کد خبر : 1469928 | 03 آبان 1396 ساعت 20:02 | 203.5K بازدید | 0 دیدگاه

حمله به سکوی قهرمانی فوق سنگین با سعید و بهداد

رکوردهای شگفت انگیز علی حسینی بعد از دوری 8 ساله

رقابت 2 وزنه بردار فوق سنگین ایران در رکوردگیری تیم ملی لحظات جذابی را برای حاضران رقم زد.

رکوردهای شگفت انگیز علی حسینی بعد از دوری 8 ساله

به گزارش "ورزش سه"، شاید وقتی 8 سال قبل وزنه بردار جوان اردبیلی با محرومیت مادام العمر از سوی فدراسیون جهانی مواجه شد، دیگر خوش بین ترین فرد هم تصور نمی کرد که بازگشتی برای این استعداد ایرانی در دسته فوق سنگین در کار باشد.


سعید، امیدش را از دست نداد و توانست با شکایت و پیگیری محرومیت خود را به 8 سال کاهش دهد، اگرچه او از ابتدا هم معتقد بود که این محرومیت حقش نبوده و او طعمه دسیسه دیگران شده است.


علی حسینی از چند ماه قبل به امید حضور در مسابقات جهانی وزنه برداری آمریکا در اردوهای تیم ملی حاضر شد. کمتر کسی تصور می کرد یک وزنه بردار بتواند بعد از 8 سال همچنان آمادگی خود را حفظ کرده و بتواند وزنه های سابق را بزند.

 

1249645

 


تا به امروز هیچ خبر موثقی درباره رکوردهای این وزنه بردار اردبیلی رسانه ای نشده بود تا اینکه علی حسینی در رکوردگیری نهایی تیم ملی با وزنه هایی که بالای سر برد، هم برای بهداد سلیمی و هم برای رقبای جهانی خود خط و نشان کشید.


سعید علی حسینی در شرایطی در رکوردگیری رسمی امروز تیم ملی در بابلسر 210 کیلوگرم در یکضرب، 253 کیلوگرم در دوضرب و 463 کیلوگرم در مجموع بالای سر برد که حتی 8 سال قبل در زمان اوج خود هم چنین رکوردهایی را ثبت نکرده بود. این وزنه بردار اردبیلی در آستانه 30 سالگی اهداف بزرگی را در سر می پروراند و حالا جزو امیدهای اصلی ایران برای قرار گرفتن روی سکو در رقابت های جهانی آمریکا است.

 

1249647

 


البته نباید بهداد سلیمی را از یاد برد که امروز وزنه های نسبتا خوبی را بالای سر برد. با این حال قهرمان المپیک 2012 خوب می داند که حالا یک رقیب جدی داخلی پیدا کرده و باید علاوه بر رقبای خارجی اش به آمادگی بالای علی حسینی هم فکر کند.

 

1249644


به نظر می رسد همچنان مصدومیت زانو بهداد سلیمی را اذیت می کند و بالا نبردن وزنه 211 کیلوگرمی در حرکت یکضرب باعث ایجاد نگرانی هایی درباره وضعیت او شد.


در مجموع می توان رقابت جذاب بهداد و سعید در اردوی تیم ملی را یک خبر فوق العاده برای وزنه برداری ایران در آستانه رقابت های جهانی دانست. آنها که رقیب سرشناسی مثل تالاخادزه گرجستانی را پیش روی خود می بینند، با نقشه مناسب می توانند رکورددار فعلی جهان را در تله بیاندازند و مدال طلای جهان در دسته فوق سنگین را بعد از چند سال به ایران بازگردانند.

دیدگاه‌ها