کد خبر : 1474953 | 28 آبان 1396 ساعت 17:13 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

تازه وارد لیگ برتر در راه ثبات

سپیدرودی ها در نخستین فصل حضورشان در لیگ برتر با هدایت علی نظرمحمدی آماری جالب و قابل توجه به ثبت رساندند.

تازه وارد لیگ برتر در راه ثبات

به گزارش "ورزش سه"، سپیدرود که پس از مدتها تلاش در لیگ‌های دسته دوم و دسته اول این فصل به لیگ برتر صعود کرد نتایج نسبتا خوبی را هم تا پایان هفته یازدهم لیگ بدست آورد و آنها در کنار نتایج شان آماری جالب را هم از خود به ثبت رساندند که حکایت از بدست آوردن ثبات نسبی پسران نظرمحمدی دارد.


رشتی ها در حالی پای به لیگ برتر گذاشتند که با توجه به صعود پر سر و صدا و دراماتیک شان سطح توقع از آنها بسیار بالا رفته بود اما بر خلاف انتظار سه بازی نخست شان متحمل سه باخت پی در پی شدند تا خیلی زود دریابند که لیگ برتر داستانش با سطح های پایین تر فوتبال ایران متفاوت است.


سه باخت سپیدرود هر چند که بر روی اشتباهات فردی و خطای داوری حاصل شده بود اما نظرمحمدی را به فکر یک سری تغییرات بنیادین در ترکیب و تاکتیک داخل زمین انداخت تا با کنار گذاشتن زودهنگام بازیکنان باتجریه و دارای سابقه لیگ برتری و میدان دادن به جوانان روحی تازه در تیمش بدمد.


سپیدرود که در اردوهای ابتدای فصلش غلامرضا رضایی، مهرداد جماعتی، سهیل حق شناس، هادی تامینی و ... در کنار خود داشت با جایگزین کردن جوانانی همچون توحید غلامی، حمید ملکی، امید سام کن، میثم تهیدست، علی دهقان، محمد لطفی و... موفق شد تا در برابر پیکان در هفته چهارم به برتری برسد و ارزش این برد را زمانی می توان درک کرد که بعد از آن باخت، پیکان به هفت پیروزی پیاپی و یک تساوی دست پیدا کرد.


سپس در فاصله ی 72 ساعت بعد در اصفهان توانستند سپاهان را در خانه با تساوی بدون گل متوقف کنند و بعد از آن در رشت تیم پنجم جدولی صنعت نفت را با دو گل شکست دادند و در چهارمین بازی بدون گل خورده شان در گرمای اهواز برابر استقلال خوزستان به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند.


باخت در رشت برابر ضعیف ترین استقلال تاریخ می توانست پایان یک روند صعودی باشد اما دو برگشت به بازی همه چیز را دوباره روی ریل انداخت. سپیدرود با گل دقیقه 93 بازی باخته را در تهران برابر سایپا به تساوی کشاند و سپس در هفته دهم توانست تیم رده چهارمی پدیده را با دو گل شکست دهد.


تیم پرهوادار شمالی در هفته ی گذشته در جم برابر صدرنشین لیگ برتر تن به شکست داد و حالا همه چشم انتظار نتیجه سرخ پوشان رشتی در مقابل خیل هوادارانشان در برابر ذوب آهن هستند. مسابقه ای که نظرمحمدی باید علاوه بر بازیکنان حریف با صف طویل مصدومان و محرومانش هم مقابله کند. در روزی که امید سام کن جوان و پویا نزهتی و حسین ابراهیمی را در اختیار ندارد و این شاید یکی از دشوارترین چالش های نظرمحمدی برای حفظ ثبات سپیدرود در ادامه ی لیگ باشد.

دیدگاه‌ها