کد خبر : 1497441 | 23 دی 1396 ساعت 18:14 | 54.2K بازدید | 0 دیدگاه

راز بزرگ برنده توپ طلا

سامر: من عضو پلیس مخفی آلمان شرقی بودم!

ماتیاس سامر، ستاره سابق فوتبال آلمان فاش کرد در گذشته پلیس مخفی ارتش استازی بوده است.

سامر: من عضو پلیس مخفی آلمان شرقی بودم!

 

به گزارش "ورزش سه"، سازمان استازی، پلیس آلمان شرقی از سال 1950 تا 1990 بود که مردم این کشور وحشت زیادی از مواجه شدن با آنها داشتند. ماتیاس سامر که یکی از 2 مدافع تاریخ فوتبال است که عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را از آن خود کرده، اذعان داشت که در دوران سربازی خود در شهر درسدن به عنوان مامور مخفی در این سازمان مخوف فعالیت کرده است.


ماتیاس سامر 50 ساله که 23 بار برای آلمان شرقی و سپس 51 بار برای تیم ملی آلمان متحد بازی کرد، گفت: "فشار در آن مقطع فراوان بوده و فرار کردن از انجام این عمل غیرممکن بود اما بدیهی است انجام این وظیفه هم غم انگیز و بخشی از یک سیستم مخرب بود اما ما انتخاب دیگری نداشتیم."


در آن مقطع اریک میشل رئیس بخش امنیتی بود و هر بازیکنی در دینامو درسدن بازی می کرد مجبور بود به عضویت نیروهای امنیتی درآید. همچنین سامر ادعا کرد در آن مقطع بازیکنان دینامو درسدن برای فرار از خدمت نظامی فعال به عضویت این گروه درآمده بودند.

 

 

1035035

 

 

سامر که در سن 19 سالگی و هنگامی که یک بازیکن حرفه ای بود به عضویت لشکر متصل به وزارت تامین کننده امنیت ملی درآمد اما او ادعا کرد که هرگز جاسوسی هموطنانش را در این سالها نکرده است.


سامر که یکی از اعضای کلیدی تیم آلمان در قهرمان یورو 96 بود، اضافه کرد: "من هرگز ندیدم در تمرینات کسی اسلحه حمل کند."


پدر سامر نیز بازیکن آلمان شرقی بود که در تمام مسابقات مقدماتی المپیک 1972 و جام جهانی 1974 بازی کرد اما چون او حاضر به پیوستن به حزب اتحاد حاکم نشد در مسابقات نهایی در ترکیب قرار نگرفت.

دیدگاه‌ها