کد خبر : 1483711 | 06 دی 1396 ساعت 16:14 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

سرمایه‌گذاری روی جوانان؛ بازی موفق گسترش

شاگرد فیروز شاگردان فیروز را برد!

تیم گسترش در سال های اخیر بازیکنانی را تحویل فوتبال ایران داده است. بازیکنانی که در مدت زمان حضور در این تیم توانستند نهایت اثرگذاری را داشته باشند. پیمان بابایی یکی از این بازیکنان است که در دیدارهای اخیر این تیم ستاره شد.

شاگرد فیروز شاگردان فیروز را برد!

به گزارش "ورزش سه"، پیمان بابایی را می توان جدیدترین پدیده لیگ برتر دانست. او که پیش از آغاز درخشش دچار مصدومیتی شدید شده بود، پس از بهبودی به همراه گسترشی ها در فصل هفدهم لیگ برتر حضور یافت. هر چند در دوران مربیگری لوکا، وی جایی در ترکیب اصلی تبریزی ها نداشت؛ اما پس از نشستن فیروز کریمی روی نیمکت این تیم، بابایی نیز بازی به بازی جایگاه خود را مستحکم کرد تا نشان دهد می توان از او به عنوان پدیده لیگ هفدهم نام برد.


این مهاجم جوان در 6 دیدار اخیر گسترشی ها توانست 4 بار برای این تیم در جریان بازی گلزنی کند و دروازه تیم های پارس جنوبی جم، پدیده مشهد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان را باز کند، بدین ترتیب او یکی از مهمترین نقش آفرینان گسترش فولاد در سه پیروزی پیاپی این تیم لقب می گیرد.


حالا می توان از پیمان بابایی به عنوان جدیدترین مهره معرفی شده گسترشی ها به فوتبال ایران نام برد. تیمی که اصولا با سرمایه گذاری روی جوانان بازی برد – بردی را آغاز کرده و پس از پایان بازی های هر فصل سودی را به حساب خود واریز می کند. روند استفاده از بازیکنان جوان و حساب کردن روی آنها به دلیل اینکه سیاست اصلی این باشگاه محسوب می شود در دوران هدایت مربی های مختلف پیش رفته است تا اینکه به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های باشگاه معرفی شد.


سامان نریمان جهان، مهرداد بایرامی، سعید آقایی، داریوش شجاعیان و ... تنها چند مورد از بازیکنان مطرح تیم گسترش فولاد هستند که در ابتدا بعد از مطرح شدن و البته حرفه ای گری باشگاه در بستن قرارداد راهی تیم های دیگری شدند و البته سود خوبی را نیز نصیب باشگاه کردند. در این باره می توان مثال خوبی زد. سعید آقایی و داریوش شجاعیان دو بازیکنی بودند که به همراه همین تیم  به فوتبال ایران معرفی شدند. آنها پس از چند فصل بازی کردن با پیراهن آبی و زرد گسترش و در حالی که مشتریان دست به نقدی را به دنبال خود می دیدند و در نهایت رضایت باشگاه را برای صدور رضایت نامه به دست آوردند. رضایتی یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بابت انتقال شجاعیان و یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از انتقال آقایی نصیب این باشگاه خواهد کرد.


اکنون از پیمان بابایی می توان به عنوان جدیدترین سرمایه گذاری گسترشی ها نام برد. بازیکنی که با طی همین روند تا آخر فصل، نشان خواهد داد درخشش او در دیدارهای اخیر اتفاقی نبوده است و به همین دلیل نیز مشتریانی را به دنبال خود خواهد دید. اتفاقی که پیش از این برای بازیکنان زیادی در این تیم افتاد.

دیدگاه‌ها