کد خبر : 1496531 | 19 دی 1396 ساعت 17:03 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

3 مربی خارجی خوب آمده‌اند، 50 مربی بد

عنایتی: شکست پرسپولیس؟ جمعه روز خوبی است

سرمربی سیاه جامگان می گوید با تغییراتی که در شرایط تیمش به وجود آمده این تیم می تواند در لیگ برتر بماند.

عنایتی: شکست پرسپولیس؟ جمعه روز خوبی است

رضا عنایتی در گفت و گو با "ورزش سه" در مورد بازی با پرسپولیس و شرایط سیاه جامگان گفت و گوی جذابی انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

 

  • در مورد بازی با پرسپولیس چه نظری دارید؟ برای این بازی آماده هستید؟


پرسپولیس خیلی تیم بزرگی است و به جز بازی هایی که در این فصل انجام داده است، هواداران زیادی هم دارد؛ اما شرایط ما طوری است که باید حتما از این تیم امتیاز بگیریم. با توجه به اعتماد به نفس، دید بچه ها و انگیزه خوبی که داریم، بازیکنان ما می توانند بهترین عملکرد را در این بازی داشته باشند. امیدوارم روز جمعه بازی خوب توام با نتیجه را پشت سر بگذاریم. برای موفق شدن احتیارج داریم به حمایت هوادارانمان و مطمئن هستم آنها روز جمعه ما را تنها نخواهند گذاشت.

 

 

  • استراتژی شما برای بازی با پرسپولیس چیست؟


من به بازیکنان تیمم گفته ام ما تا پایان فصل 13 فینال داریم و باید با این تفکر به زمین برویم که برای بقا باید در تمام بازی ها امتیازهای لازم را کسب کنیم. قطعا پرسپولیس هم یکی از این بازی ها است و فرقی با سایر بازی ها ندارد.

 

 

  • برابر پرسپولیس به یک امتیاز هم راضی هستید؟


ما 2 پلن داریم، پلن اول پیروزی است؛ ولی اگر نشود یک امتیاز هم خوب است و قطعا بهتر از شکست است. اگر شانس یاری کند، روز جمعه روز خوبی برای تیم ما خواهد بود.

 

 

  • این که پرسپولیس در بازی های اخیر کمی افت کرده است، برای شما امیدوارکننده نیست؟


پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و نمی شود روی این موضوع برنامه ریزی کرد. من همیشه می گویم وای به روزی که یک تیم احساس خطر کند و به نظر من حواشی پرسپولیس را خطرناک تر کرده است و بازیکنان این تیم می خواهند زودتر این شرایط را تمام کنند.

 

 

  • به نظر با گذشت 5 هفته از شروع سرمربیگری‌، حالا مسلط تر در این پست کارتان را دنبال می کنید.


خواهش می کنم 2 بازی اول را جزو کار من حساب نکنید. 5 روز فاصله دو بازی بود و من به عنوان مربی کار سختی داشتم. البته انسان ها در شغل جدید تجربه های جدیدی کسب می کنند، من سعی می کنم در هر بازی اشتباه های گذشته را تکرار نکنم.

 

 

  • با حضور مربی هایی مثل شفر و برانکو در فوتبال ایران خیلی ها می گویند مربی های ایرانی دیگر نمی توانند قهرمانی کسب کنند. نظر شما در این باره چیست؟


در این که برانکو، شفر و کی روش تفکرات جدید را وارد فوتبال کردند شکی وجود ندارد. این 3 نفر خوب بودند؛ ولی من 50 مربی را نام می برم که به فوتبال ایران آمدند و هیچ اتفاقی نیفتاده است. مربی با دانش خوب است؛ ولی مربی بدون کارنامه هیچ دردی را دوا نمی کند.  

 

 

  • ولی چند سالی است که مربی های ایرانی اصلا در فوتبال ایران موفق نبوده اند.


صد در صد حرف شما درست است؛ ولی شما هم قبول کنید که مربی های ایرانی اصلا امکانات مربی خارجی را در اختیار ندارد. مربی خارجی هر امکانی بخواهند مدیران در اختیارشان قرار می دهند؛ ولی مربی های ایرانی انعطافی دارند که به ضرر تیم تمام می شود. مربی خارجی صبور نیست، چون هر مربی اگر شرایط فراهم نشود، نمی تواند نتیجه بگیرد؛ ولی مدیران باشگاه ها امکانات مورد نیاز برای مربی داخلی را فراهم نمی کنند.

 

 

  • فکر می کنید خودتان روزی مربی بزرگی در فوتبال ایران می شوید؟


برای موفقیت باید تلاش کرد، سعی می کنم خودم را ثابت کنم و تفکراتم را وارد فوتبال کنم. تلاش می کنم کاری که می کنم بهترین باشد و باید اطلاعات کسب کنم و هر روز دانشم را بالا ببرم. مطمئن باشید در یک نقطه متوقف نخواهم شد.

 

 

  • شما همیشه از برانکو به نیکی یاد کرده اید. تقابل بین استاد و شاگرد را چطور می بینید؟


7 سال با برانکو کار کرده ام و واقعا او خیلی مربی باهوش و با دانشی است. تقابل استاد شاگرد بحث های رسانه ای است و هم من و هم برانکو روز جمعه برای موفقیت تیم هایمان تلاش می کنیم.

 

 

  • فکر می کنید سیاه جامگان در لیگ می ماند؟


با توجه به تغییرات در شرایط تیمی، فنی و نفراتی که جذب کرده ایم، من مطمئنم شرایط تغییر خواهد کرد. اهل پیش بینی نیستم و کار می کنیم تا بتوانیم سهمیه مشهد را حفظ کنیم.

 

دیدگاه‌ها