کد خبر : 1496633 | 20 دی 1396 ساعت 11:40 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

مرادی: می‌خواهند کاندیداهای کمیته المپیک را تخریب کنند

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: برنامه هایم در پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک برای ارتقا ورزش ایران و حفظ جنبش المپیک در جهت منافع فدراسیون های ملی است.

مرادی: می‌خواهند کاندیداهای کمیته المپیک را تخریب کنند

به گزارش "ورزش سه"، علی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه‌های خود برای دبیرکلی کمیته ملی المپیک بیان کرد: ابتدا باید بگویم چند روز گذشته فضاسازی‌هایی توسط برخی کاندیداها انجام شده و دارند برخی چهره‌های کاندیداهای دبیرکلی را تخریب می‌کنند که این کار غیر اخلاقی است. قرار است انتخابات شفافی برگزار شود و درست نیست چهره‌ برخی کاندیداها خصوصا در پست دبیرکلی تخریب شود و جای تاسف دارد.

 

او ادامه داد: تمام برنامه های من و تجربیاتم  برای ارتقاء ورزش ایران در سطوح داخلی  و بین المللی و حفظ جنبش المپیک در جهت منافع فدراسیون های ملی است. از آنجا که دبیرکلی بالاترین نقش اجرایی را دارد ارائه برنامه‌ها اتفاق خوبی است چرا که بر اساس این برنامه‌ها تا حدود زیادی اهداف کمیته ملی المپیک محقق‌تر می‌شود. دبیرکل می‌تواند  بین هیات رییسه و هیات اجرایی هماهنگی بوجود آورد و همچنین امور داخلی و بین‌المللی را جهت حفظ جنبش المپیک هماهنگ کند. در امور داخلی حتی می‌توان از توان مشورتی کمیسیون‌ها هم استفاده کرد و این موضوع در تصمیمات هیات رییسه و هیات اجرایی می تواند  تاثیرگذار باشد.

 

مرادی در مورد اهداف خود گفت: حفظ جنبش المپیک سرلوحه برنامه‌های من است. همچنین به نظرم باید از ظرفیت‌های بیشتر کمیسیون ورزشکاران استفاده کنیم. از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود، شفاف سازی در مورد شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک است چرا که در چهار سال گذشته مشکلاتی را برای کمیته ملی المپیک به وجود آورده است. پس از شفاف‌سازی و ساماندهی این شرکت، می‌توان بروز رسانی را به کمک هیات رییسه و هیات اجرایی در مجموعه به وجود آورد.

 

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد برنامه‌های فرهنگی خود بیان کرد:‌ تبلور دستاورد ورزش ایران در موزه المپیک نهفته است. زمانی که به همراه محمد نصیری برای اهدای مدالش به موزه کمیته بین‌المللی المپیک رفته بودیم مشاهده کردم متاسفانه هیچ آثاری از تاریخچه و شناسنامه ورزش ایران در IOC وجود ندارد. در 12 سالی که دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا بودم، زمانی که به کشورهای مختلف می‌رفتم می دیدم بزرگترین افتخارشان موزه کمیته ملی المپیک بود. البته این موزه در ایران هم شکل گرفته و فقط باید آن را احیا کرد.

 

او افزود: در دیگر اقداماتی که دبیرکل می تواند در بخش فرهنگی انجام دهد، با هماهنگی هیات اجرایی و هیات رییسه باید ارتباط خوبی با رسانه‌های داخلی و خارجی برقرار کند.


مرادی در پایان گفت:   باید این را تاکید کنم از گفتگو، تعامل و ارائه برنامه‌ها نباید هراس داشته باشیم.  اکنون قرار است کمیسیون ورزشکاران با نامزده ها جلسه داشته باشد و برنامه های آنها را بشنود. در واقع کمیسیون ورزشکاران برنامه‌محوری را می‌بیند و خیلی خوب هم تحلیل خواهد کرد. این نشان می‌دهد که قهرمان المپیک و جهان شدن به سادگی نبوده و با هوشمندی به دست آمده است.

 

دیدگاه‌ها