کد خبر : 1495154 | 13 دی 1396 ساعت 13:50 | 71K بازدید | 0 دیدگاه

رویکرد مشترک دایی و نکونام در قبال مدیران بی مسئولیت

طلبمان را کامل از استقلال و پرسپولیس می‌گیریم

بازیکن سابق استقلال امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که حتما مطالباتش از این باشگاه را خواهد گرفت و این داستان شباهت زیادی به شکایت علی دایی از پرسپولیس دارد.

طلبمان را کامل از استقلال و پرسپولیس می‌گیریم

به گزارش " ورزش سه" جواد نکونام امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که مطالباتش از باشگاه استقلال را خواهد گرفت و این حرف های او ناخودآگاه آدم را به یاد درگیری علی دایی و باشگاه پرسپولیس برسر پرداخت طلبش می اندازد. نکونام امروز صراحتا اعلام کرد که از استقلال به کمیته انضباطی شکایت کرده است :«اگر روزی نامه از AFC برسد و مسئولان استقلال بخواهند مرا مقابل مردم بگذارند، آن وقت جواب می دهم.»


خشم ریشه مشترک دایی و نکو


نکونام هم مثل دایی کارش را با مذاکره با مدیران باشگاه آغاز کرده و از آن ها می خواهد که تنها مالیاتش را پرداخت کنند اما باشگاه بی توجهی می کند و او حالا همه طلبش را می خواهد. طلبی که گفته می شود مبلغی میلیاردی است و می تواند چالش بزرگی برای مدیران باشگاه استقلال باشد؛ اما ریشه های خشم نکونام همان ریشه های خشم علی دایی هستند.

کنار هم گذاشتن حرف های این دو نفر نشان می دهد که هردو بیش از هرچیز از بی توجهی و بی احترامی -به زعم خودشان- از سوی باشگاه ناراحتند و این موضوع باعث شده است که از راه های قانونی به دنبال دریافت کل طلبشان از دو باشگاه مقروض و پرطرفدار باشند. نکونام درباره دلایل شکایتش از استقلال می گوید: «من یک استقلالی هستم و هواداران می دانند چقدر به این تیم علاقه دارم ولی این باعث نمی شود از بی احترامی مسئولان استقلال بگذرم. کسی نمی خواهد استقلال را حذف کند اما حقمان را می خواهیم بگیریم و جلوی بی احترامی بایستیم. ما فوتبالی هستیم، اگر قرار باشد کسی که از راه رسیده، مدیرعامل استقلال شود و هر کاری دلش می خواهد بکند و به من جواد نکونام با این همه سابقه بخواهد جواب تلفن و ایمیل و پیامک را ندهد، وکیلم به باشگاه برود، جوابش را ندهند و جواب نامه نگاری ها را نیز ندهند، بی احترامی کرده اند. بهتر است همه چیز سر جای خودش باشد و مردم بدانند مدیرانی که به استقلال می آیند دلشان به حال این تیم نمی سوزد. همه شان با بدهی تیم را تحویل دادند و رفتند. با این حال من طلبم را حتما می گیرم و دلیلش بی احترامی است که به من شده.» اما حالا حرف های علی دایی در رابطه با برخورد مدیران پرسپولیس که موجب ناراحتی و خشم او شده را بخوانید: «بیشتر از دو سه سال است که این اتفاقات افتاده است. بالای 15 نامه برای باشگاه پرسپولیس زدیم؛ ولی جواب ندادند. 100 میلیون مالیاتی که دادم را بدهند تا از شکایتمان بگذریم. خودم دست خط دادم، ولی خودشان خواستند اینگونه نشود. وقتی بی احترامی می کنند ما هم سر موضع خود می ایستیم.»


تلفنت را جواب بده آقای مدیر


دایی و نکونام می توانستند با پرداخت مبلغ مالیاتشان امروز دو تا از پیشکسوتان دو تیم بزرگ پایتخت باشند که از این باشگاه ها حمایت می کنند؛ اما هر دو نام مطرح فوتبال ایران در حال حاضر دو تن از بزرگترین شاکیان این باشگاه ها هستند. دلیل آن هم آنطور که خودشان می گویند و با توجه به شناختی که از شخصیت آن ها وجود دارد، بی احترامی مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس است. مدیرانی که جواب تلفن بازیکنان بزرگ تیمشان را نمی دهند، امروز دلیل اصلی مشکلاتی هستند که تحت عنوان شکایت در کمیته انضباطی و جریمه سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا این روزها مطرح هستند. مدیران این دو باشگاه نامه ها و تماس های دایی و نکونام را زمانی که دنبال حل مساله مالیاتی شان بودند پاسخ ندادند و امروز به جای پرداخت های 100 میلیونی باید طلب های میلیاردی این دو نفر را پرداخت کنند.

مدیران این دو باشگاه باید بدانند یا نباید زیر برگه ای را امضا کنند و یا اگر امضا کردند، باید ضامن اجرای آن باشند. باید به این مدیران گفت اگر نمی توانید پاسخگو باشید، پس بهتر است زیر نامه ای را امضا نکنید؛ اما اگر کردید باید پاسخگو باشید و بی تعهد نباشید. شاید مجموع مبلغ مالیات علی دایی و جواد نکونام در حدود دویست میلیون تومان می شد؛ اما بی توجهی مدیرانی که از عواقب عدم پاسخگویی شان خبر نداشتند باعث شده که براساس شنیده ها مبلغی بیش 4 میلیارد تومان باید به آن ها پرداخت شود.

دیدگاه‌ها