کد خبر : 1479334 | 16 آذر 1396 ساعت 16:15 | 59.9K بازدید | 0 دیدگاه

توپ طلای فرانس فوتبال و 5 سرقت تاریخی

سال هاست که فرانس فوتبال توپ طلای سال را به بهترین فوتبالیست اهدا می کند و در مقطعی نیز با فیفا در این امر شریک بود.

توپ طلای فرانس فوتبال و 5 سرقت تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ  توپ طلا مواردی بوده که این عنوان به بازیکنانی که شایستگی‌شان را نداشتند داده شده است. نشریه آس عنوان "دزدی‌های بزرگ" را برای این موارد انتخاب کرده است.

 

 

1258452

 

 

تا ساعاتی دیگر برنده توپ طلا توسط فرانس فوتبال اعلام می‌شود. کریستیانو رونالدو صاحب این جایزه خواهد شد. مهاجم رئال مادرید برای دومین سال پیاپی با توجه به عملکرد خود و تیمش به این عنوان دست پیدا می‌کند و شایسته کسب این جایزه است. با این حال در طول تاریخ بازیکنانی بودند که در نهایت شگفتی صاحب توپ طلا شدند و به فوتبالیست‌هایی که شایسته دریافت آن بودند این جایزه داده نشده است. در ادامه‌ به پنج "دزدی بزرگ توپ طلا" اشاره می‌شود.

 

ماتیاس سامر 1996

شاید بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ این جایزه برنده شدن هافبک آلمانی بود. نبود ستارگان بزرگ در آن سال و قهرمانی تیم آلمان در یورو 96 باعث شد این عنوان به سامر برسد.

 

مایکل اوون 2001

لیورپول در آن سال توانست پنج جام فتح کند اما هیچ یک از این عناوین خیلی مهم نبودند. انتخاب اوون به عنوان برنده توپ طلا به شدت با انتقادات ‌اسپانیایی‌ها رو به رو شد چون رائول گونسالس در رئال مادرید بهترین  فصل خود را پشت سر گذاشت اما در نتایج نهایی آرا در رتبه دوم قرار گرفت. 

 

 

1258525

 

 

آندری شوچنکو 2004

تیری آنری در آن سال عملکرد فوق‌العاده‌ای در آرسنال داشت اما از نظر فرانس فوتبال کافی نبود. شوچنکو به لطف قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان اروپا برنده توپ طلا شد.

 

فابیو کاناوارو  2006

بازیکن ایتالیایی آخرین مدافعی بود که توانست صاحب این جایزه شود. او نقش کلیدی در قهرمانی ایتالیا در جام جهانی آلمان داشت اما دیگر بازیکنان ایتالیایی مانند جان‌لوئیجی بوفون شایستگی بیشتری در کسب این عنوان داشتند.

 

لیونل مسی 2010

توپ طلا این سال در عین ناباوری به مهاجم آرژانتینی رسید. او هرگز فکر نمی‌کرد با توجه به قهرمانی ‌اسپانیا در جام جهانی برنده توپ طلا شود. آندرس اینیستا که گل قهرمانی لاروخا را در فینال به ثمر رساند شایستگی کسب این جایزه را داشت و پس از او، ژاوی هرناندس (هافبک ‌اسپانیایی) می‌توانست برنده آن شود.

 

همچنین بازیکنانی هم بودند که با وجود نامزد شدن برای کسب این جایزه در عین شایستگی هرگز به عنوان برنده معرفی نشدند. در ادامه‌ به 11 بازیکن تاریخی این فهرست اشاره می‌شود.

 

دروازه‌بان: ایکر کاسیاس، بوفون

مدافع: کافو، پائولو مالدینی، فرانکو باره زی، روبرتو کارلوس

هافبک: ژاوی، اینیستا، لادیسلاو کوبالا

مهاجم:رائول گونسالس، تیری آنری و فرانس پوشکاش

دیدگاه‌ها