کد خبر : 1474994 | 28 آبان 1396 ساعت 17:13 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

امضای تیم ملی گل نخوردن است و باید در جام جهانی موفق باشیم

هاشمی‌مقدم: ناپولی پیشنهادرسمی برای جهانبخش نداده

عملکرد علیرضا جهانبخش نگاه تیم‌های مشهور اروپایی را به خود جلب کرده و اکنون ناپولی به عنوان جدی‌ترین مشتری او نام برده می‌شود.

هاشمی‌مقدم: ناپولی پیشنهادرسمی برای جهانبخش نداده

به گزارش "ورزش سه"، امیر هاشمی مقدم، سرمربی تیم دوم نایمخن در گفتگو با ایلنا در خصوص مسائل مختلف مربوط به دیدار ایران و ونزوئلا در هلند و همچنین شرایط علیرضا جهانبخش به صحبت پرداخته است. او در خصوص اینکه چرا ایران ونزوئلا را به عنوان حریف خود انتخاب کرده و شرایط این بازی با توجه به حضور او در استادیوم چطور ارزیابی می‌شود گفت: نباید ونزوئلا را دست کم گرفت. چیزی که من را متعجب کرد دفاع تیم حریف بود که انگار دو اتوبوس چیده بودند. آنها خیلی خشن بودند و در 5 دقیقه دو کارت زرد گرفتند. ایران شروع خوبی داشت و سوار بازی بود. دو سه موقعیت خوب در نیمه نخست داشتیم. چیدمان نفرات هم بد نبود. موقعیت‌های تیم حریف هم به واسطه اشتباهات فردی ما در خط دفاع بود. در 45 دقیقه دوم تغییراتی که ایجاد شد بالانس را از بین برد که طبیعی بود. گل بسیار خوبی زدیم و سرعت ما در صحنه گل تحسین برانگیز بود. با این سرعت تیم‌ها در جام جهانی مقابل ما به مشکل می‌خورند. با 4 توپ به گل رسیدیم. پاس خوب قدوس به امیری و ارسال امیری برای جهانبخش که با خونسردی گل زد.


وی در ادامه گفت: باید این موضوع را درک کرد که بازی‌های دوستانه برای تست کردن است. کی‌روش ایده‌هایی دارد که دوست دارد در اینگونه بازی‌ها اجرا شود. حق ایران برد بود و به آن رسید. گلی هم نخوردیم و این هم امضای تیم ما شده است که عملکرد خوبی در فاز دفاعی دارد.


هاشمی مقدم در خصوص اینکه چرا بازی بدون حضور تماشاگر اعلام شد و البته چند تماشاگر در آن حضور داشتند نیز گفت: قرار بود بازی در فیتس برگزار شود اما چون مسئولان این باشگاه موافقت نکردد محل بازی عوض شد. با توجه به اینکه زمان کمی باقی مانده بود شهردار و مسئولان نایمخن برای مسائل امنیتی اعلام کردند که بازی با حضور تماشاگر برگزار نشود. شهردار نایمخن ابتدا اجازه نداد که بیش از 100 نفر بیایند اما در نهایت به مرز 300 نفر رسید. البته مسئولان ونزوئلایی هم حضور داشتند. تعدادی ایرانی هم که در لیست نبودند با شکلی خاص وارد استادیوم شدند. مسائل امنیتی در هلند بسیار مهم است. اگر شهرداری و پلیس موافقت نکنند امکان برگزاری مسابقه نیست.


سرمربی تیم دوم نایمخن در خصوص برخورد و دیدارش با کارلوس کی‌روش در حاشیه این بازی گفت: ایشان را خیلی کوتاه و بعد از بازی دیدم. خیلی وقت نشد باهم حرف بزنیم. غروری که در چهره ایشان بود به من هم منتقل شد. همیشه این را می‌دانستم اما به من ثابت شد که چرا بچه‌ها به ایشان احترام می‌گذارند. او خیلی خوشحال بود. چرا نباشد؟ مدتهاست که ایران می برد و نمی بازد. نظر ایشان درباره همه بازیکنان یکسان است و مواظب آنها است. کی‌روش ارتباط و هماهنگی خوبی با نفراتش دارد و این یکی از دلایل موفقیت تیم ملی است.


وی در خصوص انتقاداتی که نسبت به انتخاب حریفان تدارکاتی توسط ایران می‌شود نیز گفت: بازی خوب یعنی فقط دیدار با برزیل؟ ایران احتیاج دارد در سطوح مختلف با شکل‌های مختلف بازی کند. پاناما و ونزوئلا سبک‌های متفاوتی دارند و هر 5 سال یک بار با آنها روبرو می‌شویم. بازی با پرتغال و به طور کلی تیم‌های قدرتمند هم نیاز است اما آنها تقویم‌شان از دو سال قبل بسته می‌شود. ونزوئلا آتشین بازی نمی‌کند اما تیم دست و پا بسته‌ای هم نیست. آنها با آرژانتین و برزیل مساوی کردند. از الان باید بازی دوستانه تا دو سال بعد مقابل آلمان و برزیل را رزرو کنیم. امیدوارم در ماه مارچ چند بازی خوب هم تدارک ببینیم. ورزشگاه محل برگزاری مسابقه چند تن از همکاران از جمله آلکساندر نوری، چند مربی هلندی و همچنین از چند باشگاه اروپایی همچون لیورپول آمده بودند. بعد از بازی با آنها صحبت کردم. درباره بازی تیم ملی ایران گفتند که خیلی کنجکاو هستند تا بدانند کدام تیم می‌تواند ایران را ببرد. آنها می‌دانستند که ایران در مقدماتی نباخته و مقابل روسیه به تساوی رسید و پاناما و ونزوئلا را شکست داده است. آنها در این حد به ایران اعتماد دارند که آیا تیمی هست بتواند ایران را شکست دهد.


هاشمی مقدم در خصوص عملکرد علیرضا جهانبخش نیز گفت: علیرضا در نایمخن بازهم گل زد. در 6 هفته اخیر علیرضا روی 8 گل تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته است. بازیکنی که در بالاترین سطح فوتبال هلند چنین نمایشی داشته باشد طبیعتا خوشحال است. او بسیار جا افتاده و اعتماد بنفس خوبی از کادرفنی و بازیکنان و هواداران گرفته است. او عاشق فوتبال است و امیدوارم این عشق را همیشه همراه خود داشته باشد.

 

وی در مورد شایعه مربوط به پیشنهاد ناپولی به این بازیکن گفت: ما هنوز پیشنهاد رسمی دریافت نکردیم. روزنامه‌نگاران ایتالیایی با من تماس داشتند و در اینباره سوال‌هایی کردند. مدیرفنی ناپولی در آلکمار بوده است. چیز عجیبی نیست که ناپولی جهانبخش را دنبال کند. در پنجره زمستانی آنها یک بازیکن خود را از دست می‌دهند و به دنبال جایگزین مناسب هستند. آنها لیستی از سه چهار بازیکن تاپ دارند که علیرضا جزو آنهاست. من و ملت ایران این خواسته‌شان درک و احساس غرور می‌کنیم. اما زمانی این مساله را جدی می‌گیریم که پیشنهاد رسمی به دست ما برسد. فعلا تمام تمرکز علیرضا روی آلکمار و تیم ملی است.


هاشمی مقدم در خصوص غروری که با حضور در جام جهانی در جامعه فوتبال شکل گرفته گفت: تیم ملی به جام جهانی رفت؛ آن هم با افتخار. بازی‌های خوب و متوسط داشته‌ایم. اما بیاییم دست به دست هم بدهیم و انتقادات فنی داشته باشیم و حاشیه نسازیم. باید مثل یک دیوار بزرگ مانند یک مشت باشیم. ما یار دوازدهم نداریم و همه یک یار هستیم. یک عدد یک درست کنیم و پشت تیم ملی بایستیم. مسئولین باید اردوهای خوبی را تدارک ببینند و باید بهترین‌ها را بخواهیم. ما بالانس‌ترین تیم بودیم و به جام جهانی صعود کردیم و باید موفقیت بزرگتری داشته باشیم.

 

دیدگاه‌ها