کد خبر : 1483744 | 06 دی 1396 ساعت 18:27 | 43.9K بازدید | 0 دیدگاه

آچارکشی خط حمله استقلال

مهاجمان آبی حالا بوی گل می دهند

مهاجمان استقلال با گلزنی در دو بازی اخیر حالا کمتر در تیر راس انتقاد قرار دارند.

مهاجمان آبی حالا بوی گل می دهند

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مهمترین تاثیرات حضور شفر در استقلال که خیلی زود مورد توجه قرار گرفت ترمیم ساختار دفاعی آبی پوشان بود. دریافت یک گل در 8 بازی آن هم از روی نقطه پنالتی، برگ برنده شفر در مواجهه با توقعات بی شمار استقلالی ها برای بازگرداندن تیم به روزهای اوجش بود. عاملی که صبوری آبی دوستان را مضاعف کرد تا این پیرمرد آلمانی سر فرصت برود سراغ خط حمله ای که تا پایان هفته دوازدهم هیچ گلی به ثمر نرسانده بود!


ترجیح شفر برای نوک خط حمله علی قربانی بود. در همان هفته های نخست سرمربی استقلال با قطع امید از سبک بازی و عملکرد سجاد شهباززاده، قربانی را فیکس کرد. بیت سعید هم در تفکرات شفر جایی پیدا نکرد و خیلی زود از جمع آبی پوشان جدا شد. محسن کریمی هم که تا آستانه کنار گذاشته شدن از تیم پیش رفته بود، بازگشتی پرفروغ داشت و حالا آبی ها می توانند با تکیه بر سرعت، قدرت حمل توپ و بازی در خدمت تیمِ این بازیکن، به تشکیل زوج موفق قربانی – کریمی در خط حمله خود امیدوار باشند.


وجود دو مهره پا به توپ، باهوش و تکنیکی مثل داریوش شجاعیان و سرور جپاروف در کنار این زوج باعث شده استقلالی ها موفق به درهم شکستن کانال مرکزی خط دفاعی حریفان شده و با اور لب وینگرهای سرعتی، فضای مناسبی را برای مهاجمان خود به وجود آورند. قربانی و کریمی با گلزنی در دو بازی اخیر مقابل سپاهان و صنعت نفت، حالا به حد مطلوبی از خودباوری رسیده اند و کمتر کسی می تواند به عدم گلزنی آنها خرده بگیرد.


در مجموع به نظر می رسد شفر در زمان مناسب موفق شده ساختار هجومی استقلال را نیز ترمیم کرده و معضل گلزنی مهاجمان خود را نیز به مرور زمان حل کند. شاید نکته نگران کننده برای هواداران استقلال عدم وجود جایگزین مناسب برای زوج قربانی – کریمی است. البته شاید با وجود جابر انصاری و فرشید اسماعیلی بتوان بخشی از نبودن احتمالی یکی از این دو زوج را جبران کرد، اما به نظر می رسد لزوم به خدمت گرفتن یک مهاجم نوک تخصصی در استقلال احساس می شود. 

 
استقلال تحت هدایت شفر در 5 دیدار مقابل فولاد، نفت تهران، گسترش فولاد، سپاهان و صنعت نفت میزبان بوده و به جز بازی اول در باقی دیدارها برنده از زمین خارج شده است، آنهم با اختلاف بیش از 2 گل! سیر صعود گل های زده استقلال مقابل سپاهان با 3 گل و برابر صنعت نفت با 4 گل این امیدواری را به وجود آورده تا شاگردان شفر مقابل بدترین خط دفاع لیگ یعنی استقلال خوزستان با 24 گل خورده فرصت مناسبی برای ارتقاء آمار گلزنی مهاجمان خود پیدا کند. محرومیت موسی کولیبالی این شانس را برای آبی های تهرانی مضاعف می کند تا با ضربات سر قربانی و حضور بازیکنان سرعتی روی توپ های سوم به آمار گل های زده خود بیفزایند.

 

دیدگاه‌ها