کد خبر : 1482916 | 03 دی 1396 ساعت 10:00 | 103.3K بازدید | 0 دیدگاه

شاهکار مسی در برنابئو

فتح الفتوح در ال کلاسیکو با یک لنگه کفش

ضربه الکس ویدال که از خط گذشت، یکی از بهترین پیروزی های بارسلونا در برنابئو رقم خورد اما معجزه اصلی چند ثانیه قبل رخ داده بود.

فتح الفتوح در ال کلاسیکو با یک لنگه کفش

به گزارش "ورزش سه"، رئال در نیمه اول دیدار دیروز چند موقعیت خوب را از دست داد؛ از ضربه کریم بنزما که به تیر خورد تا پاس عالی تونی کروس به مقابل دروازه بارسا که رونالدو می توانست به گل برتری رئال تبدیل کند اما توپ به راحتی از مقابلش عبور کرد.

دو تیم که برای نیمه دوم به زمین برگشتند، انگار چیزی تغییر کرده بود. بارسا کاملا بازی را در دست گرفت هنوز 20 دقیقه از نیمه دوم سپری نشده بود که دو گل زد. رئال با اخراج کارواخال 10 نفره شد و بارسا تقریبا از پیروزی مطمئن بود. فاصله 14 امتیازی با رئال و 9 امتیازی با اتلتیکو، یک کریسمس شاد را برای آبی و اناری ها رقم می زد اما انگار کیک جشن بارسا، نیاز به یک گیلاس اضافه داشت؛ معجزه ای که فقط از مسی برمی آمد.

ستاره آرژانتینی گل دوم را از روی نقطه پنالتی زده بود اما انگار دوست نداشت سانتیاگو برنابئو را بدون یک خاطره ویژه ترک کند. پس وقتی در آخرین ثانیه های بازی در کناره های زمین صاحب توپ شد، به تنها چیزی که فکر می کرد، باز کردن دروازه رئال برای بار سوم بود. حتی تلاش مارسلو برای متوقف کردن او ثمری نداشت و حتی زمانی که کفش از پای راستش خارج شد، بدون اینکه بایستد و منتظر اعلام خطای داور باشد، به راهش ادامه داد.

 

قلعه دشمن باید فتح می شد و برای مسی از دست دادن یک اسلحه چیز مهمی نبود. پس تا جایی که می شد پیش رفت و در نهایت پاس آخر را داد؛ آن هم در استعاری ترین لحظه ممکن؛ زمانی که کریس رونالدو خود را به محوطه جریمه رئال رسانده بود تا مانع از سنگین تر شدن شکست تیمش شود. دو ستاره که همه افتخارات این سال ها را از آن خود کرده اند و نبرد شانه به شانه شان، معلوم نیست تا کجا ادامه دارد، در یکی از به یادماندنی ترین قاب های تاریخ ال کلاسیکو مقابل هم بودند. اما پیش از اینکه ستاره پرتغالی فرصت پیدا کند، مسی با همان یک کفش، زهر آخر را ریخت. چند لحظه بعد که توپ درون دروازه رئال بود، تازه مشخص شد که مسی چه معجزه ای را رقم زده است.

 

جالب اینکه حتی در قوانین فیفا هم مستقیما به این موضوع اشاره شده؛ اینکه اگر بازیکنی به طور اتفاقی کفش از پایش خارج شود و پس از آن گلی به ثمر برسد، پذیرفته است و از نظر قانونی مشکلی ندارد.

 

1261891

 

 

1261889

 

1261888

 

1261890

 

1261893

دیدگاه‌ها