کد خبر : 1494917 | 12 دی 1396 ساعت 12:08 | 280.7K بازدید | 29 دیدگاه

اعتراض شدید به تعویق بازی استقلال

برانکو: گل‌محمدی اخراج شود چه کسی پاسخ می‌دهد؟

سرمربی کروات سرخپوشان که پیش از این اعتراض خود را نسبت به تحت فشار قراردادن تیمش اعلام کرده بود، اکنون عصبانیت شدید خود بابت محرومیت طرفداران این تیم را بروز داد.

برانکو: گل‌محمدی اخراج شود چه کسی پاسخ می‌دهد؟

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که در مصاحبه روز گذشته خود اعلام کرده بود نباید برد مقابل تراکتورسازی را با اعلام رای علیه این تیم تحت شعاع قرار دهند، اکنون با مشخص شدن آرای کمیته انضباطی و محرومیت هواداران از حضور در استادیوم در جدال با نفت تهران به شدت عصبانی شد و در گفتگویی دوباره با خبرنگاران به آن اشاره کرد.


برانکو در این زمینه در حاشیه تمرین امروز گفت: انتظار دارید از این حکم عصبانی نباشم؟ بله و بله عصبانی هستم. فوتبال به خاطر هواداران انجام می‌شود اما با محروم کردن آنها بزرگترین سرمایه را از تیم دور می‌کنند. من به مسائلی که اتفاق افتاد ورود نمی‌کنم؛ اما تصور می‌کنید این همه تماشاگر برای اتفاقاتی آمده بودند یا آمده بودند تا بازی دو تیم پرطرفدار و قابل احترام را از نزدیک تماشا کنند؟ من وقتی استادیوم را دیدم لذت بردم چرا که از هر دو تیم طرفداران زیادی حاضر شده بودند و فضای زیبایی را شکل دادند.


وی ادامه داد: آیا شما بمب دودزایی در استادیوم دیدید یا پلاکاردی علیه دوتیم در استادیوم و روی سکوها نصب شد؟ فضا کاملا رقابتی بود و من هنوز نمی‌دانم چرا پرسپولیس باید این جریمه را بپردازد.

 

برانکو در کنایه‌ای تند به مسوولان برگزاری مسابقات در خصوص تعویق دیدار دو تیم استقلال و نفت آبادان در مرحله نیمه نهایی گفت: اما یک سوال از شما دارم. من ساعت ۱۴ روز گذشته به خانه رسیدم و تلویزیون را روشن کردم. سه الی پنج ساعت منتظر بودم که شاهد مسابقه فوتبال باشم اما خبری نشد. بازی نیمه نهایی جام حذفی برگزار نشد و هیچ کسی نمی‌دانست چرا این اتفاق صورت نگرفت. حتی افشین پیروانی، مدیر تیم نیز از این قضیه بی‌اطلاع بود. این که بازی دو تیم صنعت نفت و استقلال را به تعویق انداختند تنها ربط به این دو باشگاه ندارد،‌ بلکه به تیم‌هایی که در هفته‌ بعد با آن روبه‌رو می‌شوند نیز مربوط است. آیا از یحیی گل‌محمدی و آجرلو نیز در رابطه با تعویق این بازی سوالی پرسیده شد؟ اگر اکنون گل محمدی به استقلال ببازد امکان دارد حتی این مربی اخراج شود.

 

سرمربی پرسپولیس که با توجه به فشردگی بازی‌ها شاگردانش نتوانستند در نیم فصل نیز به استراحت بپردازند با اشاره به این موضوع بار دیگر به توضیحاتی در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته پرداخت و گفت: آیا خستگی باعث شد بازی استقلال و صنعت نفت به تعویق بیفتد؟ آیا این خستگی شامل پرسپولیس نمی‌شد که مدام برایش بازی می‌گذاشتند و اعلام می‌کردند تقویم جای خالی ندارد؟ چه ربطی دارد که دو باشگاه این را درخواست کرده باشند. طبیعتا این تعویق به طور مستقیم در نتیجه‌ لیگ تاثیرگذار خواهد بود. تازه استقلال یک روز هم بیشتر از تراکتورسازی استراحت خواهد کرد. اگر گل محمدی اخراج شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

 

سرمربی پرسپولیس که برای اولین بار با چهره‌ای برافروخته و عصبانی از تصمیمات علیه تیمش اینگونه به پاسخگویی پرداخت، این بار با اشاره به حرکت غیراخلاقی سرور چپاروف گفت: این که شما هر سه روز یک بار بازی کنید با این که هفته‌ای یک بار بازی کنید تفاوت قابل توجهی دارد. سوال دیگری دارم، آیا آقای جپارف جریمه شد؟ ظاهرا تنها دو مهره بازیکن حریف را شکانده است وگرنه اگر پنج مهره را می‌شکست جریمه می‌شد. محروم نشدن جپارف به این دلیل است که صدمه‌ای که زد زیاد نبود. دو سال پیش نورمحمدی را به دلیل لب‌خوانی محروم کردند. فصل گذشته کامیابی‌نیا را سه جلسه محروم کردند. حالا نمی‌خواهم درباره ایگور پانادیچ که مربی دروازه‌بان‌مان است، صحبت کنم که کسی نمی‌داند به چه علت چهار جلسه محروم شد. رسانه‌ها باید درباره چنین مسائلی صحبت کنند و بنویسند. چه ربطی دارد که دو باشگاه بخواهند یک بازی به تعویق بیفتد؟ آیا برای بازی تیم‌های دیگر نیز از آنها سوال می‌شود که دوست دارید بازی‌تان به تعویق بیفتد یا خیر؟ آیا تیم‌های دیگر اجازه دارند؟

 

برانکو در عجیب‌ترین اظهارنظر خود به مسائلی که این روزها در خصوص تعویق بازی‌ها به خاطر برطرف شدن مصدومیت و محرومیت ارتباط داده می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر قرار به دلخواه بودن تیم‌ها باشد، باید آن قدر صبر کنند تا تمام مصدومان خوب شده و تمام محرومیت‌ها بخشیده شود. باید آن قدر صبر کنند تا تمام کارت‌های زرد و قرمز، آبی و زرد پاک شوند تا تیم‌ها بتوانند بازی کنند. ما را به این دلیل جریمه کردند که چرا ۷۰ – ۸۰ هزار تماشاگرمان مقابل تراکتورسازی به ورزشگاه آمدند.

 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا شما تصور این را دارید که عزمی علیه این تیم در سازمان لیگ برای عدم کسب نتیجه وجود دارد گفت: نمی‌دانم چنین عزمی وجود دارد یا نه. نمی‌دانم شاید ناراحت این مساله بودند که تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند. من نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم؛ اما این‌ها واقعیت‌هایی است که می‌بینم و آنها را بر زبان می‌آورم. یک مساله دیگر را باید به شما بگویم، افشین پیروانی به من گفت‌ که از فدراسیون فوتبال نامه‌ای برای باشگاه آمده است که بعد از هر دیدار، بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار دهیم که من گفتم تمام این مسائل را به خاطر منافع ملی می‌پذیریم. این درخواست‌ها را می‌پذیریم تا تیم‌ ‌ملی بتواند نتایج خوبی کسب کند و همه ما امیدوار هستیم که تیم‌ ‌ملی بتواند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند.

 

برانکو در مورد جدال این هفته تیمش مقابل نفت تهران که بار دیگر با تغییرات کادرفنی روبرویش حاضر خواهد شد گفت: این دیدار با دوست بزرگم آقای افاضلی است. خوشحالم که دوستان زیادی دارم. در بیرون از زمین خیلی با او دوست هستم و در داخل زمین رقبای بزرگی برای هم هستیم. هم علی دایی، هم قلعه‌نویی، هم یحیی گل‌محمدی و حتی علی کریمی که به تازگی به سپیدرود ‌اضافه شده دوستان من در بیرون از زمین مسابقه هستند که از این بابت بسیار خوشحال هستم؛ اما در زمین فوتبال یکدیگر را نمی‌شناسیم و رقیب هستیم.


وی ادامه داد: من از دیدار مقابل نفت ترس زیادی دارم. نه به این دلیل که هومن افاضلی سرمربی آنها است،؛ بلکه سخت‌ترین بازی ما است؛ زیرا آن بازی که خود را از قبل برنده بدانیم خطرناک‌ترین بازی خواهد بود. آن هم مقابل تیمی که تا به الان بیشترین مشکلات را داشته است. این خطر وجود دارد که بازیکنان کمی آسان بگیرند و طبیعی است که این بازی سخت شود. امید من بازیکنانم هستند که در وضعیت خوبی قرار دارند و شاد هستند. نفت را دست کم نخواهیم گرفت. افاضلی نیز مربی با دانشی است و شناخت خوبی از من و فلسفه کارم دارد؛ اما بازیکنان در زمین نتیجه‌ را رقم خواهند زد.

 

برانکو بار دیگر در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا باشگاه طارمی را مجبور به ادامه همکاری کرده است با توجه به محرومیت از نقل و انتقالات به واسطه تخلفی که پیش از این در قرارداد او و ریزه اسپور شکل گرفته، گفت: چیزی را که در گذشته گفته‌ام تکرار می‌کنم. طارمی پیشنهادی از سوی باشگاه پرسپولیس دارد؛ اما وکیل او برگه‌ای را با امضا و نام طارمی برای باشگاه آورد که این بازیکن قصد جدایی دارد. جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس بسته به نظر این بازیکن و باشگاه بزرگ پرسپولیس دارد.

 

سرمربی پرسپولیس در پایان درباره اینکه عزم ناکامی او در برابر برخی تیم‌ها در فصل گذشته نیز با حذف برابر ذوب آهن و ناداوری و ... صورت گرفته گفت: اقدامات زیادی علیه ما و به ضرر ما صورت گرفته است. نمی‌خواهم شکست‌هایمان را توجیه کنم. افشین پیروانی به تیم ‌اضافه شده است و این مسائل را بیشتر کنترل خواهد کرد. او روی درست کاری دقت بیشتری خواهد کرد.

دیدگاه‌ها