کد خبر : 1497271 | 23 دی 1396 ساعت 08:51 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت محمد تقوی بعد از تساوی خانگی آبی‌ها

استقلال نیازی به رکوردهای شخصی ندارد

استقلال در یکی از ضعیف ترین نمایشهاى خود از زمان روى کار آمدن شفر با سایپا مساوى کرد.

استقلال نیازی به رکوردهای شخصی ندارد

به گزارش "ورزش سه" ، محمد تقوی مربی فوتبال ایران که نیم فصل موفقی را در پدیده سپری کرد، یادداشت جالبی برای این تساوی نوشته و بازی را به دقت ارزیابی کرده است :


*ژوزه مورینیو معتقد است نتیجه یک بر صفر بهترین شرایط ممکن براى تیمش است. در چنین حالتى با استفاده از ضد حملات مى توان به گل دوم رسید و در صورتیکه شرایط براى زدن گل دوم فراهم نیست با حفظ توپ در میانه میدان مى توان جریان بازى را کنترل کرد و یا به نوعى بازى را کشت. کشتن بازى یعنى کم کردن ریتم بازى و گرفتن سرعت بازى به جهت کنترل آن است. در تیمهاى نه چندان حرفه اى بازیکنان با تظاهر به مصدومیت قصد کشتن بازى را دارند تا به نوعى وقت گیرى کنند؛ اما در تیمهاى حرفه اى و با کیفیت حفظ توپ بهترین ابزار ممکن است. در حالیکه استقلال در نیمه اول تا حدودى تیم برتر میدان بود و فرشید باقرى با پاسى دیدنى خود شجاعیان را در موقعیت گلزنى قرار داد؛ اما پس از آن استقلال جریان بازى را از دست داد.


 *على دایى با اضافه کردن عباس زاده و استفاده از پاسهاى بلند و همینطور ضربات ایستگاهى و بازى فیزیکى کاملا جریان بازى را به سود خود تغییر داد. در چنین شرایطى استقلال سردرگم و همچنان بى برنامه نشان مى داد. سایپا در ضربات ایستگاهى بسیار خطرناک بود؛ اما تاکتیک دفاعى استقلال در ضربات ایستگاهى و کرنرها مشخص نبود. دفاع منطقه اى و یارگیرى من تو من و یا مخلوطى از این دو مهمترین روش براى مقابله با چنین تاکتیکى است؛ اما تا پایان بازى هیچ روش مشخصى در استقلال مشاهده نشد تا سرانجام گل مساوى سایپا به ثمر رسید.


*در فصل جارى مهمترین نقطه قوت سایپا براى رسیدن به گل استفاده از ضربات ایستگاهى است. بازیکنان استقلال در این دیدار به خوبى توجیه نشده بودند تا در یک سوم دفاعى به راحتى مرتکب خطا نشوند و یا به سایپا موقعیت کرنر ندهند.


 *به نظر مى رسید استرس ناشى از رکورد شکنى دروازه بان استقلال نیز مزید بر علت شده بود تا بازیکنان این تیم تا حدود زیادى با اضطراب بازى کنند. استقلال تیم بزرگى است که نیاز به چنین رکوردهاى شخصى ندارد و موفقیت تیم باید مهمترین هدف باشد. استقلال بهترین موقعیت براى قرار گرفتن در چهار تیم ابتدایى جدول را از دست داد که مى تواند در بازیهاى آینده بسیار تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ها