کد خبر : 1480263 | 20 آذر 1396 ساعت 20:02 | 303.7K بازدید | 1 دیدگاه

کارشناسان ورزش سه انتخاب کردند

یازده بازیکن منتخب نیم فصل لیگ هفدهم

تحریریه ورزش سه در پایان رسمی نیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران یازده بازیکن برتر در پست های مختلف را انتخاب کرد.

یازده بازیکن منتخب نیم فصل لیگ هفدهم

به گزارش "ورزش سه" این یازده بازیکن که با بررسی های فراوان، مشورت با سرمربیان لیگ برتری و نظرخواهی از کارشناسان انتخاب شده اند، در رقابتی نزدیک با سایرین این عنوان را به دست آوردند.


در تیم منتخب نیم فصل بازیکنان 7 باشگاه حضور دارند و باشگاه پرسپولیس با 5 بازیکن در پست های مختلف بیشترین سهمیه را داراست. ورزش سه همچنین دست به انتخاب یازده بازیکن دیگر به عنوان تیم دوم نیم فصل زده است که نام آن یازده بازیکن نیز در خبری دیگر منتشر خواهد شد.

 

دروازه بان - علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

 

پرسپولیس در سال های اخیر همواره با مشکل عدم وجود یک دروازه بان مطمئن روبرو بوده است؛ طی سال هایی که پرسپولیس مربیان مختلفی روی نیمکت تیمش می دید و نتایج دور از انتظاری کسب می کرد، جذب یک گلر مطمئن دغدغه مربیان و مدیران تیم بود. پس از حضور برانکو ایوانکوویچ هم این مشکل ادامه پیدا کرد و عمکلرد پرنوسان سوشا مکانی پاشنه آشیل پرسپولیسی ها شده بود. در پایان لیگ پانزدهم بیرانوند به پرسپولیس پیوست و در سال اول علاوه بر حل مشکلات سرخپوشان در چارچوب دروازه به گلر اول تیم ملی زیر نظر کارلوس کی روش نیز بدل شد. در لیگ هفدهم بیرانوند به همین روند ادامه داده و در  14 دیدار لیگ و یک دیدار جام حذفی تنها 5 بار دروزاه اش باز شد؛ آماری که باعث شده این سنگربان تنها 75 دقیقه با شکستن رکورد تاریخی آرمناک پطروسیان که 704 دقیقه دروازه اش را بسته نگه داشته بود، فاصله داشته باشد. تنها نکته منفی‌‌ای که در نیم فصل اول مسابقات در مورد بیرانوند می توان به آن اشاره کرد، درگیر شدن این بازیکن در حواشی عجیبی بود که پس از مصاحبه نسجیده در مورد خروج از پرسپولیس گریبان او را گرفت؛ با این وصف و علی رغم نمایش‌های خوب گلرهایی نظیر محسن فروزان سنگربان پارس جنوبی جم، حامد لک، دروازه‌بان ملی‌پوش فولاد و همینطور حسین حسینی گلر استقلال تهران می توان از علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین گلر نیم فصل اول لیگ برتر یاد کرد.

 

دقایق حضور: 1260

کلین شیت : 10
گل خورده: 5
اخطار:2 کارت زرد

 

 

 

دفاع چپ - سعید آقایی(سپاهان)


اگرچه سپاهان در نتیجه‌گیری موفق عمل نکرد و نتوانست روزهای خوشی را تجربه کند، اما نمی‌شود از کیفیت بازی‌های سعید آقایی به سادگی عبور کرد. مدافع چپ‌پا و خوش تکنیک سپاهان که مدت‌ها است در کنار میلاد محمدی توجه کی‌روش را نیز در تیم‌ملی به خود جلب کرده، در نیم فصل اول بازی‌های خوبی برای سپاهان انجام داد. او اگرچه در نیم فصل اول به واسطه پستی که در آن بازی می‌کند(دفاع چپ) پایش به گلزنی باز نشد، اما توانست دو پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کند و در موفقیت‌های اندک سپاهان نقش داشته باشد. آقایی با قدرت حمل توپ بالا معمولا در امور هجومی نیز موثر واقع می‌شود و در موقعیت‌سازی هم بسیار خوب عمل کرد. او همچنین از معدود دفاع چپ‌هایی است که می‌تواند از هردوپای خود استفاده کند و به همین خاطر شوت‌ به چارچوب‌های ناگهانی خوبی نیز می‌زند. آقایی در حالی در پست دفاع چپ عملکرد بهتری نسبت به هم‌پستی‌هایش داشت که باید از تلاش رضا ناصحی مدافع پدیده و میثم تیموری بازیکن پارس جنوبی نیز تقدیر به عمل آورد.


*دقایق حضور در زمین مسابقه: 1243 دقیقه
تعداد گل: -
تعداد پاس گل: 2
تعداد کارت زرد: 1

 

1211990

 

 

دفاع وسط - سیدجلال حسینی(پرسپولیس) :


مدافع ملی پوش پرسپولیسی ها پس از فصل موفقیت آمیز خود در لیگ شانزدهم، در دیدار سوپرلیگ برابر نفت تهران دچار مصدومیت شد و به همین دلیل بازی های ابتدایی تیم را به دلیل مصدومیت از دست داد. او پس از کسب بهبودی لازم در حضور مدافعانی همچون خلیل زاده و انصاری، توانست جایگاه خود را بازپس بگیرد و تا پایان بازی های نیم فصل نیز 720 دقیقه به میدان برود. سیدجلال که یکی از مهمترین بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی محسوب می شد در طول دیدارهایی که برای پرسپولیسی ها به میدان رفت موفق شد بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارد. او با قدرت رهبری بالا و استفاده مناسب از تجربه، خود را تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان برانکو در لیگ هفدهم کرد تا جایی که از نظر بسیاری از کارشناسان مهره اصلی برانکو برای رسیدن به قهرمانی شمرده می شود. حسینی که در تیم ملی نیز رقبای قدرتمندی برای حضور در ترکیب اصلی داشت در لیگ برتر نیز برای رسیدن به عنوان بهترین مدافع نیم فصل بازیکنانی همچون مجید حسینی، حجت حق وردی، عبداله کرمی، حامد نورمحمدی و ... را به عنوان رقیب خود می دید اما در نهایت موفق شد با ارائه بازی های کم نقص عنوان بهترین مدافع را به خود اختصاص دهد.


دقایق بازی: 720 دقیقه
گل زده: 0
پاس گل: 0
کارت زرد: 0
کارت قرمز:0

 

 

 

دفاع راست - محمد ایرانپوریان(تراکتورسازی تبریز)


اینکه یک مدافع راست بتواند در 15 مسابقه 4 بار برای تیمش گلزنی کند، فقط از عهده محمد ایرانپوریان برمی‌آید؛ اگرچه در پست ایرانپوریان بازیکنان خوب دیگری نیز در سایر تیم‌ها بازی می‌کنند، اما آمار و ارقام ایرانپوریان در مسابقات تراکتورسازی یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. در نیم فصل اول لیگ هفدهم اگرچه تراکتورسازی به واسطه مشکلات فراوان نتوانست نتایج چندان خوبی کسب کند، اما نمی‌شود از عملکرد خوب ایرانپوریان چشم‌پوشی کرد. مدافع راست باتجربه تراکتورسازی که یکی از کاپیتان‌های تیمش هم محسوب می‌شود، در کارهای هجومی تراکتور نقش قابل توجهی داشته است. او به عنوان پنالتی‌زن اول تراکتورسازی خیلی کم پیش می‌آید پنالتی را از دست بدهد اما در این فصل دو گل خود را از روی نقطه پنالتی زده است. با این وجود ایرانپوریان توانسته دو پاس گل نیز ارسال کند تا تاثیرگذاری زیادی در موفقیت‌های تراکتور داشته باشد. ایرانپوریان در خط دفاع نیز با توجه به جدایی چند بازیکن کلیدی تنها بازیکن باتجربه تراکتور محسوب می‌شد و در این امر نیز وظایف خودرا خوب انجام داد.


البته در پست دفاع راست حسین ماهینی، وریا غفوری و محمدرضا خانزاده از تیم‌های پرسپولیس، استقلال و پدیده نیز عملکرد خوبی داشتند اما از نظر آماری و تاثیرگذاری به مراتب پایین‌تر از ایرانپوریان قرار گرفتند.


*دقایق حضور در زمین مسابقه: 1350 دقیقه
تعداد گل: 4
تعداد پاس گل: 2
تعداد کارت زرد:
2

 

 

 

هافبک دفاعی - حسین پورامینی(پارس جنوبی جم)


هافبک دفاعی تیم شگفتی ساز لیگ برتر از جمله بهترین های نیم فصل اول لیگ در پست تخصصی خود بود. هر چند بازیکنان نامدار و شناخته شده ای در لیگ برتر در پست هافبک دفاعی حضور دارند اما نمایش های قابل قبول این بازیکن که رفته رفته مهره کلیدی و اصلی پارس جنوبی جم است باعث شد تا در نیم فصل اول در ترکیب تیم منتخب ورزش سه قرار بگیرد.


پورامینی که از لیگ یک با پارس جنوبی همراه بود در مرکز زمین نبض بازی را در اختیار دارد و با پاس های بلند خود نقش پر رنگی در ضد حملات که نقش پر رنگی در نتیجه گیری پارس جنوبی دارد ایفا می کند. این هافبک 27 ساله یار کلیدی تیم تارتار است و با ادامه این روند می تواند فصل درخشان و به یاد ماندنی داشته باشد.


*دقایق حضور در زمین مسابقه: 1350 دقیقه
تعداد گل: 2 گل
تعداد پاس گل: 2پاس گل
کارت زرد: 2 کارت

 

1259395

 


هافبک وسط – محسن مسلمان (پرسپولیس)


بی شک یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان برانکو ایوانکوویچ در نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر محسن مسلمان بود . جایی که محسن مسلمان با حضور ۱۰۱۷ دقیقه ای خود زمینه ساز ۷ گل از ۲۷ گل پرسپولیس شد و عنوان بهترین پاسور نیم فصل اول لیگ را دریافت کرد . در ۲ فصل اخیر ، به فوتبال دوستان ثابت شده است که با آمادگی مسلمان شاهد شادابی پرسپولیس در بازی هستیم و در صورت آماده نبودنش شاهد گره خوردن تاکتیکی پرسپولیس خواهیم بود . در این فصل محسن مسلمان ۴ پاس گل از ۷ پاس گل خود را در جریان بازی داده است که همین نکته نشانگر تحرک داشتن پرسپولیس در زمان حضور اوست. آمادگی مسلمان میتواند خط هافبک پرسپولیس را به نقطه قوت این تیم تبدیل کند و افت آن خط هافبک پرسپولیس را تبدیل به پاشنه آشیل این تیم بکند .


دقایق حضور : 1107 دقیقه
گل :-
پاس گل : هفت گل
اخطار: دو کارت زرد

 

 


هافبک بازیساز - سرور جپاروف(استقلال تهران)


سر شناس ترین بازیکن خارجی فوتبال ایران بعد از کش و قوس های زیاد در ابتدای فصل به استقلال بازگشت و همین موضوع باعث شد تا دیدارهای ابتدایی استقلال را از دست بدهد. این هافبک ازبک در دیدار با تراکتورسازی با یک گل زیبا سه امتیاز برای استقلال به ارمغان آورد اما سپس با تصمیم سرمربی استقلال خیلی شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا نکرد. با حضور شفر در استقلال این بازیکن تاثیر گذار و سر شناس توانست باز هم تبدیل به بازیکن اصلی استقلال شود و نظر شفر را نیز جذب کرد تا دوباره تبدیل به بازیکن اصلی آبی ها شود. جپاروف در ادامه دیدارهای استقلال مغز متفکر تیم شفر در مرکز زمین بود و نمایش های بسیار خوبی در ترکیب استقلال داشت. اوج درخشش این بازیکن به آخرین دیدار نیم فصل اول باز می گردد که توانست با دو گل نقش پر رنگی در شکست تیم سابق خود ایفا کند. کرار جاسم نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی چهره هایی مانند فرشید اسماعیلی از تیم استقلال نیز می توانستند در این تیم قرار بگیرند اما تاثیر گذاری جپاروف باعث شد تا این بازیکن جلوتر از دیگر بازیکنان در ترکیب اصلی قرار بگیرد.


*دقایق حضور در زمین مسابقه: 1008 دقیقه

تعداد گل: 3 گل
تعداد پاس گل: صفر
کارت زرد: یک کارت

 

 

 

وینگر راست - علی قلی زاده (سایپا)


بی شک یکی از بهترین بازیکنان سایپا در لیگ هفدهم بوده که در همه هفته ها برای تیمش به میدان رفته است. او تنها در دیدار مقابل گسترش فولاد به دلیل محرومیت غایب بود. قلی زاده با 2 گل و 2 پاس گل و حضور 920 دقیقه در ترکیب سایپا یکی از مهره های موثر علی دایی به شمار می رود. بازیکنی که با سرعت بالا و حرکات پا به توپش نقش غیرقابل انکاری در انتقال توپ از فاز دفاع به حمله را برای نارنجی پوشان دارد. بازیکنی که هروقت به عنوان یار تعویضی به میدان آمده توانسته جریان بازی را به سود تیمش تغییر دهد. قلی زاده اگر کمی باهوش بود و در زدن ضربات نهایی دقت لازم را داشت، بی شک می توانست بهترین گلزن تیمش نیز باشد. وینگر سرعتی سایپا حالا در تیمش جایگزین ندارد و در تنها دیداری که نتوانست برای سایپا بازی کند، شاهد شکست سه بر صفر هم تیمی هایش در دیدار با گسترش فولاد بود. قلی زاده این فصل در کنار مهدی ترابی و محمد عباس زاده مثلث هجومی سایپا را کامل کرده بود و یک بار مقابل مشکی پوشان با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.


*دقایق حضور در زمین مسابقه: 920 دقیقه
تعداد گل: 2 گل
پاس گل: 2 پاس گل
کارت زرد: صفر
کارت قرمز: یک کارت

 

1234562

 

 

وینگر چپ – وحید امیری(پرسپولیس)


وحید امیری فصل را به بهترین شکل تمام کرد ، سه  بازی درخشان با سپیدرود ، ذوب آهن و نفت که کارلوس کی روش را امیدوار تر از قبل کرد .. او با قدرت فوق العاده بدنی و توان زیر فشار گذاشتن حریف مزد تمرینات فشرده خود را گرفت . امیری در این فصل در 13 بازی در ترکیب ثابت تیمش حضور داشته و در دیدار هفته ششم مقابل پیکان به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده است. او تنها در هفته نهم و در دیدار با استقلال خوزستان غایب بوده است. ستاره ملی پوش پرسپولیس  در لیگ هفدهم تنها یک بار موفق به گلزنی برای پرسپولیس شده و بعد از اینکه در بازی اول تیمش مقابل فولاد اولین گل فصل سرخپوشان را زد، دیگری گلی به ثمر نرسانده است. او در دیدار با پارس جنوبی جم و صنعت نفت آبادان از داور بازی کارت زرد گرفت.امیری با این آمادگی ، همانطور که برانکو می گوید دونده تر از اینی یستا و ژاوی از مهره های اصلی تیم ملی در جام جهانی است .


دقایق حضور:1165
گل زده :1گل
پاس گل : 3 پاس گل
اخطار – اخراج : دو کارت زرد

 

1257326

 

 

مهاجم-محمد قاضی (پدیده )


نام محمد قاضی در مشهد این فصل ابتدا برای سیاه‌جامگان مطرح شد اما انتخاب این مهاجم 32ساله اصفهانی دیگر تیم شهر مشهد بود. توجه ویژه رضا مهاجری به قدرت خارق‌العاده قاضی در شوت‌های انفجاری و ضربات سر و در کنار آن نیز انجام ماموریت تغذیه بی‌نظیرش توسط محمدرضا خلعتبری و همچنین معین عباسیان که بیشترین موقعیت‌های گل را برای مهاجم پدیده پدید آوردند، حضور وی در پدیده را تبدیل به کام‌بک ویژه فوتبالی محمد قاضی کرد تا او نیم فصل لیگ را با 8گل زده پشت سر بگذارد که فقط دو گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. قاضی که به سختکوشی معروف است در بازی‌های این فصل پدیده به صورت کامل به میدان رفت تا نشان دهد چقدر آماده و البته قابل اعتماد برای پدیده‌ای‌ها بوده است.او به واسطه این درخشش مورد درخواست استقلالی ها هم هست .


دقایق حضور در زمین: 1350 دقیقه
تعداد گل : 8 گل
کارت زرد: 2 اخطار
تعداد پاس گل:2 + 2 پنالتی

 

1236976

 

 

مهاجم علی علیپور ( پرسپولیس)


قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر تا حدود زیادی مرهون هنرنمایی آقای گل جدید این تیم بوده است. مهاجم جوان تیم پرسپولیس پس از محرومیت مهدی طارمی، نه تنها از زیر سایه این بازیکن خارج شد، که در 6 بازی که در غیاب او انجام داده هشت گل زد و در لوای یک مهاجم شش دانگ خیال پرسپولیسی ها را از بابت گلزنی راحت کرد. آقای گل نیم فصل اول لیگ هفدهم تا کنون دروازه 8 تیم لیگ را باز کرده و با 10 گل، دور از دسترس سایر مهاجمان قرار گرفته است. علیپور در این مدت یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی را نیز در کارنامه خود ثبت کرد. این مهاجم که تنها گلزن دورقمی لیگ امسال است، تا به اینجا بیشتر از تیم های مشکی پوشان و نفت تهران گل زده است. تنها گل این مهاجم که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده، گل بسیار با ارزش او در دربی پایتخت بود. همچنین استقلال خوزستان و صنعت نفت تیم هایی بودند که آقای گل فعلی لیگ در مقابلشان دبل کرده است.

 


 قطعا این بازیکن آینده دار دعوت به تیم ملی در زودترین زمان ممکن را هدف گرفته است و باید دید آیا کی روش تا قبل از فرارسیدن جام جهانی 2018، این فرصت ارزشمند را به علیپور می دهد یا خیر.

 

دقایق بازی: 1120
گل زده: 10
پاس گل: 1
اخطار: یک کارت زرد
اخراج: یک کارت قرمز

دیدگاه‌ها