کد خبر : 1496623 | 20 دی 1396 ساعت 12:06 | 39K بازدید | 2 دیدگاه

ایران اسم زن است، چرا زنان در ورزشگاه نیستند؟

انتقاد قلعه‌نویی از دوره دوم ریاست جمهوری!

سرمربی تیم ذوب آهن ابراز امیدواری کرد مشکل حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال رفع شود.

انتقاد قلعه‌نویی از دوره دوم ریاست جمهوری!

به گزارش "ورزش‌سه"، امیر قلعه نویی در گفت و گو با برنامه ورزشی رادیو تهران درباره شرایط ذوب آهن، مشکلاتی که در امر سربازی چند بازیکنش پیش آمد و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 


بعضی بازیکنان دلشان با تیم نبود


در نیم‌فصل دوم شرایط تیم ما بسیار خوب بود، ۱۰ امتیاز کسب کردیم و یک گل خورده داشتیم اما باید بگویم در این ادوار گذشته تیم فوتبال ذوب‌آهن یکی از مظلوم‌ترین تیم‌هایی بود که از نظر داوری به مشکل خورد. خیلی از بازی‌ها ذوب آهن با توجه به صحبت‌های کارشناسان از اشتباهات داوری لطمه خورده است. من زمانی که به تیم ذوب‌آهن آمدم برنامه‌های زیادی داشتم و طبق برنامه به دنبال این بودم که تیم قدرتمندی را روانه این مسابقات کنم اما زمانی که بعضی از بازیکنان مدنظر تیم دل‌شان با تیم نیست و طبق برنامه کاری را انجام نمی دهند مطمئنا شرایط تغییر می‌کند.

 


آن چیزی که فکر می کردم، در ذوب آهن نشد


متأسفانه اوایل فصل آن چیز که فکر می‌کردم نشد و طبق برنامه‌هایم تیم جلو نرفت، وقتی افرادی با بعضی از بازیکنانم صحبت می‌کنند و تمرکزشان را بر هم می‌زنند دیگر نمی‌شود روی بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرد. اما دیگر گذشت و خداراشکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم شرایط تیم بسیار خوب است، روان بازی می‌کند، تا به امروز ۱۰ امتیاز کسب کردیم، درست است که داوری در بعضی نتایج تأثیرگذار بود اما رفته رفته نتایجمان بهتر خواهد شد. در بعضی پست‌ها به دنبال این هستیم تا بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم تا نقاط ضعف هایمان برطرف شود.

 


دربی اصفهان همیشه خوب است


همیشه بازی‌های اصفهان حساس و زیبا بود، وقتی بازی رفت مقابل سپاهان را واگذار کردیم جو ورزشگاه بسیار آرام و مناسب بود، من زمانی که در سپاهان هم بودم همین جو در ذوب‌آهن بود، همیشه بازی‌های خوبی برگزار شده و ما با توجه به اینکه در جدول نیاز مبرمی به ۳ امتیاز داریم باید طوری بازی کنیم تا پیروز از میدان خارج شویم، تیم سپاهان کادر فنی بسیار خوبی دارد و می‌دانم در حال حاضر جایگاهی که دارند در شأن سپاهان نیست و امیدوارم هواداران بازی خوبی مشاهده کنند.

 


بودجه پارسال 28 میلیارد بود، امسال 12 میلیارد


انسان با امید زنده است، تیم ذوب‌آهن در این چند ساله اخلاق‌مدار بوده است، سال گذشته با ۲۸ میلیارد تومان  تیم بسته شده است اما امسال ۱۲ میلیارد؛ من یک مطلبی را به صراحت بیان کنم که باشگاه ذوب‌آهن واقعاً به معنای واقعی باشگاه است. 

 


قول می دهم در آسیا بهترین باشیم


همه چیز از لحاظ سخت‌افزاری و امکانات فراهم است، امیدوارم مدیران کارخانه و باشگاه در خصوص بودجه ذوب‌آهن تجدید نظر کنند تا شرایط به نفع تیم ذوب‌آهن تمام شود، از همین فرصت استفاده می‌کنم و قول می‌دهم ذوب‌آهن یکی از بهترین تیم‌های حاضر در لیگ آسیا خواهد بود.

 


بیکاری جوانان، باعث ناهنجاری روی سکوها می شود


باید بگویم که چند سالی است که این مشکل در سکوها وجود دارد و دلیلش این است که بیکاری در بین جوانان بیداد می‌کند. برای پیدا کردن ریشه این مشکلات باید به چند سال پیش برگردیم. باید ببینیم به جامعه و جوانها چه چیزی داده ایم و انتظار داریم چه چیزی بگیریم. احترام به حریف واجب است. شما نگاه کنید بعد از فرگوسن، منچستر یونایتد شرایط ایده آل پیدا نکرد. آیا دیده اید تا الان ورزشگاه  این تیم خالی بماند؟

 


پسوند فرهنگی باشگاه ها الکی است


آسیبهایی که جوانهای ما را تهدید می کند، مشکل است. یکی از دلایلی که تمرینات تیم هایم را باز می‌گذارم به این خاطر است که جوانها به یک جای آلوده نروند و در زمین های ورزشی حاضر شوند. وقتی برای جوان کاری نمی شود نباید توقعی داشت. پسوند فرهنگی باشگاه ها، الکی است. ما چه کار فرهنگی کرده ایم؟ نه باشگاه ها بلکه جامعه چه کار کرده است؟ جوانهای ما مشکل اقتصادی دارند. حدیث داریم وقتی فقر از در وارد شود ایمان از پنجره خارج می شود.

 


چرا شجاعی نباید در تیم ملی باشد؟


ملت ما ملت بزرگ و کشور ما کشور ثروتمندی است. باید به فکر جوانها و مملکت باشیم. آقای مسعود شجاعی چرا نباید در تیم ملی باشد. چرا بانوان ما نباید بیایند ورزشگاه؟ 

 


ایران اسم زن است، چرا زنان در ورزشگاه نیستند؟

 

یک سئوال دارم.  مگر اسم کشور ما ایران نیست؟ ایران اسم مرد است یا زن؟ ایران، اسم زن است. چرا در کشوری که نامش زنانه است، بانوان نمی توانند به استادیوم بروند؟ چرا بانوان سوریه می توانند به ورزشگاه بیایند ولی بانوان ما نمی توانند؟ قبول دارم باید شرایط و فرهنگ را درست کنیم تا مثل فرهنگ فضای مجازی نشود و بانوان بتوانند به استادیوم بیایند. چه اشکالی دارد؟  بانوان به گردن ما حق دارند. جایی که رای می خواهیم، بانوان هستند. مگر در جنگ شهید زن و مجروح زن نداشتیم؟

 


دادکان از سردلسوزی حرف می زند


دادکان جزو بزرگ مردان ایران است. او هم مومن است هم مسلمان. درباره مهندسی انتخابات چون جایی نبوده ام که ببینم نمی توانم حرفی بزنم اما دل دادکان برای ورزش و فوتبال می سوزد. او خاک ورزش را خورده است.

 


نه اصلاح طلبم، نه اصولگرا


من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا. من ایران را دوست دارم. هرچند آخرش هم اتفاقی نمی افتد یکبار اصولگرا رای می آورد، یکبار اصلاح طلب. ما کار مشارکتی بلد نیستیم. وقتی این گروه می رود و آن گروه می آید آدمها و نیروهای خودشان را می آورند و هزینه ای که یک جامعه برای مدیرش داده است هدر می رود.

 


کیفیت دوره دوم ریاست جمهوری روحانی پایین تر است


با احترامی که برای ریاست جمهوری قائلم باید بگویم همواره دوره دوم ریاست جمهوری کیفیتش پایین تر است.

 


به کفاشیان گفتم مدیران قبلی را بیاور، قبول نکرد


یکبار زمانی که در کمیته فنی فدراسیون فوتبال بودم به علی کفاشیان گفتم کمیته تشریفات تشکیل بده و تمام روسای ادوار تاریخ که در قید حیات هستند را دور هم جمع کن. کجای ایران این اتفاق رخ می دهد؟ نگاهمان نباید نگاه این مدلی باشد. در کشورهای پیشرفته با تغییر مدیران و روسا، شاید ۱۰۰ نفر جابجا شوند ولی در ایران ۱۷ هزار نفر جابجا می شوند!

 

دیدگاه‌ها