کد خبر : 1481148 | 25 آذر 1396 ساعت 08:30 | 65K بازدید | 0 دیدگاه

چرا اولدترافورد مقصد مناسبی برای ستاره آلمانی است؟

اوزیل- مورینیو؛ ما با هم بهتریم!

در حال حاضر بهترین مقصد برای اوزیل حضور دوباره زیر نظر مورینیو است؛ این نیاز کاملا دو طرفه است.

اوزیل- مورینیو؛ ما با هم بهتریم!

به گزارش "ورزش سه"، غیرقابل انکار است که سرمربی باشگاه منچستر یونایتد ژوزه مورینیو به مسوت اوزیل هافبک آرسنال بسیار علاقمند است. مورینیو در سال 2013 ستاره سابق خود در رئال مادرید را بهترین شماره 10 در جهان خطاب کرد.

 

اما سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ احتمالا این روزها بیش از همیشه در حال تحسین اوزیل است زیرا اگرچه او 2 شماره 10 بالقوه را در ترکیب دارد، اما فرم میخیتاریان چنان ضعیف است که حتی نتوانسته در هفت یا هشت بازی اخیر یونایتد روی نیمکت هم حضور یابد و خوان ماتا بیشتر در سمت راست استفاده می شود.

 

 

1182664

 

 

هافبک ارمنی یونایتد نامزد اصلی حضور در پست شماره 10 در 3 ماه اول فصل بود؛ اما در حقیقت میخیتاریان در دو دیدار هفته قبل برابر سیتی و بورنموث در بین بازیکان ذخیره هم جایی نداشت که این اتفاق بیانگر افت محسوس او بوده است و فقدان این پست در یونایتد باعث شد تا مورینیو در جریان شکست برابر سیتیزن ها از خسه لینگارد در این منطقه از ترکیبش استفاده کند.

 

گرچه لینگارد با انتظارات مورینیو از شماره 10 خود یعنی دفاع کردن، حضور در محوطه جریمه و گلزنی مطابقت دارد، اما حقیقت این است که او به اندازه داوید سیلوا و دی بروین آماده نیست؛ اما از آن سو گواردیولا حتی این شانس را داشت که از برناردو سیلوا که قبل از انتقال 50 میلیون یورویی در تابستان مورد توجه مورینیو نیز بود، تنها در 2 دقیقه آخر دربی اولدترافورد استفاده کند.

 

 

1259133

 

 

در مورد اینکه چرا یونایتد در دربی مغلوب شد و 11 امتیاز در کورس قهرمانی از حریف خود عقب است دلایل پیچیده ای وجود دارد؛ اما با این حال در دربی روز یکشنبه، لینگارد 22 لمس توپ داشت؛ اما هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزد؛ ولی سیلوا و دی بروین مجموعا 184 لمس توپ و سه شوت به دروازه یونایتد داشتند و ستاره اسپانیایی دروازه دخیا را نیز گشود.

 

البته با توجه به سرعت راشفورد و مارسیال، نمی توان لینگارد را به علت عدم توانایی در متوقف کردن سرعت و ضربه زدن به آنها سرزنش کرد، زیرا به حال تفاوت مشهودی بین عملکرد لینگارد و پلی میکرهای سیتی وجود دارد.

 

به هر حال اینکه قرارداد الکسیس سانچز و مسوت اوزیل، 2 ستاره توپچی ها در تابستان سال بعد به پایان میرسد. در رور آخر بازار تابستانی، سانچس با مبلغ 50 میلیون پوند در آستانه انتقال به سیتی بود و به هر حال به این تیم نزدیک تر است؛ اما هنگامی که پیش از دیدار ابتدای ماه برابر آرسنال از مورینیو در مورد احتمال انتقال مسوت اوزیل پرسیده شد، رفتار مرموزانه ای را از خود نشان داد.

 

 

1259863

 

معمولا اقای خاص از صحبت کردن در مورد بازیکنان دیگر تیم ها طفره می رود؛ اما هنگامی که از او در مورد اوزیل پرسیده شد، او هیچ پاسخی نداد که این رفتار نشانگر آن است که چیزی در این میان وجود دارد.

 

مورینیو اوزیل را از دوران حضور در رئال مادرید می شناسد و این یکی از دلایلی است که باعث شده است که مورینیو به دنبال بازیکنان سابقش یعنی زلاتان ابراهیموویچ، نمانیا ماتیچ و روملو لوکاکو بوده و آنها را به خدمت بگیرد.

 

طبق منابع آگاه ESPN، قرار نیست یونایتد در ماه ژانویه برای خرید اوزیل اقدام کند؛ اما پیشرفت در مذاکرات نیز قرار نیست متوقف شود. در مورد اوزیل اخبار حاکی از آن است که او قصد ندارد گزینه های پیش رو را رد کد و احساس جدایی ستاره آلمانی روز به روز در امیرتیس شدیدتر می شود.

 

 

1248982

 

 

اگر قصد اوزیل جدایی باشد، ممکن است او در پایان فصل آرسنال را ترک کند. همانگونه که ونگر گفته، قراری مبنی بر جدایی اوزیل و سانچس در زمستان وجود ندارد؛ اما ممکن است یک پیشنهاد فروش 25 میلیون پوندی به جای از دست دادن اوزیل در تابستان آتی به صورت رایگان، آرسنال را شگفت زده کند.

 

اما در این میان شاید علاقه شخصی مورینیو به اوزیل کلید حل ماجرا باشد؛ منابع آگاه بهESPN گفته اند که اوزیل احساس می کند زیر نظر ونگر اوضاع زیاد از حد راحتی دارد و برای رسیدن به دوران اوج نیاز دارد تا همانند دوران مورینیو در برنابئو تحت فشار قرار بگیرد.

 

گرچه پیشنهادهایی از سری آ و لالیگا برای ستاره آلمانی وجود دارد اما خود او علاقمند به زندگی در انگلیس است و در این صورت گزینه های محدودی برای او وجود دارد؛ سیتی؛ این تیم در حال حاضر دارای فزونی پلی میکر است، چلسی؛ ادن هازارد نقش شماره 10 را در حال حاضر برای این تیم بازی می کند، لیورپول؛ فشار زیاد سبک بازی این تیم برای اوزیل مناسب نیست، یونایتد؛ در این تیم فضای و فرصت برای درخشیدن او وجود دارد.

 

 

1255318

 

 

یونایتدها همیشه به بهترین بازیکنان در جهان علاقه مند هستند؛ اما در حال حاضر این بازیکنان بسیار به ندرت در دسترس هستند. به نظر می رسد اوزیل در ماه های آینده در دسترس قرار می گیرد و اگرچه تصمیم نهایی به مورینیو بستگی خواهد داشت، برای حضور یک ستاره شماره 10 با قیمت کم (یا در صورت انتقال رایگان در تابستان آینده) به نظر می رسد راه حلی بسیار خوب برای شرایط فعلی اوزیل باشد.

 

راب داوسون - ESPN

 

ترجمه: اریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها