کد خبر : 1495684 | 16 دی 1396 ساعت 09:31 | 73.2K بازدید | 0 دیدگاه

چه کسی رکورد فن دایک را می شکند؟

در جست و جوی اولین مدافع 100 میلیون پوندی

ویرژیل فن دایک با گلزنی در دیدار شب گذشته لیورپول مقابل اورتون نشان داد که شاید ارزش سرمایه گذاری کلان لیورپول را دارد.

در جست و جوی اولین مدافع 100 میلیون پوندی

به گزارش "ورزش سه"، فن دایک، ستاره هلندی سابق خط دفاع ساوتهمپتون، چندی پیش و در انتقالی 75 میلیون پوندی راهی لیورپول شد تا هم رکورد نقل و انتقالات باشگاه لیورپول را بشکند و هم رکورد نقل و انتقالات برای یک مدافع را بشکند اما به نظر نمی‌آید که رکورد دوم وی، زیاد پابرجا باشد.


خیلی‌ها تصور می‌کردند که انتقال 89 میلیون پوندی پارسال پل پوگبا، رکورد نقل و انتقالات را برای مدت‌ها در اختیار خواهد داشت اما تنها 12 ماه بعد، نیمار، ستاره برزیلی سابق بارسلونا، با انتقالی 200 میلیون پوندی از بارسا به پاریسن‌ژرمن، بر تمام این افکار، خط بطلان کشید.


اما این پایان کار نبود، در همین فصل، منچسترسیتی در ازای سه دفاع کناری، 130 میلیون پوند را خرج کرد. آن‌ها کایل واکر و بنجامین مندی را با 100 میلیون پوند به اتحاد آوردند. دیگر خرید سیتیزن‌ها در این پست، مربوط به خرید مدافع راست نیمکت نشین رئال مادرید یعنی دنیلو بود که سر جمع، 30 میلیون پوند برای سیتیزن‌ها آب خورد.


فن‌دایک در انتقالی 75 میلیون پوندی به لیورپول رفت. گرانترین انتقال برای یک مدافع تا پیش از انتقال ستاره هلندی، 50 میلیون پوند بود و به نظر هم نمی‌آید که رکورد فن دایک، پابرجا بماند. به همین مناسبت، ما نگاهی به پنج مدافع انداختیم که می‌توانند در آینده نزدیک، اولین مدافع 100 میلیون پوندی تاریخ لقب گیرند.

 

1274212

 

1-مارکینیوش:


اولین گزینه مورد بررسی ما، مدافع برزیلی و جوان پاریسن‌ژرمن است. او با وجود جوان بودن از تجربه خوبی نیز برخوردار است و بیش از 200 بازی باشگاهی دارد. او تابستان سال 2013 و پس از عملکرد عالی در آاس‌رم، راهی پاریسن ژرمن شد. او 25 بازی ملی را نیز به ثبت رسانده است. او سابقه بازی در چمپیونز لیگ، المپیک، لیگ فرانسه، سری‌آایتالیا و جام‌های حذفی سری‌آ و فرانسه را در اختیار دارد و مدافع فوق‌العاده باهوش و باتجربه ایست و به نظر می‌آید که در جام جهانی 2018 نیز سابقه بازی را پیدا کند.


این مدافع برزیلی، سابقا به چلسی و منچستر‌یونایتد، لینک شده است اما جدیدترین خواهان او به گفته برخی رسانه‌ها، رئال مادرید است. کهکشانی‌ها به دنبال یک مدافع کارکشته و آماده برای بازی کردن کنار سرخیو راموس، مدافع فوق‌العاده خود است و به همین دلیل، شرایط مارکینیوش را زیر نظر گرفته‌اند.

 

1274213


شاید مارکینیوش، زیاد آمار خوبی نداشته باشد اما مدافع قابلی است. او به طور متوسط در هر بازی،1.6 نبرد هوایی موفق را پشت سر گذاشته است که این آمار در مقایسه با آمار فن‌دایک، خیلی کم است. در لیگ جزیره، شما  به عنوان یک مدافع خوب، باید روی نبرد‌های هوایی بسیار مسلط باشید، پس بنابراین کار برای مارکینیوش در لیگ جزیره سخت خواهد بود اما در لیگ‌های دیگر، او می‌تواند درخشان ظاهر شود.


اما نکته مهم عملکرد مارکینیوش، قدرت و مسلط بودن او بر روی توپ است. او 92.9 درصد پاس‌هایش را صحیح ارسال کرده است که برای یک مدافع وسط، آن‌هم در لیگ فرانسه، آمار خیلی خوبی است. او مدافع بسیار خوبی برای تیم‌هایی است که دوست دارند بازی مالکانه انجام دهند و بازیسازی را از عقب، شروع کنند.


مارکینیوش، تا سال 2022 در پارک دو پرنس، قرارداد دارد و باشگاه‌ها، باید مبلغ بند آزادسازی قرارداد او را بپردازند.

 

 

2-ساموئل اومتیتی:


قبل از انتقال به بارسا در سال 2016، اومتیتی زیاد روی رادار تیم‌های معتبر اروپایی قرار نداشت. او عملکرد خوبی در تیم لیون داشت اما چشم باشگاه‌های بزرگ اروپایی به جز بارسلونا را نگرفته بود. قبل از انتقال او به بارسلونا، دو تیم شهر منچستر، مجموعا 90 میلیون پوند برای انتقال اریک بایلی و جان استونز، خرج کردند و آرسنال هم با 35 میلیون پوند،شکودران مصطفی را به خدمت گرفت.


باشگاه المپیک لیون باید بسیار از مدیرانش ناراضی باشد، چراکه آن‌ها اگر یک سال صبر می‌کردند، می‌توانستند اومتیتی را با مبلغ بسیار بالایی به فروش برسانند اما آن‌ها، تابستان گذشته و با مبلغ 22 میلیون پوند، مهر تاییدی بر انتقال اومتیتی به بارسلونا زدند.

 

1274215


اومتیتی خیلی سریع، تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی کاتالان‌ها شد و توانست مهره کلیدی خط دفاعی آبی و اناری‌ها بشود و با عملکرد خوبش، دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپا را به خود علاقه‌مند کند. خبرگزاری‌های اسپانیایی خبر از علاقه پپ گواردیولا و منچسترسیتی به این مدافع سیه‌چرده فرانسوی داده‌اند. از سویی دیگر، خبر‌هایی از علاقه رئال‌مادرید، اصلی ترین رقیب بارسلونا به ساموئل اومتیتی دادند.


مدافع وسط همه‌کاره آبی و اناری‌ها که توانایی بازی در پست دفاع کناری را نیز داراست، می‌تواند با مبلغ 50 میلیون پوند نیوکمپ را ترک کند اما خبرگزاری‌ها خبر داده‌اند که ممکن است با قراردادی جدید، اومتیتی، مبلغ بیش‌تری را درخواست کند.


دقیقا همانند مارکینیوش، اومتیتی نیز عملکرد قابل توجهی در نبرد‌های هوایی ندارند و روی زمین، مدافع بسیار بهتری است. او هم می‌تواند در سیستم دفاع چهارنفره و هم در دفاع سه نفره، فعالیت موثری داشته باشد. او به راحتی، 100 میلیون یورو می‌ارزد!

 

3-رافائل واران:


وقتی که این مدافع فرانسوی، اولین بازی خود برای لنس فرانسه انجام می‌داد، هیچگاه فکرش را هم نمی‌کرد که روزی در کنار سرخیو راموس و در تیم رئال مادرید بازی کند. رئال مادرید که با سرمربیگری ژوزه مورینیو و البته با مشاوره زین‌الدین‌ زیدان، این مدافع فرانسوی را با مبلغ 10 میلیون پوند راهی سانتیاگو برنابئو کرد.


فصل جاری، هفتمین فصلی است که این مدافع 24 ساله در جمع کهکشانی‌ها سپری می‌کند. او اکنون یکی از مستعد ترین مدافعین جهان است. مربی فرانسوی مادریدی‌ها یعنی زین‌الدین زیدان هم علاقه خاصی به او دارد. اما یکی از مسائلی که این مدافع فرانسوی باید به آن فکر کند این است که ممکن است طی سال‌های آتی مربی دیگری، سکان‌دار کهکشانی‌ها شود و علاقه خاصی به سبک بازی خسوس وایخو پیدا کند و بخواهد که زوج اسپانیایی را برای خط دفاع کهکشانی‌ها، درنظر بگیرد.

 

1200022


او برای خروج از جمع کهکشانی‌ها، مشتریان زیادی از جمله چلسی، منچستریونایتد، یوونتوس و باشگاه‌های بزرگ دیگری اروپایی دارد. مورینیو همواره یکی از تمجیدکنندگان این مدافع فرانسوی بوده است و اکنون هم به دنبال به خدمت گرفتن اوست. واران در بازار نقل و انتقالات، مشتریان دست به نقد و خوبی را دارد و اگر بخواهد رئال را ترک کند، به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد اما مشکل اصلی، علاقه خود واران به رئال است. او تا سال 2022 با کهکشانی‌ها قرارداد دارد و قطعا، مدیران رئال، اجازه خروج او را با قیمتی ارزان نخواهند داد.

 

4-آندریاس کریستینسن:


یکی از بزرگترین اشتباهات چلسی در فصل نقل و انتقالات، درخواست برای خرید مدافعین وسط زیاد بود، در حالی که خود آن‌ها یک مدافع با استعداد را در قلب خط‌دفاعی، داشتند. آنتونیو کونته باورداشت که می‌تواند با خرید ویرجیل فن‌دایک، قهرمانی لیگ جزیره را مال خود کند اما ویرجیل فن‌دایک علاقه داشت تا به آنفیلد برود و همین اتفاق هم چندی پیش، رخ داد. آبی‌پوشان لندن، کوستاس مانولاس و لئوناردو بونوچی، دیگر مدافعانی بودند که توجه چلسی را به خود جلب کردند اما چلسی در خرید آن‌ها موفق نبود و تنها توانست رودیگر را خریداری کند. بونوچی راهی میلان شد و مانولاس در رم ماندنی شد.


کریستینسن اما اصلا مورد توجه کونته نبود، اما مصدومیت داوید لوییز، باعث شد تا چلسی، توفیقی اجباری داشته باشد و بتواند از این بازیکن مستعد خود، نهایت بهره را ببرد. دو سال حضور قرضی او در بورسیامونشن‌گلادباخ، باعث شده است تا او در عین جوانی، در سن 21 سالگی، بسیار باتجربه عمل کند.

 

1274216


در میان باشگاه‌های خواهان او، کاتالان‌ها، با پول زیادی که در اختیار دارند، بهترین مشتری او هستند و با توجه به شیوه‌بازی او، اگر بارسلونا را انتخاب کند، می‌تواند به یکی از بازیکنان فیکس کاتالان‌ها تبدیل شود. این مدافع دانمارکی در هوا، مدافع بسیار خوبی است و به طور متوسط در هر بازی، 2.5 نبرد هوایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. او روی توپ نیز بسیار مسلط است و با دقت 96.5 درصدی پاس، عملکردی عالی را به ثبت رسانده است.


چلسی می‌تواند با پول انتقال این بازیکن، خرید‌های خوبی داشته باشد و شاید لندنی‌ها راضی به فروش او شوند اما هیچ‌چیزی معلوم نیست!

 

 

5-دایوت اوپامکانو:


شرکت ردبول، یکی از بهترین‌ها از نظر داشتن استعداد‌ها است و این مدافع فرانسوی، یکی از این استعداد‌هاست. این شرکت، بازیکنان را ابتدا به تیم ردبول‌سالزبورگ منتقل می‌کند تا کمی تجربه کسب کنند و سپس آن‌ها را به آر‌بی‌لایپزیش می‌دهد تا در آنجا، با قدرت به کار خود ادامه دهند.


نبی‌کیتا، یکی دیگر از این استعداد‌ها بود که حالا پس از یک فصل، با 66 میلیون پوند در پایان فصل، راهی لیورپول خواهد شد تا خط هافبک قرمز‌ها را، ترمیم دهد.احتمالا یک مبلغ گزاف دیگر نیز در آینده برای اوپامکانو، خرج خواهد شد.
مدافع تنومند و سیه‌چرده و 19 ساله فرانسوی، باشگاه‌های منچستر‌سیتی و بارسلونا را خواهان خود می‌بیند. او سابقه بازی در لیگ‌قهرمانان اروپا را نیز دارد و در عین جوانی، بسیار باتجربه است و دقیقا همان مدافعی‌است که یک مربی، آرزوی داشتنش را دارد.

 

1274217


او روی توپ های هوایی، بسیار عالی عمل می‌کند و با 3.2 برتری در نبرد‌های هوایی به ازای هر بازی، یک آمار عالی را به ثبت‌ رسانده است. او با 85 درصد  پاس کامل نیز آمار نسبتا خوبی دارد. او نهمین بازیکن برتر بوندسلیگا، از نظر قطع توپ نیز هست.


او می‌تواند نیاز باشگاه‌های بزرگ اروپا را برطرف کند و لایپزیش، می‌تواند از فروش او پول خوبی به دست بیاورد.

 


ترجمه: محمد مهدی موسی‌پور

 

دیدگاه‌ها