کد خبر : 1483194 | 04 دی 1396 ساعت 09:49 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

پهلوان زاده: عربستان ابراز علاقه کرد میزبان ما باشد

غیبت معنادار ایران و قطر در جام جهانی شطرنج

ایران و قطر در جام جهانی شطرنج عربستان شرکت نخواهند کرد.

به گزارش  "ورزش سه"، مسابقات جام جهانی شطرنج قرار است از فردا در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود. به نظر می رسد اختلافات سیاسی میزبان این رقابت ها با برخی کشورها از جمله قطر و ایران خیلی از مسائل را پیش از برگزاری مسابقات تحت تاثیر خود قرار داده است.


با اینکه فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) طی نامه ای اعلام کرده صدور ویزای تیم های ایران و قطر را از سوی عربستان تضمین می کند، هیچ کدام از این ۲ کشور در جام جهانی شرکت نخواهند کرد.

 

1262118


خشم قطری ها از تصمیم عربستان


حضور تیم ملی شطرنج قطر در شرایطی در جام جهانی تضمین شده بود که عربستانی ها در راستای اختلافات گسترده اخیر با این کشور، شرط عجیبی را قرار دادند. میزبان اعلام کرده در صورتی که شطرنج بازان قطری در این رقابت‌ها مدال به دست آورند پرچم کشور آنها برافراشته نخواهد شد. این موضوع خشم قطری ها را در پی داشته و آنها را از حضور در مسابقات منصرف کرده است. در همین راستا رییس فدراسیون شطرنج قطر طی نامه ای به فیده اعلام کرده ملی پوشان این کشور در جام جهانی حضور نخواهند داشت. او دلیل این اتفاق را برافراشته نشدن پرچم قطر عنوان کرده است.
ایران هم انصراف داد!
با اینکه جام جهانی عربستان فرصت خوبی برای بازیکنان تراز اول شطرنج ایران بود تا مقابل حریفان قدرتمند خود را محک بزنند، فدراسیون کشورمان تصمیم گرفت هیچ نماینده ای در این مسابقات نداشته باشد. البته اخباری که منتشر شده، نشان می دهد که نمایندگان رژیم صهیونیستی نیز در این رقابت ها حاضر خواهند بود و شاید یکی از دلایل انصراف ایران همین مساله بوده است.

 

1262119


پهلوان زاده: عربستان علاقه داشت میزبان ایران باشد


مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج در رابطه با غیبت ایران در جام جهانی عربستان به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «زمان این رقابت ها خیلی دیر به ما اعلام شد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم نماینده ای به عربستان اعزام نکنیم. البته در مجموع ۳ نفر از ایران یعنی سارا خادم الشریعه، فیروزجا و مقصودلو شرایط حضور در این مسابقات را داشتند. با این حال به خاطر زمانبندی نامناسب نماینده ای در جام جهانی نخواهیم داشت.»
وی در پاسخ به این سوال که مسائل سیاسی هم روی این مساله تاثیرگذار بوده یا خیر، عنوان کرد: «خیر، اصلا اینطور نیست. ما یک تصمیم ورزشی گرفتیم. حتی رییس فدراسیون عربستان به من گفت که علاقه زیادی دارند تا میزبان ایران باشند. صدور ویزای شطرنج بازان ما هم تضمین شده بود.»

دیدگاه‌ها