کد خبر : 1477695 | 09 آذر 1396 ساعت 21:34 | 332.8K بازدید | 0 دیدگاه

ممکن است جام جهانی آخرین تجربه مربیگری‌ام باشد

خبر تلخی که کی‌روش در مسکو داد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خبر غیر منتظره ای را در مسکو مطرح کرد.

خبر تلخی که کی‌روش در مسکو داد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش برای اولین بار توانست در دو دوره پی در پی جام جهانی حضور پیدا کند. صعود آسان و زودهنگام تیم ملی در کنار صدرنشینی های تیم ملی در میان تیم های آسیایی باعث شده تا سرمربی تیم ملی تبدیل به یکی از محبوب ترین چهره های فوتبال ایران شود.


با این وجود اما به نظر می رسد کارلوس کی روش و فوتبال ایران به پایان همکاری خود نزدیک شدند. کی روش برای اولین مرتبه در نشست خبری قبل از دیدار با سوریه اعلام کرد که برای آخرین مرتبه در میان خبرنگاران ایرانی صحبت می کند و البته یک اتفاق غیر قابل پیش بینی باعث شد تا او پیش از دیدار با توگو نیز در جمع خبرنگاران حاضر شود اما وعده او مبنی بر اینکه دیگر در تهران برای نشست خبری حضور نخواهد داشت در کنار عدم تمدید قرارداد او باعث شد تا گمانه زنی های زیادی پیرامون آینده او شکل گیرد.


کی روش بعد از حضور در مسکو برای قرعه کشی جام جهانی در گفت و گو با شبکه Antena 1 صحبت های جدیدی درباره آینده کاری خود مطرح کرد. او در گفت و گو با این شبکه درباره ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران، گفت: ممکن است پس از جام جهانی با دنیای مربیگری خداحافظی کنم. 36 سال است در این رشته حضور دارم و اکنون زمان استراحت است.

 

صحبت های کی روش درباره خداحافظی از فوتبال در شرایطی مطرح می شود که در کنار پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران، او به دلیل نتایج قابل قبول در ایران مطمئنا پیشنهادات مناسب دیگری را پیش روی خود می بیند.


کی روش در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: به هدف خود در فوتبال رسیدم و توانستم چهار بار با تیم های مختلف به جام جهانی صعود کنم.


سرمربی پرتغالی توانست آفریقا را در سال 2002، پرتغال را در سال 2010 و ایران را در دو مقطع (2014 و 2018) راهی جام جهانی کند.


 جمع بندی این صحبت های کی روش و البته انتقاداتی که او در پایان این گفت و گو انجام داده، نشان می دهد جام جهانی پایان کار سرمربی موفق تیم ملی بعد از نزدیک به 7 سال خواهد بود. کی روش در پایان و با انتقاد از شرایط فوتبال ایران عنوان کرد: در این کشور شور و اشتیاق وجود دارد و بازیکنان خوبی حضور دارند اما اختیار وجود ندارد و مسئولان فوتبال این کشور یک برنامه مشخص ندارند. کار کردن در این شرایط سخت می شود و نمی توان پیشرفت کرد. ایران، بازیکنان و مردمانش شایسته بیش از این ها هستند.


هر چند به نظر می رسید سرمربی تیم ملی بعد از کنار رفتن منتقدان خود از فدراسیون فوتبال با سئول نشینان مشکلی نداشته باشد اما به نظر می رسد او برای عدم حضور در ایران به جمع بندی رسیده و فدراسیون فوتبال باید از همین حالا و قبل از پایان جام جهانی پرونده تمدید قرارداد کی روش و انتخاب جانشین احتمالی او را در دستور کار خود قرار دهد.

دیدگاه‌ها