کد خبر : 1495992 | 17 دی 1396 ساعت 12:55 | 148.2K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به 10 انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال

کوتینیو، بیست برابر دیگو مارادونا!

سرانجام کوتینیو شب گذشته به بارسلونا پیوست تا به دومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال تبدیل شود.

کوتینیو، بیست برابر دیگو مارادونا!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا از تابستان به دنبال جذب کوتینیو بود و روند پرفراز و نشیبی را طی کرد و در نهایت، ستاره برزیلی روز گذشته با 160 میلیون یورو راهی بارسلونا شد. در حالی که تا همین یکی دو فصل قبل باشگاه ها کمتر پیشنهادی بالای 100 میلیون یورو ارائه می دادند اما در همین چند ماه اخیر، این رکورد برای چند بار شکسته شد. در حالی که زمانی ستاره ای مانند دیگو مارادونا با انتقالی کمتر از 10 میلیون یورو (او با 8 میلیون یورو از بارسا به ناپولی رفت)، رکورد نقل و انتقالات را جابجا کرده بود. به این بهانه نگاهی داریم به گران ترین انتقال های دنیای فوتبال: 

 

1260690

 

10-لوئیس سوارز

فوق ستاره اروگوئه ای سال 2014 و پس از حواشی بسیار، راهی بارسلونا شد. لیورپول تمایلی به فروش او نداشت ولی پس از موضوع گاز گرفتن کیه لینی در جام جهانی، لیورپول تصمیم خود را برای فروختن او به صورت قطعی گرفت و در نهایت نیز ستاره اروگوئه ای را راهی بارسلونا کرد. سوارز در ابتدا 4 ماه محروم بود. او فصل 16-2015 موفق شد کفش طلا را نیز از آن خود کند.

 

1273403

 

9- ویرژیل فن دایک

یورگن کلوپ از ابتدای حضورش به دنبال جذب فن دایک بود و در نهایت پس از مدت ها توانست ستاره هلندی را به خدمت بگیرد. او با 84.5 میلیون یورو به لیورپول پیوست و به گرانترین مدافع تاریخ تبدیل شد. پس از دریافت 23 گل در 20 بازی لیگ برتر، حالا خیال کلوپ از خط دفاعی اش با حضور فن دایک تا حدودی راحت است. فن دایک در اولین بازی اش برای لیورپول موفق به گلزنی نیز شد و شروع استثنایی در جمع شاگردان کلوپ داشت.

 

1208647

 

8- روملو لوکاکو

باشگاه منچستریونایتد در تابستان اخیر موفق شد فوق ستاره بلژیکی را از اورتون جذب کند.  یونایتدی ها برای تقویت خط حمله خود گزینه هایی نظیر گریزمان داشتند ولی در نهایت بر سر لوکاکو به توافق رسیدند و با 84.7 میلیون یورو موفق به جذب او شدند. لوکاکو با این انتقال به گران ترین مهاجم تاریخ فوتبال انگلیس تبدیل شد. او در ابتدا شروع خوبی در یونایتد داشت و در گلزنی بسیار موفق ظاهر شد و توانست 10 گل به ثمر برساند ولی رفته رفته دچار افت شد و اخیرا نیز به علت مصدومیت از میادین دور است.

 

1191970

 

7- گونسالو ایگواین

 مهاجم آرژانتینی یووه در رده هفتم این فهرست قرار گرفته است. ایگواین در فصل 16-2015  موفق شد 36 گل در 35 بازی برای ناپولی به ثمر برساند و در نهایت یوونتوس در یک انتقال جنجالی او را به خدمت گرفت. در حقیقت بخشی از رقم انتقال 90 میلیونی ایگواین، برای تضعیف ناپولی بود و اینکه این تیم از گردانه رقبای یووه خارج شود. او در یووه نیز نمایش خوبی داشت و نقش مهمی در قهرمانی آنها در لیگ داشت.

 

1258862

 

6- کریستیانو رونالدو

قطعا می‌توان رونالدو را موفق ترین انتقال تاریخ فوتبال دانست. فوق ستاره پرتغالی سال 2009 از منچستریونایتد جدا شد و با 94 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. او به مدت 4 سال گران ترین بازیکن تاریخ بود تا گرت بیل، رکورد او را شکست. رونالدو در رئال بسیار موفق بوده و توانسته رکورد گلزنی باشگاه و رکورد گلزنی چمپیونزلیگ را به نام خود ثبت کند. همچنین ستاره پرتغالی 4 توپ طلا به همراه سپیدپوشان کسب کرده و 3 بار نیز جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر برده است.

 

1259408

 

5- گرت بیل

یکی از جنجالی ترین و فرسایشی ترین انتقال‌های تاریخ که در آن زمان به گران ترین خرید تاریخ تبدیل شد، متعلق به گرت بیل است. ستاره ولزی با درخشش در تاتنهام توانست توجه رئال مادرید را جذب کند و شباهت سبک بازی او به رونالدو و چپ پا بودنش که می‌توانست یک رونالدو دیگر به سمت راست خط حمله رئال اضافه کند، رئال را مجاب کرد که 100 میلیون یورو برای جذب  او پرداخت کند. با این حال بیل با مصدومیت های متعددی که در این مدت گریبان گیرش شد، هیچگاه نتوانست به اوجی که رئال انتظارش را داشت برسد.

 

1254429

 

4- پل پوگبا

انتقال پوگبا با 105 میلیون یورو از یووه به یونایتد، توانست رکورد گرت بیل را پس از 3 سال بشکند. پوگبا که از یونایتد به یووه پیوسته بود، پس از درخشش در جمع بیانکونری ها، یونایتد را متوجه اشتباه بزرگ خود کرد و در نهایت، شیاطین سرخ 105 میلیون یورو برای بازگرداندن او هزینه کردند.

 

1259927

 

 3- عثمان دمبله

پس از جدایی نیمار به مقصد پاری سن ژرمن، بارسلونا تلاش کرد که جانشین مناسبی برای ستاره برزیلی به خدمت بگیرد. گزینه اول آنها کوتینیو بود ولی پس از شکست در جذب او، در نهایت آبی اناری ها سراغ عثمان دمبله، ستاره جوان دورتموند رفتند و با 105 میلیون یورو او را به خدمت رفتند. دمبله چند بازی برای بارسا انجام داد ولی به علت مصدومیت، تا به حال از میادین دور بوده است.

 

1274419

 

 

2- فیلیپه کوتینیو

انتقال جنجالی کوتینیو در نهایت شب گذشته نهایی شد و ستاره برزیلی به جمع آبی اناری ها پیوست. بارسا از تابستان به دنبال جذب او بود ولی ممانعت لیورپول مانع این انتقال شده بود. کوتینیو سال 2013 با  13 میلیون یورو به لیورپول پیوست و در مدت 5 سال حضورش در این تیم، بسیار درخشان ظاهر شد. در حقیقت او 147 میلیون یورو برای باشگاه سودآوری داشته و حالا به دومین بازیکن گرانقیمت تاریخ تبدیل شده است. او را نیز می‌توان جانشین نیمار در بارسا دانست، هر چند که ممکن است در پستی متفاوت از او استفاده شود.

 

1235411

 

1- نیمار

فوق ستاره برزیلی با اختلاف گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ است. مالکان متممول پاریسی از اختلاف به وجود آمده بین او و سران باشگاه به خوبی استفاده کرده و با پرداخت رقم فسخ او یعنی 222 میلیون یورو، او را راهی پاریس کردند. ستاره برزیلی نتوانست این پیشنهاد اغوا کننده را رد کند و برای اینکه بتواند از زیر سایه مسی خارج شده و در مسیر توپ طلا حرکت کند، در نهایت مسیر پاریس را انتخاب کرد.

دیدگاه‌ها