کد خبر : 1476680 | 05 آذر 1396 ساعت 13:30 | 45.8K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشگاهی که کل آسیا را ذوب کرد

تیم فوتبال اوراواردز ژاپن روز گذشته به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال اوراواردز ژاپن روز گذشته در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان رفت و با برتری یک بر صفر (2-1 در مجموع) حریف نامدار خود را شکست داد و قهرمان آسیا لقب گرفت. برتری دیروز اوراوا در حالی رقم خورد که این تیم در ریاض حریف الهلال نشده بود و در خانه حریف یک تساوی به دست آورده بود.


 البته الهلال تنها تیمی نبود که در لیگ قهرمانان سال 2017 مقابل اوراوا دچار چنین سرنوشتی شد. از ابتدای مسابقات در فوریه سال جاری میلادی، قرمزپوشان ژاپنی در خانه ی حریفان به مشکل خوردند و وسترن سیدنی استرالیا، رقم زننده ی تنها پیروزی دور از خانه ی آنها بود. در سایر بازی های خارج از خانه، اوراوا در مرحله گروهی برابر تیم های اف سی سئول کره جنوبی و شانگهای SIPG چین شکست خورد و در مرحله حذفی نیز به ججو یونایتد کره جنوبی و کاواساکی ژاپن باخت و مقابل شانگهای در نیمه نهایی تنها یک تساوی کسب کرد.

 

1256122


با وجود چنین نتایجی در بازی های خارج از خانه، می توان دریافت که عامل قهرمانی سرخپوشان ژاپنی در آسیا، عملکرد خیره کننده آنها در بازی های خانگی بوده است. اوراوا در این فصل از رقابت های آسیایی 6 بازی انجام داده که در همه ی این بازی ها پیروز شده است. صعود این تیم ژاپنی از مرحله گروهی در سایه پیروزی های خانگی پرگل مقابل اف سی سئول و وسترن سیدنی و همچنین برد حیاتی مقابل شانگهای شکل گرفت.


در مرحله حذفی هم اتفاق جالبی که برای اوراوا افتاد این بود که آنها در تمام بازی های رفت میهمان بودند و بازی های برگشت را در خانه انجام دادند. در مرحله یک هشتم نهایی پس از شکست مقابل ججو یونایتد در بازی رفت، اوراوا در خانه با 3 گل این تیم را شکست داد و حذف کرد. سپس در مرحله بعدی کاواساکی این تیم را در بازی رفت مغلوب کرد ولی در بازی برگشت در سایتاما، با شکست 4 بر یک مواجه شد. مرحله نیمه نهایی هم برای اوراوا با تساوی در خانه ی شانگهای SIPG آغاز شد ولی پیروزی یک گله در خانه، این تیم قدرتمند چینی را هم در ورزشگاه سایتاما 2002 مغلوب کرد تا اوراردز با جادوی ورزشگاه خانگی و البته هواداران پرشور خود راهی فینال شود. درآخرین مرحله هم قهرمان غرب آسیا باید با این تقدیر مواجه می شد و با نتایجی مشابه شانگهای، در انتها غائله را به حریف ژاپنی خود واگذار کرد.


همانطور که کاشیواگی، ستاره اوراواردز پس از کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان عنوان کرد، جو ورزشگاه سایتامای ژاپن و نتایجی که این تیم در خانه بدست آورد، یکی از مهم ترین عوامل قهرمانی اوراواردز در لیگ قهرمانان آسیا 2017 بود.

دیدگاه‌ها