کد خبر : 1470531 | 06 آبان 1396 ساعت 19:51 | 34.2K بازدید | 0 دیدگاه

رقم بدهی ها خیلی سنگین و خارج از توان باشگاه ها است؛

توفیقی:برای حذف نشدن از آسیا به کمک دولت نیازمندیم

پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال می گوید که نماینده های کشور در آستانه حذف از رقابت های آسیایی قرار دارند و باشگاه ها برای خروج از بحران به کمک دولت نیاز دارند.

توفیقی:برای حذف نشدن از آسیا به کمک دولت نیازمندیم

به گزارش "ورزش سه"، پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال در مورد جلسه ای که در فدراسیون فوتبال جهت رسیدگی به مشکلات مالی نماینده های آسیایی ایران و عدم حذف آنها از آسیا برگزار شد، گفت: موضوع جلسه همانطور که می دانید بررسی بدهی باشگاه بوده است. رقم خیلی سنگین است ولی نمی توانیم رقم دقیق اعلام کنیم ولی بدانید که خیلی سنگین است و بودجه باشگاه استقلال جوابگو نیست. در حال صحبت با چند بازیکن هستیم تا مطالبات آنها را قسطی بلند مدت کنیم. نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که برخی از بازیکنان ایرانی مستقیما برای شکایت به AFC می روند. در واقع یک تبی میان بازیکنان ایرانی شکل گرفته که شکایت خود را مستقیم به AFC می برند. چیزی که مسلم است، بخش زیادی از این بدهی در طول 10 سال ایجاد شده و سال ها خاک می خورده اند و با درآمد های باشگاه قابل پرداخت نیستند.


وی ادامه می دهد: با این شرایط باشگاه هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور سازی اگر از آسیا حذف شوند، عواقب آن دامن همه را می گیرد و فقط به باشگاه ها مربوط نیست. بلکه به فدراسیون و سازمان لیگ هم مربوط می شود.


توفیقی با اشاره به مطالباتی که باشگاه ها از سازمان لیگ و صدا و سیما دارند، اضافه می کند: ما سال ها است که از سازمان لیگ مطالبات داریم ولی این سازمان هنوز نتوانسته با شرکتی که قرارداد داشته تسویه کند و به باشگاه ها تزریق کند. بحث حق پخش تلویزیونی معضل بزرگ دیگری است که صدا و سیما به هیچ وجه زیر بار آن نمی رود و این یک معضل بزرگ دیگر است که دامن استقلال و پرسپولیس را گرفته است.


معاون ورزشی باشگاه استقلال با ذکر این موضوع که در حال حاضر نیازمند کمک دولت هستیم، بیان کرد: فکر می کنم مجموعه دولت جمهوری اسلامی واقعیت الان باید کمک کنند. در جلسه هم با مدیران عاملان باشگاه ها صحبت کردیم و برای حل این مشکل به عزم دولت نیاز داریم. با توجه به اینکه بخشی از این بدهی مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و بخشی از این بدهی ها مربوط به مالیات هستند و از دیدگاه AFC هیچ گونه بدهی نباید در صورت های مالی وجود داشته باشد. پس عزم جدی می طلبد.


وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع در مدت زمان کمی که باقی مانده، قابل انجام است، افزود: بله قابل انجام است؛ اگر خدایی ناکرده این اتفاق بیافتد و باشگاه ها از آسیا حذف شوند، تبعات زیادی برای تمام کسانی که درگیر این موضوع هستند خواهند داشت. نشاطی که این دو باشگاه می توانند ایجاد کنند، بسیار زیاد است و همین دو روز پیش دیدید که چه استقبالی شد. ضمن اینکه این اتفاق حاصل دست ما نبوده و بدهی است که در طول سال ها ایجاد شده و الان دامن باشگاه را گرفته است و  AFC دست روی این موضوع گذاشته است.


توفیقی اینگونه صحبت هایش را خاتمه می دهد: امیدوارم با عزم عمومی در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و همینطور آقای نوبخت که دست یاری به سوی او دراز می کنیم، این مشکل حل شود. حذف شدن این باشگاه از آسیا تبعات سنگینی برای همه خواهد داشت و ورود دولت می تواند از این اتفاقات جلوگیری  کند؛ ضمن اینکه باشگاه هم در تلاش است تا بدهی ها را تسقیط کند.

دیدگاه‌ها