کد خبر : 1471843 | 12 آبان 1396 ساعت 16:18 | 42.8K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن برای آبروی خودش پیزارو را جریمه کرد

کریمی: فقط نیکبخت از کمیته اخلاق ضرر کرد

ستاره سابق فوتبال ایران در گفت و گو با برنامه لیگ یک به صحبت درباره اتفاقات اخیر فوتبال ایران پرداخت.

کریمی: فقط نیکبخت از کمیته اخلاق ضرر کرد

به گزارش "ورزش سه"، علی کریمی درباره فساد در فوتبال اظهار داشت: مدتهاست که می گویند فوتبال الان پاک نیست؛ ولی من همیشه گفته ام که تمام ورزش ها پاک و قابل احترام هستند؛ ولی افرادی که وارد این ورزش ها (مثلا فوتبال) می شوند باعث این هستند که نگاه مردم به فوتبالیست ها عوض شود. به نظرم در هر حرفه ای آدم های خوب و بد هستند؛ ولی قرار نیست اگر یک نفر بد بود، بقیه افراد و ورزشکارها را هم با همان چشم نگاه کنیم.


او افزود: زمانی بود که ما به عنوان بازیکن در فوتبال فعالیت می کردیم و حرف هایی در این باره می شنویم؛ اما با گذشت آن سالها به نوعی وارد جرگه ی مربیگری شدیم و مسائلی را دیدیم که متوجه شدیم واقعا شرایط نرمالی که باید در فوتبال باشد، وجود ندارد. من قبلا این را از مردم می شنیدم که نزدیکان آنها فوتبالیست های قابلی بودند؛ اما از سوی برخی افراد درخواست های نامتعارفی از آنها می شده؛ اما همیشه از این موضع پاسخ آنها را می دادم که چنین اتفاق هایی در فوتبال وجود ندارد و اگر بازیکنی واقعا با استعداد باشد، هیچ مربی ای از او برای بازی کردن درخواست پول یا چیزهای دیگر نمی کند. تا اینکه وارد مراحل جدیدی شدم و دیدم چه اتفاقاتی می افتد. واقعا حیف است که در فوتبال ایران، به عنوان کشوری که همیشه در آسیا استعدادهای خوبی را معرفی کرده است، شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.


پیشکسوت فوتبال ایران پس از تماشای یک فیلم درباره افرادی که به بهانه ی استعدادیابی پول زیادی را از جوانان دریافت می کنند، گفت: این مسائل واقعا تاسف بار است و مسئولینی که در فدراسیون هستند باید این ها را ببینند. این اتفاقات مختص چند ماه اخیر نیست و سالهاست که چنین مسائلی گریبان فوتبال ما را گرفته است. مثلا می بینیم که یک نفر ماشینش یا طلاهای اعضای خانواده را می فروشد تا به چیزی برسد که آرزویش را داشته است. شاید خدای ناکرده یک روز یکی از این افراد به دلیل نرسیدن به این آرزوها بلایی سر خودش بیاورد.


کریمی درباره وضعیت فوتبال ایران ضمن اشاره به کمیته اخلاق گفت: من در مصاحبه های قبلی هم گفته بودم که تنها کسی که از این کمیته اخلاق متضرر شد علیرضا نیکبخت بود و بقیه افراد همیشه قسر در رفته اند. یک مثال از زمان حضورم در آلمان بگویم. در آن زمان کلودیو پیزارو از مشروبات الکلی استفاده کرده بود و پلیس ماشینش را توقیف کرد. البته دفعه اول کاری نداشتند و فقط تذکر دادند که دیگر تکرار نشود؛ اما پس از اینکه بازهم آن کار را انجام داد، باشگاه بایرن پیزارو را 100 هزار یورو جریمه کرد، چراکه این مسئله حکم بازی با آبروی باشگاه را دارد و این مسائل همیشه در حیطه ی وظایف باشگاه است. به نظر من چون باشگاه ها زیر نظر فدراسیون کار می کنند، باید آیین نامه ها را به دقت عمل کنند.


بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص استعمال قلیان توسط برخی بازیکنان فوتبال اظهار داشت: من اصلا چنین کاری را تایید نمی کنم و زمانی که فوتبال بازی می کردم هم حتی درگیری لفظی با برخی بازیکنان بر سر این مسائل داشتم. توصیه من همیشه این بود که اگر هم چنین کاری انجام می دهند، فقط در خانه و محیط های شخصی باشد و در محیط‌های عمومی این کارها را انجام ندهند.


امیدوارم این مسائل که اکنون پیش آمده ختم به خیر شود و سرانجام خوبی برای فوتبال ما داشته باشد. از بازیکنان و مربیان هم تقاضا می کنم اگر مدرکی و مستنداتی در این باره دارند برای اینکه فوتبال ما نابود نشود، این ها را رسانه ای کنند تا با متخلفان برخورد شود. اگر با یکی دو نفر از این افراد برخورد جدی شود، حساب کار دست بقیه هم خواهد آمد و دیگر چنین مسائلی را نخواهیم داشت. ما چند کمیته در فدراسیون مثل کمیته های اخلاق و انضباطی داریم که باید کارهای مختلفی انجام دهند؛ اما شاهد انجام کار خاصی نیستیم. چند روز پیش از طریق وکیلم به من خبر دادند که در عرض یکی دو ساعت خودمان را به کمیته اخلاق برسانیم تا جلسه ای برگزار کنیم. من هم می دانستم که این قضیه فقط حکم تبلیغات دارد و چند عکاس و خبرنگار می آیند و یک پوشش خبری وسیع صورت می گیرد و در نهایت نتیجه ای از این جلسه حاصل نمی شود. به همین دلیل موضوع را پیگیری نکردم. مطمئنا اگر همه این اراده را داشتند که چنین مسائلی در فوتبال کشور حل شود، من هم در حد اطلاعاتم صحبت خواهم کرد.

دیدگاه‌ها