کد خبر : 1470669 | 07 آبان 1396 ساعت 14:15 | 55.2K بازدید | 0 دیدگاه

داستان تازه باشگاه های ایرانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا

فدراسیون مماشات کند تیم ملی از جام ملت‌ها حذف می‌شود

کمتر از دوازده ساعت به پایان مهلت تیم های باشگاهی بدهکار در ایران باقی مانده اما هنوز خبرهای خوشی در این باره منتشر نشده است.

فدراسیون مماشات کند تیم ملی از جام ملت‌ها حذف می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک روز به پایان مهلت ارسال مدارک چهار باشگاه ایرانی حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان به کنفدراسیون فوتبال آسیا مانده و هنوز خبر خوبی در این رابطه منتشر نشده است و بالعکس خبرهایی که در این مورد شنیده می شود برای فوتبال ایران ترسناک هستند.


بدهی ها و طلبکارها


در این فاصله اندک چهار باشگاه استقلال،پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت تهران باید رضایت طلبکارانشان را کسب کرده و بتوانند مجوز حرفه ای را بگیرند. اتفاقی که به نظر می رسد کار دشواری باشد. پرسپولیس و استقلال بین 50 تا 70 طلبکار و شاکی دارند و باید رضایت همه آن ها راجلب کنند. تراکتورسازی هم سه میلیارد تومان بدهی و حدود 30 فقره بدهی دارد و باید در این فاصله کم رضایت آن ها را به دست بیاورد.


فدراسیون نباید مماشات کند


فدراسیون فوتبال باید لایسنز حرفه ای باشگاه ها را صادر کند اما موضوع این است که اگر فدراسیون با 4 باشگاهی که بدهکار هستند مماشات کرده و مجوز حرفه ای را با وجود بدهی برایشان صادر کند آن وقت شکایت های جدید از باشگاه ها می تواند منجر به اتفاقی بزرگتر برای فوتبال ایران شده و حتی موجب حذف تیم ملی ایران از رقابت های جام ملت های آسیا شود.


رضایت شاکیان را بگیرید


باشگاه ها اگر رضایت شاکیانشان را نگیرند آن وقت حذف خواهند شد مگر آنکه فدراسیون فوتبال مماشات کرده و یا دست به سندسازی بزند تا مشکل این تیم ها موقتا حل شود.همانطور که گفته شد لایسنز حرفه ای باشگاه ها باید توسط فدراسیون فوتبال صادر شود و حتما می دانیم که وضعیت باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان کمی نگران کننده است چرا که هنوز در فاصله دوازده ساعت مانده به پایان مهلت پیشرفت قابل توجهی در جلب رضایت شاکیان دیده نمی شود.  درواقع امروز همه چیز دست فدراسیون فوتبال است چرا که فدراسیون می تواند با چشم پوشی از مشکلات و کمک و مماشات به باشگاه های بدهکار مجوز حرفه ای را برای آن ها بگیرد. این کار فدراسیون که شاید در ظاهر اتفاق مثبتی باشد و از حذف تیم های باشگاهی مان از لیگ قهرمانان فصل آینده جلوگیری کند اما ماجرا این است که چنین اتفاقی می تواند عواقب بدتری همچون حذف تیم ملی ایران از رقابت های جام ملت ها را در پی داشته باشد چرا که اگر مشکلات باشگاه ها کماکان پابرجا باشد این بار محرومیت ها و جرایم شامل فدراسیون فوتبال و تیم ملی خواهد شد.

دیدگاه‌ها