کد خبر : 1474993 | 28 آبان 1396 ساعت 17:12 | 81.9K بازدید | 0 دیدگاه

خیلی از چادرها دزدیده شده است

رحمانی: آقای روحانی، مردم دارند از سرما یخ می‌زنند!

هافبک سابق استقلال می گوید شرایط مردم در مناطق زلزله زده وحشتناک است.

رحمانی: آقای روحانی، مردم دارند از سرما یخ می‌زنند!

 

بختیار رحمانی در گفت و گو با ورزش سه صحبت های تکان دهنده ای در مورد مناطق زلزله زده انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

خیلی ها تو را بابت کمک به مناطق زلزله زده تحسین می کنند. در این مدت برخورد مردم با تو چطور بوده است؟
چه برخوردی باید با من انجام بدهند؟ من هرکاری کرده ام  وظیفه ام بوده است چرا که به مردم شهر خودم کمک کرده ام. اوضاع مناطق زلزله زده اصلا خوب نیست. من آنجا بزرگ شده ام و شرایط وحشتناک است.


تو خودت دقیقا در کدام شهر به دنیا آمده ای؟
من در سرپل ذهاب به دنیا آمده ام.


از دوستان یا خانواده ات کسی فوت کرده است؟
همه دوستانم آنجا هستند. یکی از دوستان من  11 نفر از خانواده اش را از دست داده است. چند دوستم با زن و بچه زیر آوار ماندند و فوت کردند و ... فامیل های خیلی نزدیک من  مشکلی برایشان به وجود نیامده است ولی عموهای پدرم و پسرهایشان را از دست دادم. می گویند آمار جان باخته ها 300 یا 400 نفر است ولی آن چیزی که من در این 4 روز دیده ام این است که آمار خیلی وحشتناک است.


می گویند کمک های مردمی آنقدر زیاد است که اصلا مردم زلزله زده نیازی به غذا یا چادر ندارند.
مشکل ما اصلا غذا نیست و من واقعا دست تک تک مردم را می بوسم. اگر بخواهم از کسانی اسم بیاورم که به نحوی کمک رسانی می کنند خیلی زیاد هستند. خودتان دارید می بینید که چقدر مردم کمک کرده اند و من برای مردم شهرم پای آنها را می بوسم. ولی واقعا مردم زلزله زده روی هوا هستند و شرایط خیلی بد است.


ظاهرا خودت مدتی است در این مناطق زندگی می کنی. درست است؟
در این چادرها ماندن واقعا خیلی سخت است و من خودم در این  4 روز که در سرپل ذهاب بودم هر شب  4 پتو روی خودم می انداختم تا از سرما در امان بمانم،  تا صبح از سرما  یخ زدم و وضعیت همه مردم همینطور است. مکان هایی که برای چادرها در نظر گرفته اند اصلا خوب نیست. مردم آجر می آورند تا چادرها را باد نبرد. اگر باران ببارد چه بلایی سر آنها می آید؟ همیشه می گفتیم خدا کند باران ببارد ولی الان می گویم خدایا باران نبارد تا مردم بیشتر از این رنج نکشند.


الان مهمترین نیاز مردم چیست؟
بزرگترین نیاز مردم کانکس است. از رییس جمهور محترم خواهش می کنم مشکل این مردم را حل کنند. مگر قیمت کانکس چقدر است؟ درد مردم کانکس است. مردم برای سرما مجبور هستند آتش روشن کنند و اگر این چادرها آتش بگیرد چه اتفاقی می افتد؟ تقاضا می کنم هرکسی که می تواند کمک کند این کار را انجام بدهد.  همه مسوولان می آیند، نگاه می کنند و می روند.


چادرها به تعداد کافی توزیع شده است؟
غذا داریم ولی چادرها به همه توزیع نشده است.  بعضی از چادرها را دزدیده اند،  اگر  خانواده ها را در این منطقه ببینید دیوانه می شوید. خانواده 10 نفره داریم که به آنها یک چادر داده اند و بعضی از خانواده ها 3 چادر برداشته اند و آنها را می فروشند.  هوا خیلی کثیف است. خواهرم چادر نداشت ولی من از طریق دوستانم اول به خانواده های دیگر چادر دادم.


چرا خانواده ات را از این منطقه خارج نمی کنی؟
من 100 بار گفته ام ولی خانواده ام خودشان  نمی آیند؛ دل شان نمی آید. به مادرم هزار بار گفتم ولی او می گوید ما از مردم جدا نیستیم و نباید در این شرایط شهر را ترک کنیم.


در این چند روز که در مناطق زلزله زده بودی چه چیزی خیلی تو را ناراحت کرد؟
زلزله واقعا باعث ترس مردم می شود. امروز ساعت 4 صبح یک زلزله وحشتناک آمد که واقعا خود من که در آنجا بودم  بیدار شدم، همه مردم از چادرها بیرون آمدند. امروز صبح کوه ها ریزش کرده بودند. می خواستم از آقای رییس جمهور خواهش کنم که به ما کمک کنند. مردم، با جان و دل  رای دادند و ایشان باید کاری کنند. واقعا  خدا را خوش می آید مردم در این وضعیت زندگی کنند؟ به خدا دارم دیوانه می شوم. همه باید کمک کنند چراکه کانکس فقط  3 میلیون و 600 هزار تومان است. 5 هزار کانکس برای دولت رقمی نمی شود،  رییس جمهور باید همه مردم را جزو خانواده خودش بداند. مردم در اینجا دارند از سرما می میرند و باید هرچه زودتر به آنها کمک شود. اگر دولت پای کار بیاید شاید قیمت تهیه کانکس 1 میلیون هم نشود.

 

1254571

 


بین افراد مشهوری که به زلزله زده ها کمک کرده اند، شکل کمک کدامیک درست تر است؟
من نمی دانم علی آقای دایی  چه کاری  کرده است. در همین  سرپل ذهاب مهندسانی هستند که بتوانند خیلی زود خانه افراد خسارت دیده را دوباره بسازند. دیشب با آنها حرف زدم  و می خواهم  با امیر قلعه نویی، جواد خیابانی و علی دایی جلسه بگذارم با نظارت کامل خودشان خانه ها را از نو بسازیم. الان کانکس آمد،  سال دیگر مردم خسارت دیده باید خانه داشته باشند و نباید آنها را رها کنیم.

از همه مربیان، بازیکنان و ورزشکارانی که می خواهند کمک کنند که خواهش می کنم این کمک ها به شکلی باشد که بتوانیم مسکن زلزله زده ها را از نو بسازیم.

 

با حمایت های ادامه دار مردم، به نظر می رسد شرایط مناطق زلزله زده خیلی زود می تواند به حالت عادی برگردد. قبول داری؟
صد در صد. کاملا درست است. دست تک تک مردم را می بوسم، مردم می خواهند من صحبت کنم تا صدای من به گوش خیلی ها برسد. هرچه که بود را من به شما گفتم. باید کمک کنیم تا برای مردم سرپناه فراهم شود.


گفت و گو از فرزام محمد علیها

 

دیدگاه‌ها