کد خبر : 1494619 | 11 دی 1396 ساعت 10:00 | 35K بازدید | 1 دیدگاه

یواخیم لوو، توخل، ناگلسمان یا حتی کلوپ؛

چه کسی جانشین هاینکس در بایرن خواهد بود؟

ناگلسمان، توخل یا حتی یوواخم لوو، نامردهای جانشینی یوپ هاینکس در تابستان بعد روی نیمکت بایرن خواهند بود.

چه کسی جانشین هاینکس در بایرن خواهد بود؟

 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه مدتی قبل هاینکس برای چهارمین بار هدایت بایرن را بر عهده گرفت؛ اما بار دیگر اخبار فراوانی برای جانشین او در تابستان آینده مطرح شده است. از زمانی که هاینکس به جای کارلتو هدایت بایرن را بر عهده گرفته، این تیم آمار کسب 15 پیروزی از 16 بازی ممکن را ثبت کرده و با 11 امتیاز اختلاف، صدر جدول بوندسلیگا را از آن خود کرده است و در آخرین بازی قبل از تعطیلات طولانی زمستان، باواریایی ها با حداقل اختلاف موفق به غلبه بر دورتموند در دی اف بی پوکال شدند.

 

1254580

 

در تصویری بزرگتر، در اوایل ماه جاری تیم هاینکس نیز اعتبار خود را در رقابت های لیگ قهرمانان با پیروزی قانع کننده 3-1 برابر پاری سن ژرمن را مجددا یادآور شد. البته، سرمربی سابق آنها آنچلوتی بهای شکست 3-0 دور رفت با بایرن در نیمه اول ماه سپتامبر را با از دست دادن شغل خود داده بود.

 

البته بعد از سه گانه تاریخی بایرن با هاینکس که با غلبه بر دورتموند در ومبلی در سال 2013 محقق شده بود، این تیم از سرمربی باکلاسی مانند گواردیولا بهره برده بود؛ اما سرمربی فعلی بایرن که تیمی کامل و بی نقص را به پپ در آن مقطع تحویل داد ثابت کرد که علیرغم کارنامه درخشان گواردیولا در آلمان، تکرار عملکرد هاینکس غیرممکن بوده؛ اما حالا می بینیم که سرمربی سابق بارسا در حال نهادینه کردن جادوی خود در منچسترسیتی است.

 

1261284

 

پس با توجه به سپری شدن سریع سال 2017، یافتن جانشینی برای هاینکس جادویی در تابستان سال بعد موضوع کلیدی مدیریت بایرن محسوب می شود. در حالی که صحبت از جذب یک سرمربی آلمانی و مشخصا توماس توخل، پیرو سبک گواردیولا می شود به نظر می رسد نام او در اولویت مدیریت بایرن قرار ندارد و اخباری در مورد رابطه نه چندان مساعد او با مت هوملس، مدافع مقتدر این تیم نیز شنیده شده است.

 

همچنین بعد از اخراج آنچلوتی، نام ناگلسمان به عنوان نامزد جدی هدایت بایرن مطرح بود و آتش این شایعات با مصاحبه سرمربی هوفنهایم مبنی بر اینکه بایرن باشگاه رویاهای اوست شعله ور شد؛ اما نتایج اسفناک هوفنهایم در فصل جاری باعث کاهش شانس تصدی پست هدایت بایرن برای ناگلسمان حداقل در موقعیت فعلی شده است.

 

1250517

 

سناریوی بعدی، به خدمت گرفتن یواخیم لوو سرمربی فعلی تیم ملی است که در تلاش برای تکرار قهرمانی خود در جام جهانی روسیه 2018 است و اگر این اتفاق رخ بدهد، علیرغم قرارداد این سرمربی موفق با فدراسیون تا سال 2020، ممکن است شاهد تمایل او به فعالیت در عرصه باشگاهی بعد از رسیدن به اوج قله مربیگری در زمینه ملی باشیم.

 

رویای اولی هوینس در بایرن با داشتن یک تیم پر از ستارگان آلمانی به نظر در حال حقیقت یافتن است و با پیوستن بازیکنانی چون نیکلاس سوله، سرژ نابری و سباستین رودی به اضافه استعدادهای موجود مانند جاشوا کیمیچ، ژروم بواتنگ، مانوئل نویر، توماس مولر و هومس و احتمال انتقال گورتزکا در تابستان آتی، منطقی است یواخیم لوو را گزینه کاملا مناسبی برای باواریایی ها بدانیم.

 

1253498

 

همچنین به یاد داشته باشید که یورگن کلوپ در گذشته مشتاق هدایت بایرن بوده و همیشه طرفدار این تیم بوده است. پس تماشای روند فعالیت کلوپ در لیورپول بعد از انتقال 75 میلیون پوندی فن دایک خالی از لطف نیست، زیرا انتظارات از او افزایش یافته است.

 

یکی دیگر از مربیان بزرگ دیگر رالف هازنهاتل بوده که در لایپزیش عملکرد خوبی داشته است؛ اما مهاجم سابق بایرن بطور واضح گفته است که می خواهد پیش از پذیرش هدایت تیم های بزرگ، علاقمند به کسب تجربه بیشتری در اروپا است.

 

1247187

 

همچنین هیچکدام از شاگردان سابق گواردیولا آماده جانشینی هاینکس نیستند و بنابراین تلاش هاینکس برای قانع کردن دوست صمیمی خود در راستای تمدید قرارداد برای یک فصل دیگر قابل درک است؛ اما در این زمان شرایط خانوادگی سرمربی فعلی بایرن، مشکلات سلامتی همسر او و البته سگ یوپ هاینکس می تواند نقش زیادی در آینده نیمکت بایرن ایفا کند؛ زیرا هاینکس بارها نارضایتی خود از زندگی در هتل و دور از خانواده را ابراز کرده و علاقمند به اسکان در منزلی در نزدیکی باشگاه بایرن است.

 

علیرغم اینکه سرمربی فعلی بایرن بارها امکان تمدید قراردادش را تکذیب کرده، گفتن اینکه ماندن او غیرممکن است، منطقی نیست. اما فارغ از همه اینها، چه کسی فکر می کرد یک سرمربی 72 ساله قادر به نجات باواریایی ها از بحران باشد؟

 

منبع: ESPN

ترجمه: آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها