کد خبر : 1494439 | 10 دی 1396 ساعت 08:39 | 108.7K بازدید | 0 دیدگاه

رده بندی ارزشمندترین مربیان حاضر در لیگ هفدهم (جدول)

زوج طلایی نیمکت‌های لیگ برتری؛ برانکو - شفر

بین 24 مربی که در لیگ هفدهم روی نیمکت تیم های لیگ برتری نشستند سرمربیان دو تیم بزرگ پایتخت را می توان ارزشمندترین آنها دانست.

زوج طلایی نیمکت‌های لیگ برتری؛ برانکو - شفر

به گزارش "ورزش سه"،برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر در حال حاضر بهترین میانگین امتیازی را از آن خود کردند. تا پایان بازی های هفته هفدهم لیگ برتر، 24 مربی روی نیمکت تیم های حاضر در این رقابت ها نشستند. مربیانی که برخی از آنها بیشتر از یک هفته نتوانستند طعم حضور در لیگ برتر را بچشند؛ اما در این میان دو مربی خارجی توانستند خود را به عنوان ارزشمندترین مربیان معرفی کنند. نفراتی که اتفاقا در جمع سرخابی های پایتخت حضور دارند و رتبه های اول و پنجم جدول رده بندی را از آن تیم های خود کردند.

 

اول – برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس – میانگین 2.3 امتیاز از هر بازی

 

سرمربی کروات پرسپولیسی ها در سومین فصل حضور خود در این تیم به سر می برد. او که در لیگ پانزدهم و شانزدهم موفق شد به همراه سرخ پوشان به یک قهرمانی و نایب قهرمانی دست پیدا کند در رقابت های این فصل نیز به عنوان سرمربی تیم صدرنشین محسوب می شود. برانکو یکی از معدود مربیانی است که بیش از دو فصل روی نیمکت تیمش نشسته و اکنون در لیگ برتر حضور دارد. او در 17 بازی ابتدایی صاحب 40 امتیاز شده است و می توان گفت به 2.3 امتیاز از هر بازی دست پیدا کرده است.

 

 

دوم – وینفرد شفر، استقلال – میانگین 2 امتیاز از هر بازی

 

سرمربی آلمانی استقلالی ها خیلی زود توانست خود را در دل هواداران این تیم جا کند. شفر تنها چند بازی زمان می خواست تا تغییرات ایجاد شده در تیمش را به رخ بکشد و در حالی که 9 دیدار پیش برای اولین بار روی نیمکت استقلالی ها نشست در مدت زمان حضور خود در این تیم توانست به 18 امتیاز دست پیدا کند. به نوعی می توان گفت کسب میانگین 2 امتیاز به ازای هر دیدار باعث شده تا فوتبالی ها حضور مرد موبور این روزهای فوتبال ایران را جدی بگیرند و آینده خوبی را برای آبی ها متصور شوند.

 

 

 

سوم – سیروس پورموسوی، فولاد خوزستان – میانگین 1.8 امتیاز از هر بازی

 

یکی از سورپرایزهای جدول لیگ برتر در هفته های آغازین دور برگشت، جایگاه تیم سرخ پوش اهوازی است. فولادی ها با سرمربی بومی خود این روزها در رده دوم جدول رده بندی حضور دارند و به این ترتیب خط و نشانی برای تمام مدعیان کسی سهمیه آسیایی کشیدند. پورموسوی پس از فصل متوسطی که در اولین سال سرمربیگری خود در استقلال خوزستان، روی نیمکت فولاد توانست بدرخشد. سیدسیروس و سرخ پوشان اهوازی فعلا 31 امتیازی هستند و کسب میانگین 1.8 امتیاز باعث شد تا این مربی در رده سوم ارزشمندترین مربیان لیگ برتری قرار بگیرد.

 

 

چهارم – فیروز کریمی، گسترش فولاد تبریز – میانگین 1.77 امتیاز از هر بازی

 

آقافیروز سال هاست در فوتبال ایران مشغول به فعالیت است. هر چند همیشه به عنوان یک مربی خوب و کاربلد روی او حساب می شود؛ اما در این میان نتایج نه چندان خوشایندی که توسط تیم هاش گرفته شد به حساب او نوشته شد. فیروز کریمی که از میانه های لیگ قبلی تا پایان فصل روی نیمکت آبادانی ها نشست پس از بازی های هفته هشتم جایگزین لوکا بوناچیچ شد و جالب اینکه به یاد دوران اوج خود توانست نتایج فوق العاده ای نیز کسب کند. کریمی در 9 هفته ای که روی نیمکت گسترشی ها نشست موفق شد 16 امتیاز و یا به عبارتی میانگین 1.77 امتیاز به ازای هر بازی به دست بیاورد.

 

 

پنجم – مهدی تارتار، پارس جنوبی جم – میانگین 1.76 امتیاز از هر بازی

 

این قسمت های جدول مربوط به مربیان را می توان یک جنگ خانوادگی تمام عیار دانست وقتی داماد و پدرزن در رقابتی شانه به شانه به دنبال سبقت از یکدیگر هستند. تارتار پس از فصل رویایی با جمی ها در نیم فصل ابتدایی لیگ برتر نیز موفق شد امتیازات خوبی جمع کند و خود و تیمش را به عنوان یکی از صدرنشینان لیگ معرفی کند. هر چند در آغاز دور برگشت هنوز روی دور امتیاز گیری نیفتادند؛ اما تارتار و پارس جنوبی تاکنون توانستند 30 امتیاز یا به عبارتی 1.76 امتیاز به ازای هر بازی دست پیدا کنند.

 

 

 

ششم – مجید جلالی، پیکان – میانگین 1.58 امتیاز از هر بازی

 

سرمربی پیکانی ها نیز یکی از مربیان بالانشین در لیگ هفدهم محسوب می شود. مجید جلالی که به همراه تیمش در هفته های متمادی توانستند نتایج بسیار خوبی به دست بیاورند یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی محسوب می شوند. آنها تاکنون توانستند 27 امتیاز به دست بیاورند و می توان گفت آقا معلم در بازی هایی که روی نیمکت خودروسازان در لیگ هفدهم نشسته است موفق شده به طور میانگین 1.58 امتیاز به دست بیاورد.

 



توضیح:

 

امید روانخواه، میک مک درموت و آتیلا حجازی به دلیل اینکه تاکنون 1 و 2 دیدار روی نیمکت تیم های شان نشستند و به هدایت آنها پرداختند در انتهای جدول آورده شدند و در حال حاضر به دلیل کم بودن تعداد بازی ها در رده بندی وارد نشدند.

 

دیدگاه‌ها