترکیب بندی این عکس انگار داستان واقعی این دو ستاره را نیز نشان می دهد. دوستاره بزرگ در دومسیر متفاوت و با سرنوشت هایی شبیه به هم.

 

دربی 75، بعد از دو دربی گذشته که پر گل از آب درآمد  این دربی پایه گذار شروع تساوی های بدون گل دو تیم در شهریور سال 91 بود. این جز صحنه هایی بود که می توانست در همان دقایق اولیه مسابقه پرسپولیس را صاحب گل پیروزی کند. ضربه سر علی کریمی به شکل عجیبی راهی اوت شد!

 


 دربی 82، از اون دسته دربی های خاطره انگیز! پیروزی 4 بر 2 پرسپولیس در حالی رقم خورد که این صحنه را شاید طرفداران سرخپوشان هرگز از یاد نبرند! با خطای حنیف عمران زاده روی محسن بنگر داور پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد و زمانی که مهدی طارمی متوجه شد قرار است ضربه را رامین رضاییان بزند قهر کرد که این گونه بازیکنان دور او را گرفتند و توپ را به شماره 9 دادند تا او ضربه پنالتی را بزند. طارمی زننده گل های اول و دوم بود و خیلی دلش میخواست تا در این بازی هت تریک کند!

 


دربی 74، مصطفی دنیزلی را می توان در زمره محبوبترین مربیان خارجی دربی قرار داد. مردی که به زور می شد لبخندش را دید اما در پایان دربی 74 و تعویض طلایی اش که منجر به پیروزی 3 بر 2 شد اشک شوق ریخت.

دیدگاه‌ها