کد خبر : 1469977 | 04 آبان 1396 ساعت 08:18 | 27.6K بازدید | 0 دیدگاه

بهترین تصاویر در-رضا سعیدی پور

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (9)

دربی یک بازی ویژه است که با استقبال حداکثری عکاسان و خبرنگاران ورزشی همراه می شود.

با عکاس‌های ورزشی در تعقیب دربی (9)

به گزارش "ورزش‌سه"، در شرایطی که چند ساعت تا انجام مهمترین مسابقه نیم فصل اول باقی است، تحریریه ورزش سه تصمیم دارد فضای جداگانه ای را برای عکاسان ورزشی کنار بگذارد. در پست هایی که سلسله بار در این دو، سه روز خواهید خواند، عکاسان ورزشی منتخبی از بهترین تصاویر خود از دربی های مختلف را در اختیار ما می گذارند. تصاویری که حتما تماشای آنها برای شما هم بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.


به خاطر داشته باشید که هر یک از این عکس ها در زمانی مهمترین تصویر بجای مانده از یک دربی بوده اند و علاوه بر ارزش تاریخی ارزش مادی قابل توجهی نیز دارند چراکه روزنامه ها در رقابت با همتایان همواره به دنبال انتشار کامل ترین تصویر از یک دربی بوده اند.


اگرچه رسانه های چاپی در اوج خود به سر نمی برند؛ اما این عکس ها یادآور روزهایی هستند که جماعت ورزشی خوان چشم به کاغذهای رنگی فردای دربی داشتند. روز خوب دکه ها و البته روزنامه های ورزشی.

 

1249697


رضا سعیدی پور سال‌ها است به عنوان عکاس باشگاه استقلال فعالیت می کند؛ اما پیش از آن در بسیاری از رسانه ها از قطع مترو تا قطع های بزرگتر عکس هایش منتشر شده است. او به واسطه دو دهه عکاسی آرشیو گرانبهایی از عکسهای ورزشی را در اختیار دارد و از لا به لای عکس های فراوانش از دربی های زیادی که کار کرده فریم هایی را انتخاب کرده و در اختیارمان گذاشته است که در ادامه می بینید:

 


 چند سال پیش ، در لا به لای دربی حرکات آکروباتیک و چتربازی هم انجام می شد برای مفرح شدن فضا!!!

 

 


 

عکس مربوط به دربی ۵۴ است و مربوط به زمان حضور داوران خارجی که در این دربی ولادیمیر ریناک از اسلواکی بازی را قضاوت کرد. یک دربی با حضور پروین و پورحیدری. این بازی را پرسپولیس دو بر یک برد.

 


یک عکس فوق العاده از همان دربی ۵۴، طباطبایی توپ را مشت کرده و لحظه ای ثبت شده که همه آدم ها دارند به توپ نگاه می کنند. چهره بختیاری زاده، یحیی، انصاریان، هاشمی نسب و حتی جباری در آن ته را انگار یک نقاش اکسپرسیونیست کشیده است. یک قاب پر از دربی باز....

 

 


بدون شرح

 


 دربی ۵۵ یکی از ناامیدکننده ترین دربی ها. عکس به خوبی سنگینی و رخوت این دربی را نشان می دهد. آن زمان میناوند و منصوریان هم خیلی باهم دوست بودند.

 

 دربی ۷۳، یکی از بهترین دربی ها برای استقلالی ها و از بدترین ها برای پرسپولیس. عکس گویای همه چیز هست. مجتبی جباری با بازی درخشانش و دو گلی که زد شب خوش آبی ها را ساخت و حالا در جای گرم و نرمش سرمست به نظر می رسد و عقب تر جادوگر سرخ که شکست خورده در محاصره خبرنگاران است....

 

 

 دربی ۷۵ نتیجه صفر صفر. دربی عجیبی که خطای روی بنگر گرفته نشد و این همان صحنه کلیدی است که می توانست داستان پرسپولیس و مانوئل ژوزه را عوض کند.

 

دربی ایمون زاید...حرکت او به سوی خوشحالی و پژمان که نای اعتراض هم ندارد

 


همه این عکس ها در نهایت در یک پست جداگانه منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها