کد خبر : 1497498 | 24 دی 1396 ساعت 10:22 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

فن دایک را رایگان جذب کردیم!

کلوپ: من و گواردیولا شبیه هم هستیم؟ چه جالب!

یورگن کلوپ در مصاحبه ای با شبکه اسکای اسپورت، در مورد فیلیپ کوتینیو، ویرژیل فن دایک و شباهتش با گواردیولا نکات جالبی گفته است.

کلوپ: من و گواردیولا شبیه هم هستیم؟ چه جالب!

 

به گزارش "ورزش سه"، فیل تامسون، بازیکن افسانه ای لیورپول و کارشناس اسکای اسپورت برای بحث در مورد فیلیپ کوتینیو، ویرژیل فن دایک و دیگر مسائل، به ملوود کمپ تمرینی مرسی سایدی ها رفت تا با سرمربی این تیم، یورگن کلوپ صحبت کند.

 

1275896

 

لیورپول در جدال برابر منچسترسیتی در آنفیلد در روز یکشنبه به دنبال پایان دادن به روند بی شکستی شاگردان گواردیولاست و حالا فیل تامپسون در مصاحبه ای با کلوپ در مورد بسیاری از مسائل صحبت کرده است. موضوع بحث تامسون، ورود 75 میلیون پوندی فن دایک و انتقال 146 میلیون پوندی کوتینوی به بارسلونا بود. تامسون در سالهای 1971 تا 1984 در لیورپول بازی کرد و 7 عنوان قهرمانی لیگ و سه جام اروپایی به دست آورد.

 

تامسون: آیا لیورپول همان باشگاهی بود که شما در مورد آن تصور داشتید؟

 

کلوپ: صادقانه بگویم؟ بله. من عاشق فوتبال هستم اما شاید به اندازه دیگر همکارانم در مورد اینکه قطعا یک باشگاه به دنبال من خواهد بود اطمینان خاطر نداشتم. تعداد زیادی از باشگاه ها با من تماس گرفتند و پاسخ من منفی بود زیرا به استراحت نیاز داشتم اما حتی همسرم هم می دانست، اگر لیورپول تماس بگیرد من پیشنهاد آنها را خواهم پذیرفت.

 

تامسون: وای خدای من!

 

کلوپ: آره و توضیح دادن در این مورد واقعا دشوار است. بله پیشنهادهایی برایم وجود داشت؛ منچستر یونایتد، بله آنها یک سال یا یک سال و نیم قبل علاقمند به جذب من بودند، اما من احساس خوبی نداشتم. من نمی توانستم بگویم که یونایتد باشگاه من است و حس خوبی نداشتم.

 

1275897

 

زمانی که لیورپول پیشنهاد داد من هیچ شانسی نداشتم زیرا تماس آنها خیلی زودتر از برنامه ریزی من بود و در ابتدا شگفت زده شدم اما در ادامه راهی اینجا شدم و خیلی سریع روح باشگاه را حس کردم. حضور در اینجا برای من دیداری در بهشت بود.

 

تامسون: آیا اینجا با ذهنیت شما تطابق داشت؟ یا فراتر از آن بود؟

 

کلوپ: اینجا خیلی بهتر از تصوراتم بود.

 

تامسون: و صحبت در مورد فیلیپ کوتینیو.

 

کلوپ: قبول. حالا بحث جدی تر خواهد شد.

 

تامسون: یک شکست بزرگ. آیا می توانم از شما سوالی دردناک بکنم؟ من یک طرفدار لیورپول هستم. چرا؟ چرا الان؟

 

کلوپ: ما هیچ فرصتی برای استفاده از کوتینیو در نیم فصل دوم نداشتیم و ما همه کار کردیم تا او را متقاعد کنیم.

 

1258400

 

تامسون: آیا تلاشی برای حفظ او به صورت قرضی از بارسا داشتید؟

 

کلوپ: من نمی توانم جزئیات را به شما بگویم، اما باور کن ما هر تلاشی تصور کنی انجام دادیم. این پروسه از تابستان آغاز شد. فیلیپ کوتینیو خودش هم اعتراف کرد  و این حقیقت 100 درصد بود زیرا من نیز واقعا معتقدم که او لیورپول را برای هیچ تیمی در جهان جز بارسلونا ترک نمی کرد.

 

کوتینیو برای رفتن متقاعد شده بود و بنابراین در نیم فصل دوم ما نمی توانستیم از او استفاده کنیم. علیرغم داشتن بازیکنی باکیفیت مانند کوتینیو، هنگامی که ذهن او با تیم نباشد حضورش کارساز نیست و فکر کوتینیو با ما نبود پس در این شرایط او با 40 درصد توان برای لیورپول بازی می کرد و ممکن بود دچار مصدومیت هم بشود که این موقعیت دشواری برای کل تیم بود.

 

پس در آن موقعیت ما مجبور به انجام این کار بودیم و این بهترین تصمیم برای ما بود. کوتینیو حالا می تواند رویای خود را تحقق بخشد، اما ما هنوز اینجا هستیم و می توانیم با درآمد حاصله کارهای بزرگی انجام دهیم.

 

تامسون: این مبلغ نجومی است

 

کلوپ: 2 سال پیش نمی توانستم تصور کنم که چنین اتفاق رخ خواهد داد.

 

تامسون: برای یک بازیکن خط میانی، 140 میلیون پوند! شما حتی نمی توانید در مورد این مبلغ رویاپردازی کنید! شما برای جذب ویرژیل فن دایک 75 میلیون پوند هزینه کردید.

 

1275895

 

کلوپ: من نمی توانم تمام این اعداد را بشمرم!

 

تامسون: اما من خواهم گفت! از نظر من کوتینیو یک بازیکن خاص بود و جدایی او با این مبلغ یک اتفاق بزرگ برای لیورپول محسوب می شود.

 

کلوپ: ما در پنجره های نقل و انتقالات اتفاق بزرگی رقم زدیم و سادیو مانه را جذب کردیم در حالیکه تمام تیم های جزیره تلاش کردند تا او را جذب کنند اما مانه می خواست به لیورپول ملحق شود.

 

تامسون: یورگن، این مبالغ برای بازیکنان فاز تهاجمی است. اما برای جذب یک مدافع وسط ، شما 75 میلیون پوند پرداخت کردید. اما من فکر می کنم فن دایک نیز یک بازیکن منحصر به فرد است.

 

کلوپ: بله البته او می تواند بازیکنی خاص باشد.

 

تامسون: من فکر می کنم او یک رولز رویس (کالای لوکس) است.

 

کلوپ: (خنده). البته امیدوارم فن دایک به خوبی حرکت کند!

 

تامسون: از نظر من همان تک گل او در دربی برابر اورتون ارزش دادن این مبلغ را داشت.

 

کلوپ: (خنده). پس حالا انگار ما فن دایک را رایگان جذب کردیم.

 

تامسون: حالا دیدار با سیتی را پیش رو داریم و من با نگاه کردن به تو و گواردیولا احساس می کنم شما دوقلو هستید؟

 

کلوپ: چه جالب!

 

تامسون: البته نه دوقلوهای یکسان. اما از منظر علاقه به فوتبال تهاجمی، سریع و توام با پرس شدید و البته بهترین نبودن در بخش دفاعی، شباهت های زیادی دارید.

 

1275899

 

کلوپ: ممنونم.

 

تامسون: خودت در این خصوص چگونه فکر می کنی؟

 

کلوپ: هنگامی که من در مورد بازی در یکشنبه فکر می کنم، نمی توانم اولین باری که ما برابر سیتی در فصل جاری بازی کردیم را فراموش کنم. بازی رفت روند فصل را برای سیتی به نحوی مثبت تغییر داد اما ما برای چند روز و چند هفته ناک اوت شدیم.

 

بازی رفت جریان بازی بسیار باز بود اما لیورپول بدشانسی آورد و گرچه شاید کسی به این موضوع اهمیتی ندهد اما ما در بدترین موقعیت ممکن یک کارت قرمز دریافت کردیم و آن روز خیلی بدشانس بودیم.

 

ما اینجا گروهی قدرتمند در اختیار داریم که عاشق کار کردن با یکدیگر هستند و با مرور جلسات تمرینی هفته جاری می توان انگیزه را در آنها به وضوح احساس کرد اما اما این بدان معنی نیست که لیورپول در مقابل سیتیزن ها لزوما برنده خواهد شد، اما این بدان معنی است که بازی مقابل ما برای سیتی واقعا دشوار خواهد بود.

 

تامسون: همه مشتاق آغاز این دیدار هستند. از زمانی که در اختیارم گذاشتی سپاسگزارم اما حالا زمان بازگشت به دفتر است.

 

کلوپ: مشکلی نیست، اگر بخواهی می توانی اینجا بمانی.

دیدگاه‌ها