کد خبر : 1482905 | 03 دی 1396 ساعت 08:42 | 26K بازدید | 0 دیدگاه

اصفهانیان: دایی در حیطه وظایف خود صحبت کند

واکنش کمیته داوران به حرفهای تند دایی علیه داور دربی

رییس کمیته داوران نسبت به حرف‌های تند علی دایی علیه بیژن حیدری قاضی دیدار سایپا و سپاهان موضع‌گیری کرد.

واکنش کمیته داوران به حرفهای تند دایی علیه داور دربی

به گزارش "ورزش سه"، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران و عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در رابطه با تازه‌ترین اتهاماتی که علی دایی درباره داوران و این‌بار شخص دکتر بیژن حیدری مطرح کرده است، اظهار داشت: «درباره اتفاقات بازی سایپا-سپاهان هنوز گزارش ناظر و داور بازی به دست ما نرسیده است و تا وقتی که گزارش نرسد ما نمی‌توانیم اظهار نظر رسمی درباره عملکرد تیم داوری و حواشی بازی داشته باشیم. نکته قابل توجه اینجاست که انسان خطا هم می‌کند و اشتباه‌کردن داور در تمام مسابقات دنیا اتفاق می‌افتد. نباید این‌طور باشد که مربیان لیگ برتر و بازیکنان کسب نتایج ضعیف تیم خود را به گردن اشتباهات داوری بیندازند.»

 

وی ادامه داد: «سعی کمیته داوران همواره بر این است که با تمام کمبود‌ها از داوران حمایت کند و این را از مدیریت فدراسیون هم خواسته‌ایم که حمایت قاطع‌تری از داوران در مقابل هجمه‌ها داشته باشند. ما خودمان آیین‌نامه‌ای داریم که براساس آن وقتی یک مسابقه را آنالیز می‌کنیم اگر داوری اشتباه تأثیرگذاری داشته باشد به جزییات آن رسیدگی می‌شود و جرایمی را طبق قانون در نظر می‌گیریم؛ هر کسی هم عملکرد خوبی داشته باشد طبیعتا تشویق می‌شود.»

 

اصفهانیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: «من نمی‌خواهم درباره شخص دایی یا فرد دیگری صحبت کنم. روی صحبت من با تمام مربیان است که نباید با اعتراض‌های خود به جایگاه و شأن داوری ضربه بزنند. فدراسیون در این زمینه آیین‌نامه انضباطی دارد و قطعا ما تمام اتهامات و توهین‌هایی را که از سوی بازیکن یا مربی خاصی به داوران مطرح شود به کمیته انضباطی برای رسیدگی قانونی ارجاع می‌دهیم. مربیان فوتبال بهتر است در حیطه وظایف خودشان اظهار نظر کنند. شما نگاه کنید که در همین فصل آقای دایی چندین‌بار و به چه شکل‌های تندی علیه داوران موضع گرفته است. ایشان بدانند که داوران وظیفه قانونی خود را سعی می‌کنند که انجام بدهند پس اگر ایشان هم در حیطه وظایف خود اظهار نظر داشته باشند، فوتبال ایران و همه آرامش بیشتری خواهند داشت.»

دیدگاه‌ها