کد خبر : 1475478 | 30 آبان 1396 ساعت 14:55 | 217K بازدید | 2 دیدگاه

درباره پدیده هفته دوازدهم لیگ‌برتر

ناغافل و ناگهان درست مثل خداداد عزیزی

سه دهه بعد از روزی که اسم خداداد عزیزی، سر تراشیده و تصویر چهره تخسش در ذهن هواداران نقش بست، یک جوان تازه وارد مشهدی خاطره آن درخشش را این‌بار در خانه تکرار کرد.

ناغافل و ناگهان درست مثل خداداد عزیزی

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا کرمی دروازه‌بانی است که با موهای کوتاه و سبیل تازه درآمده بی‌شباهت به خداداد سال 1369 نیست. خداداد در اولین هفته از رقابت‌های جام آزادگان در بازی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی در دقایق پایانی تبدیل به ستاره میدان شد. وقتی با دزدیدن توپ از مدافعان ملی‌پوش پرسپولیس توسط محمد پنجعلی سرنگون شد تا پنالتی دیرهنگامی را برای قرمز و مشکی‌پوشان مشهد بگیرد، با بی‌تجربگی توپ را به دست‌های سعید عزیزیان دروازه‌بان سرپنجه آن روزهای پرسپولیس کوبید.


این همان مسابقه‌ای بود که سرعت، تکنیک و دید استثنایی خداداد عزیزی در فوتبال ایران برای اولین‌بار به نمایش گذاشته شد. خداداد که بعداز آن بازی خیلی زود سری بین سرها درآورد، بعدها تبدیل به ستاره‌ای تاریخ‌ساز و محبوب‌ترین چهره فوتبال ایران شد. بدون آنکه پیراهن استقلال یا پرسپولیس را به تن کند. او بازیکنی است که برای استخدامش جنگی سخت بین نهادهای نظامی در گرفته است، چهره‌ای که در اوج صلابت، پروین در فوتبال ایران نزد او رفت و از سرمربی تیم‌ملی خواست به دلیل اینکه در سطح دیگران نیست اجازه جدایی‌اش را صادر کند؛ دوری نابخردانه‌ای که دوران درخشان این ستاره مشهدی را نزدیک به 6 سال به تاخیر انداخت.


اما فوتبال مشهد همواره سخاوتمند و پرستاره بوده است. از نیکبخت واحدی و رضا عنایتی تا حسین بادامکی و چهره‌های دیگری که حتی در سال‌های طولانی دوری تیم‌های مشهدی از لیگ‌برتر به فوتبال ایران معرفی شده‌اند. تیم‌هایی که می‌توانستند سکوی پرتاب بازیکنان بیشتری باشند؛ بازیکنانی مثل دنی اولروم، اشپیتیم آرفی، ایوان پترویچ و ... که از جایی دور از خراسان بزرگ فوتبال را به عنوان شغلشان انتخاب کرده‌اند. درست مثل محمدرضا کرمی که در اولین تجربه لیگ‌برتری با اعتماد به نفس مقابل استقلال و حمله‌وران پرتعداد و اسمی‌اش قرار می‌گیرد و از یک بازی پرفشار موفق بیرون می آید.

 

1255055


شاید برایتان جالب باشد که بدانید کرمی عضو تیم استقلال آبی تهران بوده است، تیمی که از نظر تشکیلاتی ارتباط چندانی با استقلال نداشت اما به هر حال زیر چتر گسترده این باشگاه پرطرفدار در لیگ دو به کار ادامه می‌داد. کرمی سال گذشته و در دوران بی‌پولی سیاه‌جامگان به عنوان گلر تستی در تمرینات این تیم حاضر شده و بعد از اتفاقات مختلف، کنار رفتن محمد ناصری گلر اول و محمدحسین عین‌افشار گلر دوم در اولین بازی در ترکیب تیم قرار گرفته و کار را برای سیاه‌جامگان درآورده است.


البته او راهی طولانی تا ستاره شدن و خروج از خوابگاه سیاه‌جامگان دارد، جایی که فعلا برای زندگی انتخاب کرده و امیدوار است مثل همه فوتبالیست‌هایی که راه شهرت و ثروت را پیدا کردند، آنجا را ترک کند. البته فعلا اوضاع بر وفق مراد اوست که  سختکوشی‌اش در تمرین‌ها نظر مربیان را جلب کرد و آنها را وادار به ریسک بزرگ دوشنبه شلوغ لیگ کرده ... اما اینکه او مثل خداداد در پیراهن سیاه و قرمز بدرخشد و سال‌ها بعد چهره مهمی در فوتبال ایران باشد، مشخص نیست که این امر راه درازی است و ناهموار.

دیدگاه‌ها